Hallo baardmannen!

Jim

Baard
Na al een tijdje op dit forum rondgestruind te hebben is het nu tijd om mij eens voor te stellen. Ik ben Jim. En sinds 2013 heb ik regelmatig een baard laten staan. Van stoppelbaard tot een baard van 5 centimeter.

Ik heb al meerdere pogingen ondernomen om een flinke baard te laten groeien. Tot op heden is dit nog niet gelukt. Bij mij is rond de vier/ vijf maanden groei de kritische fase. Al drie keer heb ik mijn baard rond deze periode er weer afgeschoren. Op een gegeven moment ben ik er dan klaar mee en dan moet ie eraf. Ook ondanks de bekende 24- uurs regel die ik dan naleefde. Om na een week weer spijt te hebben dat ie eraf is. Zonde dus.

Ik wil nu opnieuw een poging wagen om een flinke baard te kweken. Mijn doel is een half jaar “let it grow”. En in die periode mijn baard mi-ni-maal bij te werken (alleen nek- wanglijn en misschien een beetje de snor). En daarna de balans op te maken. Heel simpel maar ik weet inmiddels hoe moeilijk dat is.

Hoe denk ik nu wel mijn doel te halen? Door in ieder geval niet zelf mijn baard bij te werken. Dat is in het verleden vaker fout afgelopen. Verder niet te snel naar de barbier te rennen en echt de tijd te nemen. Uiteindelijk een goede barbier vinden die heel precies is. En geduld en doorzetten, ook heel belangrijk. Ik hoop met het bijhouden van mijn groeiproces op dit forum een extra barrière op te werpen tegen afscheerdrang.

Ik wil jullie op de hoogte houden omtrent mijn vorderingen met een maandelijkse foto en een stukje hoe ik die maand beleef heb en waar ik tegenaan gelopen ben. Ik ben half september 2016 begonnen met de nieuwe poging. Ik ben eigenlijk niet echt van de foto’s op internet van mijzelf. Maar ik vind dit forum te leuk om er niet aan mee te doen. Vandaar dat ik niet helemaal herkenbaar zal zijn. Binnenkort de 1e maand foto!

Groeten, Jim

Hieronder twee baarden die ik heel cool vind:

Voorbeeld 1.jpg

Voorbeeld 2.JPG
 

BotteRik

Baard
Hoi. Welkom hier en bedankt voor je leuke voorstel rondje. Ik ga je cker volgen op je baardreis. Idd gave sons of anarchy baard die je wil laten groeien
 
  • Like
Reactions: Jim

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom!
Motivatie is er in ieder geval.
Is inspirerend forum hier, veel succes en plezier hier (Y) :)>
 
  • Like
Reactions: Jim

JeroenP

Volle Baard
welkom en je hebt een goede keus qua baarden gemaakt. Ikzelf ben op reis naar het type baard van de bovenste foto..

succes..
 
  • Like
Reactions: Jim
Banner image
Top