groeirichting baard

brianoudeman

Stoppelbaard
hallo allemaal,
Mijn baard groeit aan beide kanten omhoog (de haren groeien richting mijn oor toe)
Nu heb ik vernomen dat de groeirichting normaal gesproken omlaag moet gaan, iemand tips om de groeirichting te stimuleren naar beneden te gaan in plaats van omhoog (als dit überhaupt mogelijk is).
alvast bedankt
 

TijtheMan

Baard
Welkom Brian,

Tsja.... Vanuit het perspectief: Loopt uw neus en ruiken uw voeten, dan bent u verkeerd om gebouwd. Zou ik zeggen leer op de handen te lopen. Anderzijds zou ik niets anders weten dan laten groeien en de zwaartekracht zijn werk laten doen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat behalve de groeirichting er ook sprake is van negatieve geotropie.

Wellicht dat de meer ervaren baardmannen hier iets (zinnigs) over kunnen zeggen?
 

berendgr

Volle Baard
Welkom Brian,

Tsja.... Vanuit het perspectief: Loopt uw neus en ruiken uw voeten, dan bent u verkeerd om gebouwd. Zou ik zeggen leer op de handen te lopen. Anderzijds zou ik niets anders weten dan laten groeien en de zwaartekracht zijn werk laten doen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat behalve de groeirichting er ook sprake is van negatieve geotropie.

Wellicht dat de meer ervaren baardmannen hier iets (zinnigs) over kunnen zeggen?
Het perfecte advies (Y)
Ik zal er aan toe willen voegen plaats een foto
 

Texman

Koning Baard
Welkom Brian,
Je schets een moeilijk probleem waar ik ook niet eerder van gehoord heb.
Als je foto plaatst kan ik er misschien wat meer over zeggen.
Texman :)>
 

Kevin91

Baard
Denk dat je uitstekende haren bedoel?
Je kan altijd je baard in de juiste richting dat je wil kammen en met balsem het in bedwang houden
 

brianoudeman

Stoppelbaard
Beste Heren,
allereerst bedankt voor de reacties!
ik heb onlangs mijn baard geschoren en kan geen goede foto vinden van toen ik het nog langer had (als ik het lang laat groeien gaat het er onverzorgd uit zien & als ik het naar "beneden" wil kammen dan ziet het er erg rommelig uit)
ik heb twee foto's toegevoegd, eentje met de pijlen wat ik denk dat de groeirichting van mijn haar is, en de andere is gewoon een foto.
alvast bedankt

IMG_7000.jpg IMG_4111.jpg
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha @brianoudeman! Ik denk dat het in jouw geval gewoon neerkomt op geduld hebben. In het beginstadium van de baardgroei hebben veel haren de neiging om 'alle kanten' op te groeien. En dan met je even wachten totdat ze wat langer worden (zwaartekracht), dan gaan de haren vanzelf 'liggen'. Als je dat geduld op kunt brengen en niet te kritisch bent op jezelf, dan kun je een heel mooie baard laten groeien! :)>(Y)
 

Ardjan

Baardaap
veel haren de neiging om 'alle kanten' op te groeien. En dan moet je even wachten totdat ze wat langer worden (zwaartekracht), dan gaan de haren vanzelf 'liggen'.
't is net al met pubers! Die willen vaak ook alle kanten op! :D Maar als de 'wilde haren' eenmaal gaan liggen, komt het veelal allemaal goed!
Zo óók met jouw baard @brianoudeman! Wees geduldig; niet te kritisch; en houd vooral de moed erin! :)
Welkom op het forum! (Y)
 

Texman

Koning Baard
Beste Heren,
allereerst bedankt voor de reacties!
ik heb onlangs mijn baard geschoren en kan geen goede foto vinden van toen ik het nog langer had (als ik het lang laat groeien gaat het er onverzorgd uit zien & als ik het naar "beneden" wil kammen dan ziet het er erg rommelig uit)
ik heb twee foto's toegevoegd, eentje met de pijlen wat ik denk dat de groeirichting van mijn haar is, en de andere is gewoon een foto.
alvast bedankt

Bekijk bijlage 16785 Bekijk bijlage 16786
Ha Brian,
Op zich heb je een goeie baardgroei dus dat is het probleem niet (Y).
Ik denk net zoals de anderen hier schrijven dat het probleem zichzelf gaat op lossen.
Laat je baard gewoon groeien. D.m.v. dagelijks rustig borstelen kan je de haren in de gewenste richting dwingen.
Het zal wel even duren voordat je voldoende lengte hebt (min. 3 mnd) dus hou daar rekening mee.
Succes Texman :)>
 

Jimmy16

Baard
Mijn baard groeit (groeide) in dezelfde richting, niets abnormaal hoor. Gewoon geduld hebben, lengte kweken en naar beneden kammen.
Na verloop van tijd gaan die haren wel liggen (Y)
 
Banner image
Top