Eindelijk... een baardreis

Macx

Baardaap
Doe er maar gerust nog een maandje bij zodat je nog meer volume hebt gekweekt en daarna zou je naar de barbier kunnen gaan en mooi laten stylen.
Het resultaat zal fantastisch zijn en je doet er bovendien kennis op hoe je je baard het beste kunt behandelen. We zijn zeer benieuwd naar het resultaat na het barbierbezoek. Veel succes Pieter.(Y):)
 

Texman

Koning Baard
3 maanden inmiddels. Ik heb 'm twee keer 'bij laten werken', echt minimaal, door mijn kapster. Het is wel een groeiend gevecht om het pluizen en verwilderding tegen te blijven gaan. Wassen, olie, balsem is merkbaar goed voor de baard, maar werkt niet echt tegen het pluizen. Borstel en kam gebruik ik inmiddels beide, föhnen heb ik enerzijds het geduld niet voor en anderzijds na 1 keer proberen ook zeker niet in de vingers (en ik vraag me af of het echt werkt).

3 maanden was voor mij een 'mijlpaal' om te kijken of ik door zou gaan. Ik weet nog niet wat m'n gewenste lengte is en denk dat ik de komende maand nog maar eens erbij doe en een keer naar een barbier ga.
Ha @Pieter73 ,
Je baard ziet er fantastisch uit nu nog de verzorging onder knie krijgen en het föhnen kan ik je echt aanbevelen en ja het is lastig in het begin.
Je kan het beste een kleine reisföhn gebruiken want zo'n grote toeter is lastig te hanteren. Vraag anders aan je kapster of zij kan uitleggen hoe je dat het beste kan doen. Wat ook prima werkt is de Grooming Tonic van Reuzel. Voordat je met föhnen begint een kleine hoeveelheid op je baard aanbrengen dat werk ook heel goed tegen het pluizen.
Succes Texman :)>
 

Pieter73

Baard
Ha @Pieter73 ,
Je baard ziet er fantastisch uit nu nog de verzorging onder knie krijgen en het föhnen kan ik je echt aanbevelen en ja het is lastig in het begin.
Je kan het beste een kleine reisföhn gebruiken want zo'n grote toeter is lastig te hanteren. Vraag anders aan je kapster of zij kan uitleggen hoe je dat het beste kan doen. Wat ook prima werkt is de Grooming Tonic van Reuzel. Voordat je met föhnen begint een kleine hoeveelheid op je baard aanbrengen dat werk ook heel goed tegen het pluizen.
Succes Texman :)>
Thanks voor de goede tips! ga ik zeker wat mee doen! ik ben iig al heel blij dat het formaat nu echt 'baard' begint te worden. Eigenlijk zit ik nu wat ik in gedachten had toen ik begon, maar... nu ik daar ben, mag het nog wel wat meer zijn :D
 

Macx

Baardaap
Thanks voor de goede tips! ga ik zeker wat mee doen! ik ben iig al heel blij dat het formaat nu echt 'baard' begint te worden. Eigenlijk zit ik nu wat ik in gedachten had toen ik begon, maar... nu ik daar ben, mag het nog wel wat meer zijn :D

Dat komt volgens mij wel vaker voor, je hebt een doel en als je daar dan bent is het al veel makkelijker om lekker door te baarderen, je wilt dan gewoon verder en kijken wat nog meer mogelijk is, Ik heb dat zelf dus ook gehad, nu ben ik al ruim acht maanden en wil nog langer, ik fantaseer al over een baard van 15 tot 20 cm als dat mogelijk is. Lijkt me helemaal te gek man! Ik word nu al veel bekeken op straat en geniet er met volle teugen van, dus als de baard nog langer gaat worden krijg je nog meer aandacht en je voelt je gewoon veel beter, als je dan mensen tegen komt met een baard van een paar cm dan voel ik met toch echt de baas hoor, hahaha. Gewoon goed gevoel geeft dat. Kijk naar mijn avatar, hoe arrogant ik kan kijken haha, dat is leuk Pieter. Lekker door baarderen man, wel naar de barbier om netjes te stylen, maar van de lengte niet te veel af laten halen. (Y):)
p.s. stoppelbaard onder je avatar komt niet overeen, zal snel veranderd worden naar, baard, volle baard, zware baard, haha LET IT GROW AND LET IT FLOW
 
Laatst bewerkt:

Pieter73

Baard
Afspraak gemaakt bij de barber, het groeit een beetje uit de kluiten en dat vind ik zelf ook teveel van het goede. Eens kijken of we alles wat strakker en slanker kunnen krijgen, de lengte bevalt me tot nu prima.
 

Macx

Baardaap
Afspraak gemaakt bij de barber, het groeit een beetje uit de kluiten en dat vind ik zelf ook teveel van het goede. Eens kijken of we alles wat strakker en slanker kunnen krijgen, de lengte bevalt me tot nu prima.

Veel succes met het bezoek aan de barbier Pieter, we wachten rustig af op je nieuwe foto's.(Y)
 
Laatst bewerkt:

Giant

Zware baard
Afspraak gemaakt bij de barber, het groeit een beetje uit de kluiten en dat vind ik zelf ook teveel van het goede. Eens kijken of we alles wat strakker en slanker kunnen krijgen, de lengte bevalt me tot nu prima.
Succes! We zullen het resultaat binnenkort zien.
 

Macx

Baardaap
Ik word wel een beetje ongeduldig hoor, voor wanneer staat die afspraak eigenlijk, Pieter? Ben zo benieuwd, en hoop op een super goeie ervaring voor je.
Ik belde ook eens een barbier voor een afspraak, zou pas over vier weken aan de beurt zijn, daarom deze vraag, moet jij ook nog drie weken wachten?
 

Pieter73

Baard
Ik word wel een beetje ongeduldig hoor, voor wanneer staat die afspraak eigenlijk, Pieter? Ben zo benieuwd, en hoop op een super goeie ervaring voor je.
Ik belde ook eens een barbier voor een afspraak, zou pas over vier weken aan de beurt zijn, daarom deze vraag, moet jij ook nog drie weken wachten?

Hah ow sorry, ik ben afgelopen dinsdag geweest, maar mijn barber en ik waren het er snel over eens... Hij kon er niet zo veel aan doen en hij heeft het wat uitgedund. Mijn baard heeft blijkbaar zo'n eigen wil, dat de barber zei: "Jullie moeten maar met elkaar leren leven, je baard en jij"

De beleving was overigens wel super, vooral het warme compress zag ik ff niet aankomen :) Al met al de snor ingekort (wat mijn kaptster ook altijd doet), de neklijn gezet (dat houdt 2 dagen stand) en verder geen lengte ingeleverd, enkel wat volume.
 

Bijlagen

  • trimmed_3Mnd.jpg
    trimmed_3Mnd.jpg
    118,7 KB · Weergaven: 56
Hah ow sorry, ik ben afgelopen dinsdag geweest, maar mijn barber en ik waren het er snel over eens... Hij kon er niet zo veel aan doen en hij heeft het wat uitgedund. Mijn baard heeft blijkbaar zo'n eigen wil, dat de barber zei: "Jullie moeten maar met elkaar leren leven, je baard en jij"

De beleving was overigens wel super, vooral het warme compress zag ik ff niet aankomen :) Al met al de snor ingekort (wat mijn kaptster ook altijd doet), de neklijn gezet (dat houdt 2 dagen stand) en verder geen lengte ingeleverd, enkel wat volume.

Super resultaat, lijkt mij niet een moeilijke opgave om daar mee te moeten leven..
 

Pieter73

Baard
maar weer eens een update... worstel al een tijd om terug te gaan naar een paar milimeter.Ik ben inmiddels 11 kilo afgevallen sinds ik een baard heb en hij begint nu wel heel erg aanwezig te worden...upload_2022-10-23_14-47-18.png
 

Texman

Koning Baard
maar weer eens een update... worstel al een tijd om terug te gaan naar een paar milimeter.Ik ben inmiddels 11 kilo afgevallen sinds ik een baard heb en hij begint nu wel heel erg aanwezig te worden...Bekijk bijlage 23233
Ha Pieter,
Ik ben bang dat je erg veel spijt krijgt als terug gaat naar een paar millimeter want je hebt nu een erg mooie baard (Y)(Y)(Y).
Ik denk dat er heel wat mannen zijn die er jaloers op zijn. Een klein beetje korter kan natuurlijk wel dat past misschien beter bij je gevoel en als dat zo is hou het dan bij die lengte. Probeer wat minder te twijfelen want dat geeft weer stress en dat is ook niet goed.
Hoe komt het dat je zoveel bent afgevallen, was je te dik of ben je stevig aan het sporten?
Relax Texman :)>
 
Banner image
Top