Hallo allemaal!

Kale666man

Baardaap
Hallo allemaal,

Omdat ik voor elke hobby mezelf aansluit bij een forum wat gezellig is en ik besloten heb voor dit jaar een baard te laten staan (vakantie ervoor: ultrakort hoofdhaar, vakantie daarvoor: kaalgeschoren hoofdhaar :)) leek het me leuk op dit forum aan te melden.
Ziet er erg gezellig uit, al is het wel een beetje als met de baarden: slow and easy hahaha.

Ben nu 6 weken op weg, en ben al enigzins tevreden. Bij 3 weken was ik not amused (jeuk aaaaah!), bij 4 weken heeft de kapster het een beetje gefatsoeneerd. Nu bij 6 weken zijn er 2 kampen: degene die het leuk vinden, en degen die het niet leuk vinden (lees: hij maakt je oud...).
Aangezien ik een baard laat staan puur uit ijdelheid ben ik niet geheel ongevoelig voor de comments van anderen. Ik hoop dus dat het een fraaie en verzorgde baard zal worden.

Ik heb ook een einddoel, en dat is de zweedse of viking baard. Vind dat wel een stoere stevige baard. Zag hem hier eens in een forum voorbij komen en ben bang dat ie te hoog gegrepen is maar h'e, kan altijd proberen niet?

Ben nu aan het kijken naar verzorgingsmateriaal dus dit forum komt als geroepen!

in ieder geval mods: bedankt voor dit leuke forum

Foto van de huidige stand van zaken:

Bekijk bijlage 5755

Groetjes

Jan
Welkom jan
 

Texman

Koning Baard
Momenteel is het al weer een beetje aan het bijkomen. Merk dat de baard, ondanks het knippen van de kapster, dikker is geworden. Waarschijnlijk omdat veel kleine haartjes door aan het groeien zijn naar de kaaklijn.

Zal weer een foto posten om de vooruitgang te laten zien. Misschien het topic verplaatsen naar het subforum "show je baard" ?

Bekijk bijlage 5977 Bekijk bijlage 5976
Ha Jan,
Het overkomt ons allemaal wel eens als je nog niet zoveel ervaring hebt met het laten knippen van de baard.
Niet erg want gelukkig groeit een baard weer aan.
Ga voor je baard naar een goede barbier en geeft aan wat je wil en wat je doel is. Dan zal degene die baard knipt daar rekening mee houden.
Iedere knipbeurt is dan een basis voor verdere verbetering. Hou ook vooral zelf de regie in handen m.a.w. jij bepaald wat er gebeurd met je baard.
Je hebt een goede baardgroei en met wat moeite en geduld ga je je doel zeker halen.
Succes
 

JanM

Stoppelbaard
Zow heren, het was erg leuk dit forum. Vrouw vond me er echter erg donker uitzag en en merkte ook dat mijn patiënten me vaak wat minder toegankelijk vonden. Kun je nagaan. Enfin, de baard is eraf en da's ook wel lekker. Stiekum toch een boel werk om hem verzorgd te houden. Vandaar mijn respect voor alle gesoigneerde baarddragers!!!

In de toekomst gaat er vast wel weer eens een baard komen, met 5 maanden is het al heel wat en dat is zo gepiept :)
 

Kale666man

Baardaap
Jammer,maar goed je hebt gelijk en kan in de toekomst weer een andere kweken.
En ieder zIjn ding en glad is ook lekker maar ik hou hem nog eventjes
 

Texman

Koning Baard
Ha Jan, het is jammer want je was goed op weg.:(
Als je patiënten het niet prettig vinden is dit wel een wijs besluit
Als je in de toekomst je baard weer eens laat staan dan ben je weer welkom.
Texman:)>
 

RCM

Baardaap
Jammer Jan, maar als dat voor nu beter is dan is het toch helemaal oké! Tof dat je het even hebt medegedeeld! (Y)
 
Banner image
Top