Freddeh's baard

Freddeh

Baard
in juni 2016 ben ik begonnen met het laten staan van een baard. In eerste instantie leverde dat wat minder positieve opmerkingen op binnen familie en op kantoor, maar inmiddels is iedereen er aan gewend. Dit is hoe het begon.
1661439_10152129247356166_200681705_n.jpg


Uiteraard is dit amper een baard te noemen, dus er moest meer komen... Na een aantal maanden is dit wat er van kwam.
14184429_10154368871536166_8620050149934177922_n.jpg


Eerste keer frostbeard:)>
15390725_10154641247376166_4343094078903845947_n.jpg


In de tussentijd heb ik een aantal keren getrimd. Ook zie je dat ik vrij diep naar beneden heb geschoren op de wangen. Achteraf was ik hier niet zo gecharmeerd van dus heb het weer laten uitgroeien. Dit is vandaag:

WIN_20170120_22_21_46_Pro.jpg

WIN_20170120_22_21_49_Pro.jpg


Morgen wil ik de baard iets trimmen en de vorm iets onder handen nemen. Ik wil een wat rechtere lijn in de onderkant van mijn baard, gezien ik wat onderkin heb om te maskeren ;) Aan de onderkant langs mijn kaak zit ook een wat rare golvende krul die naar buiten gaat staan, die mag ook wel wat minder.
Gezien ik binnen ons bedrijf een vrij publieke functie heb wil ik de boel graag netjes in toom houden en met een redelijk korte baard (in vergelijking met diverse andere baarden die ik hier heb gezien) verzorgd voor de dag komen.

Direct ook een vraag voor jullie. Misschien weten jullie raad. Zoals jullie zien heb ik een vrij hoog voorhoofd en een terugtrekkende haarlijn. Bovenop dunt het haar ook wel wat uit. Daardoor heb ik niet echt mogelijkheden om een haarstijl te kiezen die een balans creëert bij de baard. Wat ik nu altijd doe is het haar tot ongeveer 1 á 2 milimeter trimmen, zodat de baard er mooi uit springt (Y) Geen probleem natuurlijk, want een baard mag gezien worden, maar hebben jullie andere ideeën wat ik met mijn haar zou kunnen doen? Ideeën voor haarstijlen met uitdunnend haar en terugtrekkende haarlijn lijken vrij lastig te vinden. Scheren of millimeteren lijkt mij de beste optie, maar wellicht hebben jullie nog wat ideeën....

Dit is ongeveer de baard waar ik voor wil gaan. Wel een iets kortere snor, op vriendelijk doch dringend verzoek van de vrouw:D
6d044237b48304db3c4b91d39660885a.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leuke voorstelling van jde baardreis tot nu toe (Y)

Wat je haar betreft ben ik zelf voorstander van gemillimeterd, maar dat zal wel komen omdat ik zo ook al meer dan 30 jaar rond loop :D
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Gave baard heb je..
Wat betreft jouw omschrijving van je hoofdhaar geen idee anders dan je al doet/van plan bent. Ja, glimmend kaal! Wat ook een vette combinatie is met een volle baard.
Kijk maar naar deze emoticon :)>
 

Freddeh

Baard
Vanochtend zoals gezegd de tondeuse losgelaten op mijn haren, zowel bovenop het hoofd, als eronder. Niet slecht voor een trimbeurtje, al zeg ik het zelf.

WIN_20170121_13_17_13_Pro.jpg

WIN_20170121_13_17_35_Pro.jpg
 

Freddeh

Baard
Ik merk dat langs de rand van mijn kaak, vanaf mijn oren zeg maar, plukken haren komen die met een krul naar buiten staan. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Wat ik wel merk is dat het mijn baardlijn niet echt ten goede komt omdat ik mijn baard graag kort wil houden.
Nu wil ik eigenlijk mijn neklijn wat gaan aanpassen, en ik merk zelf dat ik een klein beetje de weg kwijt raak.

Wil ik neklijn 1 of neklijn 2? Ik zie bij Carlos Costa (Beardbrand) bijvoorbeeld een mooie korte baard met neklijn 2. Maar hoe hoog wil ik dan gaan met die neklijn? Ik weet het ff niet meer.

neklijn1.jpg


neklijn2.jpg
 

Freddeh

Baard
Thanks,daar kan ik wat mee :) op een of andere manier vond ik eigenlijk nergens filmpjes die me die uitleg gaven.
Ik ga morgenavond wel even voorzichtig aan de slag. Beter een paar keer te laag die lijn zetten dan in een keer te hoog natuurlijk.
 

Freddeh

Baard
Ik ben er nog een klein beetje huiverig voor en hou me daarom ook nog maar netjes aan de 24 uurs regel ;) Ik vermoed dat ik er morgen wel mee aan de slag ga. In het ergste geval ben ik a.s. dinsdag baardloos en begint mijn journey opnieuw ;)
 

Ardjan

Baardaap
Ik ben er nog een klein beetje huiverig voor en hou me daarom ook nog maar netjes aan de 24 uurs regel ;) Ik vermoed dat ik er morgen wel mee aan de slag ga. In het ergste geval ben ik a.s. dinsdag baardloos en begint mijn journey opnieuw ;)
Voor dat laatste geldt: 2x de 24 uurs-regel. ;)
 

Freddeh

Baard
Ik meen me iemand op Youtube te herinneren die het had over 1 dag bedenktijd per afknippen van 1 maand aan baardgroei. Geen idee wie het was, maakt ook niet uit. Maar het heeft inderdaad wel wat bedenktijd nodig. Ik wil niet m'n baard verzieken. Maar aan de andere kant.... haar groeit wel weer aan. Tenminste, onderaan mijn hoofd wel ;)
 

Freddeh

Baard
Ik heb nu helaas een aantal keren mijn baard getrimd en ben daar nu achteraf niet meer zo blij mee. Ik vermoed dat ik het de eerste paar weken netjes op lengte heb gehouden, maar daarna per ongeluk een korter kammetje op de trimmer heb gezet. En dat een aantal weken nog een keer. Voor mijn gevoel mis ik heel veel lengte en daar baal ik van.
M'n broertje (ik krijg hem nog niet zo ver dat hij hier ook een account aanmaakt) is zijn beard journey een paar maanden na mij gestart en heeft totaal niet getrimd. Vandaag ging hij voor het eerst naar de Zwarte Raaf in Groningen en kwam daar vandaan met een pracht van een baard. Dus ik ben nu extra jaloers ;)

WIN_20170411_21_44_06_Pro.jpg


Mijn doel is om hem flink te laten groeien de komende maanden. Het enige wat er nog getrimd gaat worden in de komende maanden is de snor, die hou ik graag een beetje kort zodat ik er niet op zit te kauwen of haren in mijn eten krijg. Ik wil een baard met aardig wat volume, die toch netjes eruit ziet. Ik heb een afbeelding gevonden die ongeveer weergeeft van wat ik graag zou willen. En als ik hem nou ook zo mooi grijs zou kunnen krijgen... Maar verven gaat me te ver. #beardgoals :)>

8fd8dd9fb0e7d1bfc12a206292f29549.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Even een advies van een "grey fox": blijf nou eens van je baard af, als je hem wilt laten groeien, want je verpest meer, dan je het netjes houdt!!!
Bijna iedere beginnende baarddrager lijkt alvast te starten met trimmen, voordat er een fatsoenlijke baard is.
Koop je ook een nieuwe auto, waarna je deze na een week uit elkaar begint te halen om zogenaamd te repareren?:confused:
 
Banner image
Top