Hallo allemaal!

JanM

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Omdat ik voor elke hobby mezelf aansluit bij een forum wat gezellig is en ik besloten heb voor dit jaar een baard te laten staan (vakantie ervoor: ultrakort hoofdhaar, vakantie daarvoor: kaalgeschoren hoofdhaar :)) leek het me leuk op dit forum aan te melden.
Ziet er erg gezellig uit, al is het wel een beetje als met de baarden: slow and easy hahaha.

Ben nu 6 weken op weg, en ben al enigzins tevreden. Bij 3 weken was ik not amused (jeuk aaaaah!), bij 4 weken heeft de kapster het een beetje gefatsoeneerd. Nu bij 6 weken zijn er 2 kampen: degene die het leuk vinden, en degen die het niet leuk vinden (lees: hij maakt je oud...).
Aangezien ik een baard laat staan puur uit ijdelheid ben ik niet geheel ongevoelig voor de comments van anderen. Ik hoop dus dat het een fraaie en verzorgde baard zal worden.

Ik heb ook een einddoel, en dat is de zweedse of viking baard. Vind dat wel een stoere stevige baard. Zag hem hier eens in een forum voorbij komen en ben bang dat ie te hoog gegrepen is maar h'e, kan altijd proberen niet?

Ben nu aan het kijken naar verzorgingsmateriaal dus dit forum komt als geroepen!

in ieder geval mods: bedankt voor dit leuke forum

Foto van de huidige stand van zaken:

6 weken 25 sept 2016.jpg

Groetjes

Jan
 

Ardjan

Baardaap
Mooi, weer een baardbroeder erbij!
Welkom op het forum! (Y)
Goeie baard al. Volhouden! en alle negatieve opmerkingen aan de kant schuiven! o_O
Beard on! :)>
 

RCM

Baardaap
Welkom Jan, wat een toffe baard al en enorm veel plezier gewenst op dit mooie forum. :)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
just curious, zijn er ook vrouwen op dit forum? :D
Welkom op het forum!
De baard staat je goed en de kleurstelling is vrij bijzonder, want veelal zijn de zijkanten van de kin het eerst grijs en de voorzijde nog donker, terwijl dat bij jou andersom is. Interessant om te zien.
De Viking-baard gaat er waarschijnlijk komen zo te zien en bedenk, dat de jaren van leven je oud maken en niet de baard.;)
En om je vraag te beantwoorden: er zijn helaas of gelukkig geen vrouwen op het Baardforum. De meeste Baardforum-leden zijn echter ook lid van de Baardborrel-groep op Facebook en Instagram en daar zijn wel vrouwelijke leden.
 

JanM

Stoppelbaard
hmmmrg, dubbel gevoel.
Ben bij mijn kapster geweest. Heb haar meerdere keren gevraagd of ze wel aan mijn baard wil beginnen maar dat vond ze prima. Ken haar al ontzettend lang, kennis van ons waar we erg graag mee gaan stappen enzo :)
Nu ben ik dus geweest maar ben op de een of andere manier toch niet helemaal tevreden. Maar he!, misschien zie ik het niet goed of moet ik er aan wennen.

Laat me voorop stellen, ik zou graag een fraaie hoek hebben bij mijn achterste kaakhoek. Ik heb daar echter grijs haar waardoor die hoek er minder vol uit ziet. En mijn baard is niet dermate dichtbegroeid zoals bijvoorbeeld mijn snor (waar soms echt niet doorheen te komen is en die ook veelvuldig moet worden geknipt om mijn bovenlip vrij te houden.
Wat ik niet wil hebben is een pastoorsbaardje, wat bijna een soort van ringbaard is waarbij de kinpunt dermate is afgerond omdat hij de kinvorm volgt. Ik vind dat niet echt wat toevoegen en als ik het afzet tegen de moeite die ik voor mijn baard moet doen (enkele malen per week wassen, behandelen met olie en een beetje fraai in vorm houden), dan scheer ik hem nog liever af.

Enfin bij de kapper geef ik dit aan me ze zegt dat mijn "hoek" haar te dun is en er ook erg onverzorgd uitziet en dat ze het beter een beetje kan bijwerken. Ook is ze bang dat mijn gezicht te lang wordt. Ikzelf vind dat overigens geen probleem, als het maar een bepaalde vorm heeft.

Mijn vraag aan jullie:
- ik vind het nu naar een pastoorsbaardje gaan, wat vinden jullie?
- had ik de lichte hoekharen niet moeten laten knippen en langer laten worden?
- zouden de hoekharen ook "dekkend" genoeg worden als ze langer zouden worden, of blijft het een dunne baard?
- moet ik de volgende keer toch maar naar een echte barbier/baarknipper?

Zal hieronder de pics posten (don't mind de wallen, 3 kids en een boel drukte doet dat met me haha)

baard oct ongeknipt li.jpg baard oct ongeknipt re.jpg baard oct geknipt re.jpg baard oct geknipt li.jpg
 
Mijn tip is en dat is uiteraard persoonlijk. Laat het even een tijdje wat langer groeien en laat het dan door een babier knippen met jou wensen en de goede ervaring van een echte babier. Ik weet zeker dat je dan voor 100% tevreden bent. Grt Danny
[DOUBLEPOST=1507823272][/DOUBLEPOST]
Mijn tip is en dat is uiteraard persoonlijk. Laat het even een tijdje wat langer groeien en laat het dan door een babier knippen met jou wensen en de goede ervaring van een echte babier. Ik weet zeker dat je dan voor 100% tevreden bent. Grt Danny


Ps ojaa. Als je baard langer woord dekt het ook meer de wangen uit mijn ervaring. Elke baard drager is het toch verschillend met de dekking maar heb gedult kerel. Grt
 

RCM

Baardaap
Dag JanM, geen baard 'overboord' hoor! Ziet er best 'strak' uit, misschien inderdaad een beetje TE strak! Persoonlijk had ik de 'hoekharen' niet weg laten halen want ik denk dat die op de termijn wel dekkend worden. En ja, ik begrijp wel dat je kapster je verzorgd naar buiten wil laten gaan, maar echter had ze je neklijn wel een stuk lager mogen zetten en je wanglijn een stuk hoger zodat het geheel een vollere look krijgt, maar ook dat is uiteraard persoonlijk!! Maar goed, ik ben ook maar een 'beginneling' in deze, maar door heel veel hier rond te neuzen word je al snel wat wijzer.

Ik zou zeggen, voorlopig lekker laten groeien en niks meer aan doen. Over ruim 2 maanden ziet het er weer heel anders uit.... ofwel... met kerst een prachtige 'volle' baard om zeker trots op te zijn... ;)

Succes ermee!

:)>(Y)
 

JanM

Stoppelbaard
he bedankt mannen, heb echt ff gebaald. Maar jullie berichten cheeren me weer een beetje :)

Heb nu voor mezelf ook uitgemaakt dat ik de volgende keer naar een barbier ga!
 

Weeble

Volle Baard
Ik weet niet wat een pastoorsbaard is (ben geen kerkganger), ik zie alleen een mooi strak baardje.
Voor de volgende keer is een bezoek aan de barbier zeker aan te raden, alleen al voor de beleving!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben minder aardig en voorzichtig, dan mijn voorgangers!

Nu heb je twee getrimde bakkebaarden uitlopend in een ringbaard. :(

Je hebt de potentie voor een super-baard met goede en gedekte kaakhoeken, maar.....BLIJF ER NOU EENS AF !!!
Ongeveer hetzelfde, als wat je tegen je kids zegt, als ze aan een korstje peuteren en je weet, dat het wondje, dan nooit dichtgaat en dat moet je toch bekend voorkomen. ;)

Het groeit wel weer aan en als je inderdaad een forse snor hebt, zou ik die maar mee laten groeien, inplaats van zo bijtrimmen, dat het lijkt of je je lippen met botox laat vullen. Ga voor de Viking-snor! :)

Met de kapster moet je lekker vrienden blijven, gaan stappen en lol maken, maar niet aan je baard laten komen. Vriendinnen mogen echt niet overal aankomen......zoals je auto bijvoorbeeld.:D
 

JanM

Stoppelbaard
Momenteel is het al weer een beetje aan het bijkomen. Merk dat de baard, ondanks het knippen van de kapster, dikker is geworden. Waarschijnlijk omdat veel kleine haartjes door aan het groeien zijn naar de kaaklijn.

Zal weer een foto posten om de vooruitgang te laten zien. Misschien het topic verplaatsen naar het subforum "show je baard" ?

baard2.jpg baard begin november.jpg
 
Laatst bewerkt:

RCM

Baardaap
Je gaat in ieder geval weer richting hoe het voorheen was, dus voordat je kapster het model 'getrimde bakkebaarden uitlopend in een ringbaard' (zoals de professor zo mooi omschreef) ervan maakte. Je wanglijn is weer een stuk hoger, nu nog je halslijn een stukje lager ( als daar wat groeit uiteraard :D) en gaan voor die mooie volle lange baard!! Succes JanM :)>(Y)
 
Banner image
Top