Geen ballen

Dennis27

Stoppelbaard
Hallo allemaal, mijn naam is Dennis heb mezelf net aangemeld na maanden lang op dit forum gekeken te hebben voor inspiratie/motivatie. Maar zoals de titel al zegt.. Heb de ballen er niet voor gehad om door te zetten na het groeien van een baard. Ik blijf telkens steken op ongeveer dezelfde lengte en dan krijg je commentaar en hup daar is het scheerapparaat. En dan 5 minuten na het scheren komt de spijt..

Nieuwe poging nu, dus hopelijk heb ik iets aan jullie feedback.

Dit is het langste wat ik ooit gehad heb. Wat vinden jullie? Ook ivm dunne wangen?
 

Bijlagen

  • 20220813_111029.jpg
    20220813_111029.jpg
    836 KB · Weergaven: 159
  • 20220813_110711.jpg
    20220813_110711.jpg
    804,1 KB · Weergaven: 148

Macx

Baardaap
Hoi Dennis, welkom op ons gezellige forum.
Je hebt een mooie baarddekking op de wangen, je snor doet het ook goed. Je zou het liefst alles laten groeien omdat je een mooie baard wilt kweken. Met deze mooie baarddekking is een volle baard voor jouw geen probleem, het probleem ligt ergens anders, het probleem is dat je je het erg aantrekt als er een lompe opmerking wordt gemaakt en je dan de boel er weer afscheert. Niks van aantrekken en gewoon doorgaan Dennis, je baard wordt dan alleen maar mooier en mooier, en dan ga je ook positieve reacties krijgen. Ik hoop van harte dat je nu volhoudt zodat je door deze moeilijke periode heen komt, daarna wordt alles een stuk makkelijker en zul je trots zijn op je baard en op je zelf. Daar gaan we naar toe werken. Lid worden van het baardforum is al een hele goede beslissing van je, nu gaan we je supporten en helpen en al je vragen beantwoorden.
Je wangen hebben een mooie dekking, ik zie geen patches. Dat het op de wangen dunner uitziet dan op de kin komt omdat op de wangen 50% minder baardharen groeien dan op de kin, heel veel mensen weten dat niet maar dat zijn de feiten.
Ik kom zojuist uit de nachtdienst en wilde gaan slapen, maar ik zag jouw berichtjes en wil toch graag even zeggen dat het nu goed gaat komen, Dennis. Let maar op, dit gaat een hele mooie baard worden, als je maar volhoudt.
Als je al wat baardspullen hebt gekocht dat zou ik al wel de baardharen gaan temmen met een baardborstel en baardolie en balsem gaan gebruiken.
Heel veel plezier met je baardreis en succes. Tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Hallo allemaal, mijn naam is Dennis heb mezelf net aangemeld na maanden lang op dit forum gekeken te hebben voor inspiratie/motivatie. Maar zoals de titel al zegt.. Heb de ballen er niet voor gehad om door te zetten na het groeien van een baard. Ik blijf telkens steken op ongeveer dezelfde lengte en dan krijg je commentaar en hup daar is het scheerapparaat. En dan 5 minuten na het scheren komt de spijt..

Nieuwe poging nu, dus hopelijk heb ik iets aan jullie feedback.

Dit is het langste wat ik ooit gehad heb. Wat vinden jullie? Ook ivm dunne wangen?
Hoi @Dennis27 allereerst welkom hier op het gezellige en vooral leerzame forum.
Waarom maak je je zorgen om je baard???? Snap dat niet zo. Je hebt een prima volle dekking. Snap niet dat je daar over twijfeld. Geduld dat moet je hebben. En als anderen het niet mooi vinden so wat. Als ze er comentaar op hebben moet je gewoon zeggen dat je de baard voor jezelf laat groeien en niet voor hun die comentaar hebben.
Gewoon lekker door laten groeien die baard, en neem de tips van @Macx ter harte en gebruik wat baard olie enzo.
Word vast een hele mooie baard, als je maar geduld hebt:rolleyes:
 

Texman

Koning Baard
Hallo allemaal, mijn naam is Dennis heb mezelf net aangemeld na maanden lang op dit forum gekeken te hebben voor inspiratie/motivatie. Maar zoals de titel al zegt.. Heb de ballen er niet voor gehad om door te zetten na het groeien van een baard. Ik blijf telkens steken op ongeveer dezelfde lengte en dan krijg je commentaar en hup daar is het scheerapparaat. En dan 5 minuten na het scheren komt de spijt..

Nieuwe poging nu, dus hopelijk heb ik iets aan jullie feedback.

Dit is het langste wat ik ooit gehad heb. Wat vinden jullie? Ook ivm dunne wangen?
Ha @Dennis27,
Het is heel verstandig en ook goed dat je je hebt aangemeld op ons leuke forum want wij geven jou de feetback die je nodig hebt om door te zetten.:)(Y)
Als je begint met het laten staan van je baard zijn er een aantal hindernissen de je moet nemen.
Een daarvan is commentaar (aardig en onaardig). Laat dat maar over je heen komen want het houd vanzelf op als de mensen om je heen zien dat het serieus is.
Met een baard geef je ook een krachtig signaal af naar andere mensen over wie je ben en dat roep soms ook weerstand op.
Over je eigen baardgroei kan ik kort zijn want die is gewoon goed en die wordt mettertijd ook nog beter omdat je baardgroei zich nog verder gaat ontwikkelen.
Laat hem dus een tijdje groeien en werk alleen de lijnen van je baard bij. De springerige haartjes kan je met een schaartje inkorten zodat het er netjes uit blijft zien.
Ga ook baardolie gebruiken dat is goed tegen evt. jeuk en stimuleert tevens de bloedcirculatie in je huid onder je baard wat weer goed is voor de groei.
Hou ons op de hoogte, succes Texman :)>
 

Dennis27

Stoppelbaard
Allereerst bedankt allen voor de snelle en motiverende reacties!!:):) Had niet verwacht dat jullie het een mooie baard zouden vinden haha. Ik heb inderdaad al wel de verzorgingdproducten, en borstelen doe ik 2x per dag om ze proberen te leren naar beneden te vallen omdat mijn wangen nogal willen krullen, best storend haha. Maar nu ik deze reacties van jullie heb gelezen heb ik er weer zin in. Ik heb me vorige maand ofzo flink geschoren (vooral de wangen), daarna niet meer.. Mijn haren groeien niet zo snel heb ik het idee. Dus even afwachten nu..

Ook zag ik dat ik dit topic meerdere keren heb geplaats blijkbaar, er kwam bij mij telkens een foutmelding te staan, Iemand een idee hoe ik de topics waar geen reacties bij zijn geplaats eraf krijg?
 

Bijlagen

  • 20221223_125947.jpg
    20221223_125947.jpg
    832,2 KB · Weergaven: 90
  • 20221223_125922.jpg
    20221223_125922.jpg
    947 KB · Weergaven: 86
  • 20221223_125940.jpg
    20221223_125940.jpg
    895 KB · Weergaven: 83

tijn

Zware baard
Allereerst bedankt allen voor de snelle en motiverende reacties!!:):) Had niet verwacht dat jullie het een mooie baard zouden vinden haha. Ik heb inderdaad al wel de verzorgingdproducten, en borstelen doe ik 2x per dag om ze proberen te leren naar beneden te vallen omdat mijn wangen nogal willen krullen, best storend haha. Maar nu ik deze reacties van jullie heb gelezen heb ik er weer zin in. Ik heb me vorige maand ofzo flink geschoren (vooral de wangen), daarna niet meer.. Mijn haren groeien niet zo snel heb ik het idee. Dus even afwachten nu..

Ook zag ik dat ik dit topic meerdere keren heb geplaats blijkbaar, er kwam bij mij telkens een foutmelding te staan, Iemand een idee hoe ik de topics waar geen reacties bij zijn geplaats eraf krijg?
Ja joh we steunen elkaar hier op het forum hahaha. Nee serieus, als je echt een baard wilt hebben kost dat geduld. Het zal er de eerste tijd wat lelijker uit zien( onverzorgd), maar daar moet je echt door heen. Het is niet anders. Vooral NIET scheren. Na een week of 3,4 gaat het al beter. Sucses en volhouden.
 

Texman

Koning Baard
Allereerst bedankt allen voor de snelle en motiverende reacties!!:):) Had niet verwacht dat jullie het een mooie baard zouden vinden haha. Ik heb inderdaad al wel de verzorgingdproducten, en borstelen doe ik 2x per dag om ze proberen te leren naar beneden te vallen omdat mijn wangen nogal willen krullen, best storend haha. Maar nu ik deze reacties van jullie heb gelezen heb ik er weer zin in. Ik heb me vorige maand ofzo flink geschoren (vooral de wangen), daarna niet meer.. Mijn haren groeien niet zo snel heb ik het idee. Dus even afwachten nu..

Ook zag ik dat ik dit topic meerdere keren heb geplaats blijkbaar, er kwam bij mij telkens een foutmelding te staan, Iemand een idee hoe ik de topics waar geen reacties bij zijn geplaats eraf krijg?
Ha @Dennis27 ,
De foutmeldingen kan je er helaas niet afhalen. Er zit al een tijdje een fout in de software van het forum en de enige die dit kan repareren is onze Administrator.
Maar hij is al een tijdje niet aanwezig op het forum. Het is echter geen probleem want als je de foutmelding ziet is je bericht toch geplaatst.
Wat je wel kan doen is een nieuw topic beginnen en die noem je "De baard van Dennis27" In dat forum ga je dan al je vorderingen bijhouden zodat je over een jaar nog eens kan terug kijken. Heel veel leden hebben zo'n topic en zij stellen er zich ook vaak in voor. Er zijn al heel veel verschillende topics aangemaakt maar je mag dat zelf ook doen en de onderwerpen die je daarin bespreek zijn vrij. De meeste topics gaan over wat ons baardmannen zoal bezig houd en dat is heel divers daarom is dit forum ook zo leuk.
Wat je baard betreft, je krijg je hem naar mate hij langer wordt steeds beter in model.
Als hij nog kort is dan zie je ieder uitstekend haartje en krulletje als storend maar daar moet je niet al te veel op focussen want dat werkt ook frustrerend.
In het begin is dat zo en je kan er weinig aan doen. Maar over een maand of 3 heb je een mooie baard waar je hopelijk heel blij mee bent.:)
Texman :)>
O ja, de snelheid waarmee je baard groeit kan van week tot week verschillen door b.v seizoens invloeden maar ook door je eigen activiteiten zoal voldoende beweging en gezonde voeding.
Daarnaast is voldoende slaap ook heel belangrijk voor de aanmaak van testosteron, het hormoon wat belangrijk is voor o.a. de groei van je baard.
 
Laatst bewerkt:

Dennis27

Stoppelbaard
Halloooo guys!
Wat ik me afvroeg, heb nu de routine om 2x in de week m'n baard te wassen met baardshampoo. Verders doe ik s'ochtends vaak balsem erin en kammen. En dan s'avonds paar druppels baardolie en kammen. Maar zou dit teveel van het goede zijn? Qua producten dan toch? Of wat denken jullie?
 

Macx

Baardaap
Hoi Dennis, je hoeft niet elke dag je baard te wassen, wel uitspoelen met lauw water.
Ik was mijn baard bijna wel elke dag.
Na het wassen of uitspoelen, je baard handdoek droeg deppen, dus deppen en niet hardhandig droog wrijven, is de baard nog een beetje vochtig dan een druppel of acht baardolie er goed inwrijven, ook goed met je vingertoppen over dehuid wrijven.
Nu ga je verder klaar maken voor de dag, dan na zo'n vijf minuten doe je een duim nagel baard balsem op je handpalm en wrijf deze stevig tussen je handen zodat de balsem warm en goed gesmolten is en dan
wrijf je eerst van onder na boven en dan van boven na beneden de balsem in je baard.
Dan ga je met een grove kam voozichtig
door de baard zodat de balsem goed is verdeeld in de baard.
S'avonds kun je er nog wat baardboter in doen, deze boter houdt de baardharen lekker zacht en het is ook goed voor de huid. Anders heb je weleens dat de baard s'morgens nogal droog aanvoelt, dat is minder als je dus tijdens je nachtelijke rust baardboter er in hebt gedaan.
Overdag doe ik soms nogmaals wat olie of balsem in mijn baard.
Dit is mijn dagelijkse routine.
 

tijn

Zware baard
Halloooo guys!
Wat ik me afvroeg, heb nu de routine om 2x in de week m'n baard te wassen met baardshampoo. Verders doe ik s'ochtends vaak balsem erin en kammen. En dan s'avonds paar druppels baardolie en kammen. Maar zou dit teveel van het goede zijn? Qua producten dan toch? Of wat denken jullie?
Ik denk dat dat prima is. Of je mowt er een hele pot balsem insmeren hahahaha. Nee hoor prima zo.
 

Texman

Koning Baard
Halloooo guys!
Wat ik me afvroeg, heb nu de routine om 2x in de week m'n baard te wassen met baardshampoo. Verders doe ik s'ochtends vaak balsem erin en kammen. En dan s'avonds paar druppels baardolie en kammen. Maar zou dit teveel van het goede zijn? Qua producten dan toch? Of wat denken jullie?
Je mag de dagen dat je je baard niet wast met baardshampoo hem uitspoelen met lauw warm water.
Nu je baard nog kort is hoef je eigenlijk nog geen baardbalsem te gebruiken 1 a 2 maal per dag baardolie gebruiken moet voldoende zijn.
Als je baard langer is kan je ook baardbalsem gaan gebruiken.
Succes Texman :)>
 

Dennis27

Stoppelbaard
Hallooo guys!
Dacht zal even een update plaatsen na ongeveer maandje later. Heb alleen de uitstekende haren wat getrimd en de lijnen, verders m'n snor gisteren getrimd want anders krijg ik nogal een dikke snor ten opzichte van de rest haha. Wat vinden jullie?
Denk dat ik door deze fase heenmoet maar het ziet er zo onverzorgd uit.. Helaas
 

Bijlagen

  • 20230121_130853.jpg
    20230121_130853.jpg
    680,8 KB · Weergaven: 57
  • 20230121_130837.jpg
    20230121_130837.jpg
    1 MB · Weergaven: 58
  • 20230121_130834.jpg
    20230121_130834.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 56
  • 20230121_130857.jpg
    20230121_130857.jpg
    730,3 KB · Weergaven: 55

Dennis27

Stoppelbaard
Dikke snor altijd goed. Hoe je baard erbij hangt in de openingspost, vind ik hem het mooist staat van de foto's die je hebt gedeeld. Mooie baard heb je. (Y)
Thanks! Ja die openingsfotos zijn van 5 maanden geleden ofzo haha, naar zoiets wil ik idd terug of waarschijnlijk nog wat langer.
 

Texman

Koning Baard
Hallooo guys!
Dacht zal even een update plaatsen na ongeveer maandje later. Heb alleen de uitstekende haren wat getrimd en de lijnen, verders m'n snor gisteren getrimd want anders krijg ik nogal een dikke snor ten opzichte van de rest haha. Wat vinden jullie?
Denk dat ik door deze fase heenmoet maar het ziet er zo onverzorgd uit.. Helaas
Ha Dennis, je moet nu echt gaan doorzetten je mag wel de lijnen van je baard wat bijwerken dan ziet het er wat minder slordig uit.
Voor de rest ben ik het helemaal eens met @Daaf,
Groet Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Hallooo guys!
Dacht zal even een update plaatsen na ongeveer maandje later. Heb alleen de uitstekende haren wat getrimd en de lijnen, verders m'n snor gisteren getrimd want anders krijg ik nogal een dikke snor ten opzichte van de rest haha. Wat vinden jullie?
Denk dat ik door deze fase heenmoet maar het ziet er zo onverzorgd uit.. Helaas
Echt waar de aanhouder wint. Het gaat al super goed, rm wat @Texman zegt als je de lijnen wat strak zet ziet het er al een stuk minder rommelig uit. Voor de rest geduld geduld geduld. Sucses
 

Macx

Baardaap
Je weet nu al wat gaat krijgen hé, die eerste foto's van 5 maanden geleden zien er heel goed uit. Dus nu lekker doorgaan, en wel de lijntjes even strak zetten, dan ziet het er mooi verzorgd uit, dat geeft dan weer minder commentaar. Veel succes met de baardreis en tot de volgende update.(Y)(Y)(Y)
 

Dennis27

Stoppelbaard
Wat zouden jullie doen ivm de lijnen? Dacht dat ik al wel wat "gelijnt" had haha maar blijkbaar niet genoeg. Iemand tips over wat bij mij goed zou zijn?
 
Banner image
Top