Eindelijk baardgroei op de wangen?

VliegendeHollander

Stoppelbaard
@Texman Thanks voor de tips! Ik weet niet of ik die 'balbo' stijl wel mooi vind, op de foto hieronder vind ik hem al beter. Ligt ook natuurlijk aan je gezicht.

maxresdefault.jpg


Ik denk ook niet dat ik voorlopig een goede, volle baard krijg. Geen probleem, gewoon spelen met de haren die je hebt. Ook een voordeel als je donkere haren hebt, dan vind ik zoiets zoals hieronder ook best tof om te hebben. Het is haast geen baard te noemen, maar ik vind het wel tof staan.

image-460x450.jpeg


De baardstijl van acteur Charlie Hunnam komt denk ik wel in de buurt wat ik zou kunnen krijgen. Als mijn snor wat dikker wordt ga ik zeker voor zoiets!

gettyimages-642133960-sons-of-anarch-1518562336.jpg


Zijn er overigens nog dingen die ik kan doen om de groei wellicht te stimuleren? Of producten voor betere verzorging? Eiwitten, water etc krijg ik al genoeg binnen :)
 

Texman

Koning Baard
Er is eigenlijk niets wat je kan doen om je baardgroei te bevorderen behalve zo gezond mogelijk leven met veel beweging en buienlucht en voldoende slaap.
Krachttraining is b.v. uitstekend om dat je daardoor meer van het hormoon testosteron aanmaakt wat weer goed is voor o.a. je baardgroei.
Natuurlijk zijn er ook haargroeimiddelen zoals Minoxidil maar daar ben ik helemaal geen voorstander van vanwege de gezondheidsrisico's en het feit dat je het altijd moet blijven gebruiken (kosten). Niet doen dus:eek:.
Ik zou het voorlopig houden bij een goede baardolie waarmee je je huid onder je baard kan masseren om de doorbloeding te stimuleren wat ook goed is voor je baardgroei. En boven alles heb je te maken met je genetische aanleg. Als die er in onvoldoende mate is wordt het laten groeien van een baard heel moeilijk.
 
Er is eigenlijk niets wat je kan doen om je baardgroei te bevorderen behalve zo gezond mogelijk leven met veel beweging en buienlucht en voldoende slaap.
Krachttraining is b.v. uitstekend om dat je daardoor meer van het hormoon testosteron aanmaakt wat weer goed is voor o.a. je baardgroei.
Natuurlijk zijn er ook haargroeimiddelen zoals Minoxidil maar daar ben ik helemaal geen voorstander van vanwege de gezondheidsrisico's en het feit dat je het altijd moet blijven gebruiken (kosten). Niet doen dus:eek:.
Ik zou het voorlopig houden bij een goede baardolie waarmee je je huid onder je baard kan masseren om de doorbloeding te stimuleren wat ook goed is voor je baardgroei. En boven alles heb je te maken met je genetische aanleg. Als die er in onvoldoende mate is wordt het laten groeien van een baard heel moeilijk.
Ik sluit mij volledig aan bij @Texman sporten enz is zeker een pluspunt.. zoals ik deze morgen zei heb beetje zelfde probleem maar met geduld kom je er wel.. maar ik ken het gevoel ik droom ook van een mooie volle baard maar eigenlijk niet realistisch dus ik probeer dat op dit moment ook te laten voor wat het is en mij te concentreren op wat ik wel heb enzo opbouwen.. wil niet dat je een slecht gevoel krijgt maar je bent niet de enige met weinig baardwang zie maar naar mijn profiel foto.. Maar broeder zeker niet opgeven er blijven in geloven en geduld hebben tis makkelijker gezegd dan gedaan maar heb het al ondervonden op mijn eigen baardreis momenten ook!:)>;)(Y)
 
Een update na een paar jaar, met foto's.

Ik merk duidelijk verschil tussen mijn post van 2019 en tot heden. Overal is er meer haar en steviger. Van een snor was amper spraken toen, nu is ie er zeker, maar nog niet met zulke stevige haren. Mijn baard groeit vooral rondom de kin en de bakkebaarden. De wangen komen heel langzaam maar zijn zeker nog lang niet goed gevuld.

De foto's laten mijn 'baard' zien van ongeveer 5-6 weken gok ik... Ik zit bijna op het moment dat ik er wel iets aan wilt doen, aangezien ik het er niet mooi uit vind zien met alleen sterke bakkebaarden en vooral haar op de kin. De snor is nog niet heel ''sterk", en de wangen amper gevuld. Wat zou ik nu kunnen doen? Bij werken? Zoja, hoe?

Als ik nou een goede snor had dan was ik zeker voor zoiets gegaan.

619AmhWX4+L.jpg


Maar de combo dikke bakkebaarden met een light snor en veel haar op de kin vind ik niet mooi. Wat zijn de opties? ...

Je hebt opzicht wel gewoon dekking op je wangen, maar het zijn inderdaad echt donshaartjes. Je geeft aan dat dit het resultaat is van 5-6 weken? Gewoon niks aan doen tot in ieder geval 3 maanden, zodat je een beeld hebt van jouw potentie. Een ander model dan de volle baard kan natuurlijk altijd nog!
 

Diederik

Volle Baard
Lastig hè?

Het nadeel van een blonde baard ten opzichte van een donkere baard, is dat het vaak lijkt alsof er geen haar groeit. Simpelweg omdat je ze (op afstand) vrijwel niet ziet. Heb ik ook.

Als ze wat meer lengte krijgen, vallen diezelfde haren ineens wél op.

Kwestie van geduld blijven oefenen en soms ook keuzes maken welke gedeelten je wel en niet wilt (onder)houden.

Succes en veel plezier!
 
Banner image
Top