Even voorstellen: vrouw zonder baard

Joke

Stoppelbaard
Dag harige mannen op dit forum! Ik ben een vrouw (weliswaar een ouwe en ook nog zonder baard!) en zou eigenlijk niks te zoeken moeten hebben op dit forum. Maar .... ik ben al jaren naast kaarsenmaker ook ambachtelijke zeepmaker en produceer verder alles wat los & vast zit op gebied van cosmetische producten (shampoo, badbruisballen, allerlei soorten crêmes, bodylotions, lotions, zalven, tandpasta, enz. enz. en daarnaast schoonmaakmiddelen, wasmiddel, wasverzachter, wc-reinigers, garagezeep, etc. etc. Dus zo langzamerhand ben ik het Kruidvat zelve ....

Ik wil me wat meer op mannenproducten gaan toeleggen, zoals het maken van scheerzeep en ook baardolie (mijn zoon heeft er eentje). Het viel me op dat hij altijd zit te krabben in die baard, dus vond ik het tijd worden eens een baardolie te maken voor hem. Alle ingrediënten heb ik immers toch al in huis.

Ik hoop van jullie te leren wat al die mannenharen voor jullie betekenen en zal ook een receptje posten. Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat een vrouw zich heeft aangemeld op dit forum!! :confused:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Joke ;)

Vervelend vinden we dat niet hoor.
Ik kijk uit naar de verschillende recepten die je zal posten.

Het is uiteraard wel niet de bedoeling van reclame te maken van de door jouw gemaakte producten maar dat wist je vermoedelijk al wel ;)
 

Joke

Stoppelbaard
Welkom Joke ;)

Vervelend vinden we dat niet hoor.
Ik kijk uit naar de verschillende recepten die je zal posten.

Het is uiteraard wel niet de bedoeling van reclame te maken van de door jouw gemaakte producten maar dat wist je vermoedelijk al wel ;)

Uiteraard ga ik helemaal geen reclame maken!! Ik verkoop ook niks. Want wie een cosmetisch product in de verkoop wil zetten moet voor ieder product een officieel INCI-certificaat aanvragen à € 400,- per recept. Ook al verandert er niets aan het recept, maar wordt er alleen een ander geurtje of kleurtje toegevoegd, moet er toch weer een nieuw certificaat worden aangevraagd!! Daar beginnen we dus maar niet aan. Ik ben Unilever niet!
Ik ben gewoon een normale (baardloze) heks, die het heerlijk vindt recepten te brouwen en te verfijnen. Qua producten voor vrouwen (huidtypen) weet ik al heel veel, alleen van mannenproducten heb ik nog weinig verstand. Een eerste receptje (met uitleg over de olie) heb ik al gepost. En waar ik kan, probeer ik met jullie mee te denken.:)
 
Banner image
Top