Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Dank je wel voor je toelichting @Texman
Ik heb het stuk met veel interesse gelezen en Ik denk inderdaad dat het Alopecia areata is. Om het zeker te weten zou ik naar de dokter kunnen gaan, maar aangezien er toch weinig tegen te doen is (prednisolon ga ik dus niet proberen) denk ik dat ik dat maar niet doe. Stress verergerd het ook en in het verleden had ik dat idee al, maar ik dacht afgelopen jaar juist relaxed te zijn geweest. Misschien gaf de baard zoveel stress dat ik er kaal van werd :eek:

Ik ga voor nu nog even door, maar als de baardgroei toeneemt en daardoor de kale plek meer benadrukt wordt weet ik niet of ik dit vol kan houden. Misschien valt het mee en krijg ik al vrij snel enige bedekking waardoor het juist minder opvalt.
Mocht ik er niet mee kunnen leven, dan zal ik het toch kort moeten houden en eventueel over een jaar als de plek weer begroeid raakt alsnog een baard 3.0 proberen.

Ik houd jullie op de hoogte.:)>
[DOUBLEPOST=1597081040][/DOUBLEPOST]
Ik snap je probleem, maar ik denk dat het wel mee valt, Joep! Dat het minstens 4 maanden gaat duren dat de andere haren de kale plek overgroeien, ja dat denk ik ook wel.
Maar gelukkig zit de kale plek aan de onderzijde, wat de bovenliggende haren de mogelijkheid geeft om er overheen te groeien. Nogmaals, ik zou het gewoon eens vier maanden laten groeien; en doordat het aan de onderkant van je kaak zit, is het echt niet zo dat je voor gek loopt!
Je zou er voor kunnen kiezen om dat alleronderste plukje op foto 2 ietsjes weg te halen, zodat het misschien wat minder opvalt, maar doe voorzichtig, zodat je het niet verknalt.
Verder heb je echt een perfecte baardgroei! (Y)

Mijn tip zou zijn: Laat voorlopig groeien, 3 - 4 maanden, en ga dan langs een barbier!
Ik typ zo langzaam dat jij in die tussen tijd al weer een post had geplaatst :D

Ik snap beredenering en ik hoop dat je gelijk hebt en dat het wel meevalt. Één voordeel heb ik, ik ben niet heel groot, dus de meeste mensen kijken mij op ooghoogte of van bovenaf aan. Ik ga het proberen.

Bedankt voor de aanmoediging :)>(Y)
 

Jobbo

Baard
Dank je wel voor je toelichting @Texman
Ik heb het stuk met veel interesse gelezen en Ik denk inderdaad dat het Alopecia areata is. Om het zeker te weten zou ik naar de dokter kunnen gaan, maar aangezien er toch weinig tegen te doen is (prednisolon ga ik dus niet proberen) denk ik dat ik dat maar niet doe. Stress verergerd het ook en in het verleden had ik dat idee al, maar ik dacht afgelopen jaar juist relaxed te zijn geweest. Misschien gaf de baard zoveel stress dat ik er kaal van werd :eek:

Ik ga voor nu nog even door, maar als de baardgroei toeneemt en daardoor de kale plek meer benadrukt wordt weet ik niet of ik dit vol kan houden. Misschien valt het mee en krijg ik al vrij snel enige bedekking waardoor het juist minder opvalt.
Mocht ik er niet mee kunnen leven, dan zal ik het toch kort moeten houden en eventueel over een jaar als de plek weer begroeid raakt alsnog een baard 3.0 proberen.

Ik houd jullie op de hoogte.:)>
[DOUBLEPOST=1597081040][/DOUBLEPOST]
Ik typ zo langzaam dat jij in die tussen tijd al weer een post had geplaatst :D

Ik snap beredenering en ik hoop dat je gelijk hebt en dat het wel meevalt. Één voordeel heb ik, ik ben niet heel groot, dus de meeste mensen kijken mij op ooghoogte of van bovenaf aan. Ik ga het proberen.

Bedankt voor de aanmoediging :)>(Y)
Prednison kan ik je afraden idd, dan kan je beter je baard laten groeien en een middel lange lengte aanhouden.
 

Diederik

Volle Baard
Sjah, lastig is zo'n kale plek.
Ik heb geen ander advies dan wat de heren baarddragers hierboven al opgesomd hebben (en jij als ervaren baarddrager natuurlijk al wist).

Of je zou zo'n playmobil-baardje kunnen proberen. Volgens heeeeeeeel veel mannen is dat mooi en loop je absoluut niet voor l*l ;)
 

Mart76

Baard
Ook ik heb een had last van deze kale plekken, zeker van mijn 30e tot 40e. Hierdoor had ik alleen een korte ringbaard en later niets meer(laten staan). Tot ik rond mijn 40e merkte dat de plekken minder een minder dominant aanwezig waren.
Bij de vorige keer (1e en laatste x) enkele maanden terug dat ik mijn baard kort getrimd had zag ik dat ik nog steeds plekjes heb, inderdaad heeft dat dan minder volume maar verder merk ik er niets van. Dit zolang het op een plek zit die natuurijk overwoekerd kan worden. Het komt een gaat, maar je moet wel veel geduld hebben.
 

Joep

Zware baard
Of je zou zo'n playmobil-baardje kunnen proberen.
EEEEKKK! :eek: :eek: :eek: Zoals Suske en Wiske zouden zeggen. Dat maar liever niet.
Het komt een gaat, maar je moet wel veel geduld hebben.
Ja, des te stommer dat ik een bijna yeard afgeschoren heb, want dat volume had ik al, maar wist ik veel dat ik onder mijn baard deze kale plek had. :oops:

Er zijn nu zelfs mensen die mij voorheen complimenteerde over mijn baard die nu zeggen dat ze dit stoppelbaardje toch wel leuker vinden staan en dat is dan niet negatief bedoeld, Ik had deze keer gewoon liever een kortere baard geprobeerd, maar zoals het er nu uitziet ben ik toch gedwongen om op zijn minst een middellange baard te nemen. Gelukkig is mijn vrouw erg supportlief, ze zegt kijk gewoon aan waar het op uit komt en trek je niet te veel aan van die kale plek, dat is dan ook wat ik ga doen. Geen vaststaand plan, gewoon aanzien waar ik op uit kom.
 

Joep

Zware baard
@Joep, probeer je van die plek niets aan te trekken.
Naar mijn mening overheerst die jou baard absoluut niet!
Doe gewoon waar je zelf zin in hebt.
Elke baard is uniek. En zo die van jou ook (Y)
Dank je wel @Jimmy16 Iedere baard is uniek inderdaad, geen één perfect. Iedereen wil wel een perfecte baard, maar....
Weet je, dat doet me denken; Veel vrouwen hebben daar ook altijd last van. Wij zijn natuurlijk ook net een stel vrouwen, maar dan heel erg manlijk...ik bedoel veel vrouwen kijken (bijna) altijd op tegen alle modellen uit o.a. andere de tijdschriften en op internet, ze vergeten vaak dat ze juist mooi zijn, omdat ze niet op die modellen lijken. Ik ben helemaal niet het type dat op de stereotype mooie vrouw valt. Zo zal dat ook wel met onze baarden zijn, elke baard is anders en juist daardoor mooi.

Om eerlijk te zijn is de kale plek best wel goed te zien, maar ik heb me er voor nu bij neergelegd. Ik merk dat ik al weer erg blij ben dat ik geen blote billen gezicht meer heb. Na 3 weken zit er al weer een aardig vachtje en dat voelt goed. Hoewel ik geen vaststaand plan heb weet ik wel al veel beter dan de vorige keer wat ik wel en wat ik niet wil. Om te beginnen zal ik voorlopig nog geduld moeten hebben.
 

Rainai

Baard
Ha @Joep,
Je hebt inderdaad een vervelend probleem.
Wat je beschrijft zou wel eens Alopecia areata kunnen zijn.
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/alopecia-areata/
Alopecia areata is een goedaardige ziekte van de haarwortels met als gevolg pleksgewijze (=areata) kaalheid (=alopecia) van de schedelhaar. Ook haren op andere plaatsen (w.o.wenkbrauwen, baard-, oksel-en schaamharen) kunnen uitvallen.
Ben je hier voor al eens bij de dokter geweest?
Voor de rest sluit ik mij aan bij het gene al gezegd is.
Dus laat je baard gewoon doorgroeien en kijk of de plek overgroeid raakt.
Sterkte en succes,
Texman :)>

Kijk ook even op https://www.mannenzaak.nl/blogs/blog/ik-heb-kale-plekken-in-mijn-baard-wat-nu/

Hallo Joep,

Ik ben met Texman eens mee. Dat doet me aan mijn vroegere vriend zijn probleemje denken. Hij had op zijn achterhoofd rechts zon kale plekje...zo groot als een tennisbal. Hij baalde enorm van. Daar moest hij bij de huisarts langs en hij kreeg zon crème. Geen idee welke het was.
Maar goed, paar weken groeien de haartjes op zijn kale plekje weer. Hij was opgelucht van.

Gewoon bij de huisarts daar erover, missch? Wie wet, helpt jouw probleempje mee...
 

Joep

Zware baard
Hallo Joep,

Ik ben met Texman eens mee. Dat doet me aan mijn vroegere vriend zijn probleemje denken. Hij had op zijn achterhoofd rechts zon kale plekje...zo groot als een tennisbal. Hij baalde enorm van. Daar moest hij bij de huisarts langs en hij kreeg zon crème. Geen idee welke het was.
Maar goed, paar weken groeien de haartjes op zijn kale plekje weer. Hij was opgelucht van.

Gewoon bij de huisarts daar erover, missch? Wie wet, helpt jouw probleempje mee...
Hoi @Rainai Ik ben niet zo'n liefhebber van de dokter en al helemaal niet nu met dat virus. Ik laat het wel zoals het is in de hoop dat het grootste deel binnenkort bedekt is. Ik merk wel nu er een korte baard begint te ontstaan dat de plek niet helemaal kaal is, maar eerder dun behaard en de haren zijn ook licht van kleur. Ach, het zal in de loop der tijd wel weer terug komen, dat is voorheen ook steeds gebeurt.
---
Perfect is niets en dat moet je ook helemaal niet willen nastreven .

Iets wat z.g. perfect is is vreselijk saai ;)

Lees de tekst van mijn onderschrift maar eens goed :p

---
Jouw onderschrift had ik al eerder gelezen en vind ik heel inspirerend (Y)
 

Joep

Zware baard
Hoi mannen,

Altijd leuk om aandacht te krijgen als je er niet om vraagt :)(Y)
Jullie hebben gelijk, ik heb al een tijd niets van mij laten horen, althans niet op dit topic. Tijd voor een update. Zonder foto deze keer, want ik ben lui en heb geen recente foto.

Hoewel ik nog steeds spijt heb van mijn scheeractie is het ook best leuk om een baardreis voor een tweede keer van het begin af aan te maken. Het is minder spannend en je voelt je minder onzeker, dat zijn grote voordelen.

Het gaat traag maar gestaag, we komen er wel. Het begint steeds meer zichtbaar te worden dat ik de baard borstel. In het begin doe je dat wel, maar voor het zicht kan je het net zo goed laten. Als ik nu niet meer borstel, dan zit de baard weer door de war, leuk is dat.

Minder leuk is dat ik nu beter begrijp wat het bezwaar tegen de mondkapjes is. Na het dragen van zo'n ding zit de baard waardeloos en is die niet meer in vorm te krijgen door een beetje met de hand te aaien, daar is echt een borstel bij nodig. Misschien is het tijd voor een iets serieuzere mondkap, geschikt voor baarddragers. Ik zat nog te denken dat je daar ook je voordeel mee kan doen. Als je nou zo'n mondkap neemt die de baard omsluit, dan zou je ook een grotere kunnen nemen, net zoiets als BH-vulling voor vrouwen met kleine tietjes, maar dan voor de baard, net alsof je een massieve baard hebt :D Doen of niet?

Goed nieuws, de kale plek die ik nog steeds heb wordt steeds minder zichtbaar. Met de tijd kan ik dat volledig camoufleren. Het belangrijkste is eigenlijk dat ik me er bij neergelegd heb en dat ik me er totaal niet onzeker door voel. Ik ben ontzettend blij dat ik weer meedoe in baardmannenland.

Ik zit nu op 3 maanden, dat zou betekenen dat ik een eerste barbier bezoek zou kunnen doen, maar ik denk dat ik daar nog niet aan toe ben. Ik vind er nog te weinig haar op zitten om er iets van een model uit te halen, beter is het volgens mij om daar nog even mee te wachten. Wat ook meetelt is dat ik bang ben als ik nu ga modelleren dat ik de mist in kan gaan bij de kale plek onder mijn kaak, dan wordt die ongetwijfeld meer zichtbaar, dus gewoon geduld. Ik (mijn vrouw) houd het deze keer wel netjes bij en in vergelijking met baardreis 1.0 ziet het er deze keer van het begin af aan veel beter uit, dat is zo één van de voordelen voor mij van baardreis 2.0. Bijhouden is in mijn geval de snor vlak boven de lip kortwieken en de wilde haren van de baard wegknippen, meer niet.

Er is nog een verschil met baardreis 1.0, deze keer heb ik een hoed, jawel hoor :D Man wat ben ik blij met deze aankoop (Y) Ik vind de hoed ontzettend leuk staan en zeker in combinatie met mijn baard. Voorheen liep ik altijd met een petje op, deels ter bescherming tegen de zon en deels ter camouflage van mijn kalend hoofd. Uiteindelijk had ik toch maar besloten om een hoed aan te schaffen, als ik dan toch altijd al met een hoofddeksel rondloop, waarom niet een mooi exemplaar dan? Totaal geen spijt van. Zelfs als de hoed niet leuk zou staan, dan zou ik er nog blij mee zijn, maar daar kan ik beter over uitweiden op het hoeden topic, dus dat komt nog....
 

Joep

Zware baard
Hoi @Yainderidoo ,
Jazeker, het is de Tilley geworden, wat een fijne hoed is dat!
iu
 

tijn

Zware baard
Fijn om te horen dat je baardreis goed gaat. En ja een voordeel van een 2.0 reis is dat je kan vergelijken hahaha. Het mondmasker probleem word idd een serieus ding. Maar gelukig zijn er dan altijd weer mensen die daar handel in zien en dus zijn ze tegenwoordig ook voor ons baardmannen te krijgen hahahha.
En lekker blij met je hoed mooi zo.
Kortom alles gaat dus goed. :);)(Y):)>
 

Joep

Zware baard
Ja inderdaad, in het kort, alles gaat goed.
Die speciale baardmondkapjes moet ik dan maar eens naar gaan kijken. Eerst deed ik er niet aan mee, maar nu de ziekenhuizen weer vollopen denk ik dat het toch verstandiger is en zeker minder commentaar oplevert.
 
Banner image
Top