Eerste poging

Rensvs

Stoppelbaard
Goedendag allen. Dit is mijn eerste bericht, dus zal me allereerst even voorstellen. Mijn naam is Rens, ik ben 22 jaar en wil graag een mooie baard groeien. Ik heb de afgelopen jaren altijd mijn baardharen getrimd of geschoren. Ik wilde altijd al een mooie baard groeien, maar de negatieve reacties lieten mij iedere keer de baard afscheren. Ik heb nu precies twee weken mijn baardharen niet getrimd of geschoren. Ik gebruik sinds enkele dagen een simpele baardolie van de kruidvat en was de baardharen gemiddeld twee tot drie keer in de week. Daarnaast zorg ik dat ik de juiste voedingstoffen binnenkrijg, ook voor het testosterongehalte. Ik heb hieronder wat afbeeldingen toegevoegd van mijn huidige baardgroei (twee weken). Denken jullie dat er potentie in zit of juist niet ? Ik ben benieuwd naar jullie meningen en reacties
 

Bijlagen

  • 20230403_210112.jpg
    20230403_210112.jpg
    1 MB · Weergaven: 88
  • 20230403_201201.jpg
    20230403_201201.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 80
  • 20230403_210348.jpg
    20230403_210348.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 80
  • 20230403_210502.jpg
    20230403_210502.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 84
  • 20230403_210512.jpg
    20230403_210512.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 80
  • 20230403_213626.jpg
    20230403_213626.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 75
  • 20230403_213608.jpg
    20230403_213608.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 81

Macx

Baardaap
Beste Rens,

Allereerst wil ik je welkom heten op het forum en wat goed dat je besloten hebt om een mooie baard te willen groeien! Naar mijn mening zit er zeker potentie in je baardgroei. Na twee weken is het nog lastig om te voorspellen hoe je baard er uit gaat zien, maar ik zie al wel haargroei op je kin, wangen en snor. Het kan nog langer duren voordat de baard voller wordt, maar het lijkt erop dat je geduld hebt en op de goede weg zit. Het is ook goed dat je een baardolie gebruikt en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt om je testosteron te stimuleren. Blijf vooral doorgaan met de juiste verzorging en het geduld hebben, dan zal je baard zeker groeien en mooier worden! Succes!
 

Texman

Koning Baard
Goedendag allen. Dit is mijn eerste bericht, dus zal me allereerst even voorstellen. Mijn naam is Rens, ik ben 22 jaar en wil graag een mooie baard groeien. Ik heb de afgelopen jaren altijd mijn baardharen getrimd of geschoren. Ik wilde altijd al een mooie baard groeien, maar de negatieve reacties lieten mij iedere keer de baard afscheren. Ik heb nu precies twee weken mijn baardharen niet getrimd of geschoren. Ik gebruik sinds enkele dagen een simpele baardolie van de kruidvat en was de baardharen gemiddeld twee tot drie keer in de week. Daarnaast zorg ik dat ik de juiste voedingstoffen binnenkrijg, ook voor het testosterongehalte. Ik heb hieronder wat afbeeldingen toegevoegd van mijn huidige baardgroei (twee weken). Denken jullie dat er potentie in zit of juist niet ? Ik ben benieuwd naar jullie meningen en reacties
Ha @Rensvs,
Ook van mij welkom op ons leuke forum :).
Ik vind dat je na twee weken al meer dan gemiddeld beloond bent met je baardgroei dus er is absoluut potentie aanwezig. Je baardgroei is nog niet volledig op gang gekomen maar dat is gezien je leeftijd normaal. Laat je baard de komende 3 maanden zoveel mogelijk zijn gang gaan. Wat je wel mag doen is de lijnen van je baard strak houden dan wordt het minder slordig en hou je het ook langer vol.
In de eerste fase zijn er helaas altijd negatieve reacties omdat veel mensen helemaal niet van verandering houden. Maar als je volhard in je voornemen gaat dit op een enkeling na vanzelf over. Deze persoon zal je moeten negeren. Je zal ook steeds sterker gaan voelen dat een baard iets met je doet en dat is erg positief.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen,
Succes Texman :)>
 

Rensvs

Stoppelbaard
Bedankt voor het welkomheten en jullie reactie. Wat hebben jullie een mooie baard zeg! Ik vind het prettig om te horen dat er potentie in zit en dat ik op de goede weg zit, bedankt mannen. Ik vind het geheel er nu inderdaad onverzorgd uitzien, maar wat bedoel je precies met de lijnen van de baard strak houden @Texman ? Ik heb mezelf voorgenomen het groeien van de baard deze keer echt door te zetten en mezelf niets aan te trekken van de negatieve berichten. Ik zal minimaal een keer in de twee weken een update plaatsen van de voortgang inclusief foto's.
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor het welkomheten en jullie reactie. Wat hebben jullie een mooie baard zeg! Ik vind het prettig om te horen dat er potentie in zit en dat ik op de goede weg zit, bedankt mannen. Ik vind het geheel er nu inderdaad onverzorgd uitzien, maar wat bedoel je precies met de lijnen van de baard strak houden @Texman ? Ik heb mezelf voorgenomen het groeien van de baard deze keer echt door te zetten en mezelf niets aan te trekken van de negatieve berichten. Ik zal minimaal een keer in de twee weken een update plaatsen van de voortgang inclusief foto's.
Het betekend dat je de delen van je wangen en je hals waar je geen baardgroei wil schoon houd van haargroei. Je baard komt dan beter tot zijn recht. Op 1 van je foto's heb ik met een blauwe lijn aangegeven wat ik bedoel. Als je mooi vind mogen deze lijnen ook wat gebogen zijn.:)>

20230403_201201.jpg
 

Rensvs

Stoppelbaard
Hier ga ik zeker eens over nadenken. Bedankt voor de goede tip! Ik heb zojuist de baardverzorgingsset van Giavalli besteld. Deze set bevat baardshampoo, baardolie, baardalsem, een dubbelzijdige baardkam, een baardvorm tool, een schaar en een baardborstel. Deze set wordt als een van de betere beoordeeld op het internet en er zijn goede verhalen over te lezen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze verzorgingsset? Verder heb ik goede verhalen gehoord over een dermaroller en een bijbehorende baardserum. Wat is jullie mening hierover?
Groetjes!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230404_212524_Chrome.jpg
    Screenshot_20230404_212524_Chrome.jpg
    405,6 KB · Weergaven: 10

Macx

Baardaap
Ik ken dit verzorgingssetje niet, het zal best goed zijn.
Over de dermaroller kan ik ook niets zinnigs zeggen, misschien zijn er baardmannen die hier iets over kunnen vertellen.
Ik heb hier een pagina waar wel nuttige informatie in staat.
Pepermunt olie zou heel goed werken om de baardharen te stimuleren te groeien.
Lees dit maar door
how-to-fix-patchy-beard

Gezien je jonge leeftijd is de ontwikkeling van je baard die we nu zien heel normaal, en ik zou me nergens zorgen over maken.

Als je nog meer leesmateriaal wilt hebben die ik geplaatst heb op het forum, ga dan even naar mijn profielpost, daar heb ik al heel wat leuke links gezet die naar baard informatie leiden.
Profielpost
 

Macx

Baardaap
Ik heb hier nog een mooie serie of video's voor je om eens te bekijken.
Deze heb ik een week of vijf terug op mijn topic gezet.
Geweldige educatieve video's voor jonge baardbroeders
Klik hier voor de video's
 

Mischaa

Baard
Succes met jouw baardreis. Lekker experimenteren met verschillende producten. Kom je er vanzelf achter wat bij jou past. De dermaroller heb ik even geprobeerd alleen ben ik snel mee gestopt. Ik vond het nogal omslachtig om constant de roller goed te ontsmetten.
Probeer echt van je baard af te blijven. Dan gaat het helemaal goed komen.
 

Texman

Koning Baard
Hier ga ik zeker eens over nadenken. Bedankt voor de goede tip! Ik heb zojuist de baardverzorgingsset van Giavalli besteld. Deze set bevat baardshampoo, baardolie, baardalsem, een dubbelzijdige baardkam, een baardvorm tool, een schaar en een baardborstel. Deze set wordt als een van de betere beoordeeld op het internet en er zijn goede verhalen over te lezen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze verzorgingsset? Verder heb ik goede verhalen gehoord over een dermaroller en een bijbehorende baardserum. Wat is jullie mening hierover?
Groetjes!
Ik heb geen ervaring met baardverzorgingsset van Giavalli maar hij ziet er wel mooi uit en de houten doos is ook handig om de spullen te bewaren. Laat maar weten wat je ervaring is want dat is weer leuk voor anderen.
Dermaroller kan ik niet aanraden omdat je na het gebruik deze heel goed moet ontsmetten om te voorkomen dat je huidinfecties krijgt. Beardserum van Neofolics gebruik al een hele tijd en heeft bij mij er voor gezorgd dat dunne plekken naast mijn snor wat voller zijn geworden.
Je moet hier echter geen wonderen van verwachten omdat het erg lang duurt voordat je enig effect kan waarnemen. Er zijn helaas geen middelen die er voor kunnen zorgen dat je heel snel baardgroei kan krijgen op de plekken waar nu niets wil groeien. Een goede verzorging van je baard is wel belangrijk.
Wat ook belangrijk is dat je zo gezond mogelijk gaat leven en dat houdt in.
Gezond eten (geen fastfood e.d.)
Veel bewegen (krachtsport).
Veel buiten zijn.
Voldoende slaap.
Weinig of geen alcohol gebruiken.
Hierdoor wordt de aanmaak van het hormoon testosteron bevorderd wat goed is voor o.a. de ontwikkeling van baardgroei.
 

Rensvs

Stoppelbaard
Ik ken dit verzorgingssetje niet, het zal best goed zijn.
Over de dermaroller kan ik ook niets zinnigs zeggen, misschien zijn er baardmannen die hier iets over kunnen vertellen.
Ik heb hier een pagina waar wel nuttige informatie in staat.
Pepermunt olie zou heel goed werken om de baardharen te stimuleren te groeien.
Lees dit maar door
how-to-fix-patchy-beard

Gezien je jonge leeftijd is de ontwikkeling van je baard die we nu zien heel normaal, en ik zou me nergens zorgen over maken.

Als je nog meer leesmateriaal wilt hebben die ik geplaatst heb op het forum, ga dan even naar mijn profielpost, daar heb ik al heel wat leuke links gezet die naar baard informatie leiden.
Profielpost
Ik heb intussen een aantal video's bekeken op je profiel en ze bevatten inderdaad erg nuttige informatie. Ik ga vanavond eens op m'n gemak rondneuzen op jouw profiel. Bedankt voor de nuttige tips en video's @Macx !
 
Laatst bewerkt:

Rensvs

Stoppelbaard
Succes met jouw baardreis. Lekker experimenteren met verschillende producten. Kom je er vanzelf achter wat bij jou past. De dermaroller heb ik even geprobeerd alleen ben ik snel mee gestopt. Ik vond het nogal omslachtig om constant de roller goed te ontsmetten.
Probeer echt van je baard af te blijven. Dan gaat het helemaal goed komen.
Hartstikke bedankt! Over de dermaroller hoor je inderdaad gemixte verhalen. Heb voor mezelf besloten hem niet te gaan gebruiken. Ik laat de natuur zijn werk maar doen. Bedankt voor je bericht.
 

Rensvs

Stoppelbaard
Ik heb geen ervaring met baardverzorgingsset van Giavalli maar hij ziet er wel mooi uit en de houten doos is ook handig om de spullen te bewaren. Laat maar weten wat je ervaring is want dat is weer leuk voor anderen.
Dermaroller kan ik niet aanraden omdat je na het gebruik deze heel goed moet ontsmetten om te voorkomen dat je huidinfecties krijgt. Beardserum van Neofolics gebruik al een hele tijd en heeft bij mij er voor gezorgd dat dunne plekken naast mijn snor wat voller zijn geworden.
Je moet hier echter geen wonderen van verwachten omdat het erg lang duurt voordat je enig effect kan waarnemen. Er zijn helaas geen middelen die er voor kunnen zorgen dat je heel snel baardgroei kan krijgen op de plekken waar nu niets wil groeien. Een goede verzorging van je baard is wel belangrijk.
Wat ook belangrijk is dat je zo gezond mogelijk gaat leven en dat houdt in.
Gezond eten (geen fastfood e.d.)
Veel bewegen (krachtsport).
Veel buiten zijn.
Voldoende slaap.
Weinig of geen alcohol gebruiken.
Hierdoor wordt de aanmaak van het hormoon testosteron bevorderd wat goed is voor o.a. de ontwikkeling van baardgroei.
Ik heb vanmiddag de set binnengekregen en ben van plan hem straks te gaan gebruiken. Ik zal aankomende week laten weten hoe de set mij bevalt. Ik heb besloten de dermaroller niet te gebruiken, omdat je hier veel verschillende verhalen over hoort. Neofollics heb ik al eens vaker voorbij horen komen, maar komt nu zeker op het lijstje te staan. Bedankt voor de nuttige tips @Texman , wordt erg gewaardeerd.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb vanmiddag de set binnengekregen en ben van plan hem straks te gaan gebruiken. Ik zal aankomende week laten weten hoe de set mij bevalt. Ik heb besloten de dermaroller niet te gebruiken, omdat je hier veel verschillende verhalen over hoort. Neofollics heb ik al eens vaker voorbij horen komen, maar komt nu zeker op het lijstje te staan. Bedankt voor de nuttige tips @Texman , wordt erg gewaardeerd.
Graag gedaan je kan mij altijd benaderen als je vragen hebt. :)>
 

Rensvs

Stoppelbaard
Beste leden,

Ik ben nu inmiddels twee weken (in totaal vier weken) verder met het laten groeien van mijn baard. De baardverzorgingsset van Giavalli is van goede kwaliteit en voedt de huid en baardharen heel goed, echt een set om aan te raden. Ik heb weer foto's toegevoegd en zou graag jullie meningen en reacties horen. Is er veel vooruitgang of lijkt het helemaal nergens op? Ik wil deze week een bezoek brengen aan de barbier om te overleggen voor een model en de lijnen van mijn baard strakker te laten zetten.

Groetjes, Rens
 

Bijlagen

  • 20230418_185236.jpg
    20230418_185236.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 52
  • 20230418_185216.jpg
    20230418_185216.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 52
  • 20230418_185103.jpg
    20230418_185103.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 54
  • 20230418_185147.jpg
    20230418_185147.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 54

Macx

Baardaap
Hi Rens,

Je hebt een mooie baarddekking, op de wangen is het wat dunner, maar dat is normaal en zie je vaak bij een jonge leeftijd, dus dat komt ook wel goed. Het ziet er gewoon goed uit, nu geduld hebben en geef je haartjes de tijd om te groeien. Het is heel goed om te horen dat je geniet van de baardverzorgingsset van Giavalli en dat het de gezondheid van je baard en huid verbetert. Het is altijd een goed idee om een barbier te bezoeken voor trim- en stylingadvies, omdat deze kan helpen bij het creëren van een samenhangende look die past bij je gelaatstrekken. Blijf doorgaan met je baardverzorgingsroutine en blijf geduldig met het groeiproces!(Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Beste leden,

Ik ben nu inmiddels twee weken (in totaal vier weken) verder met het laten groeien van mijn baard. De baardverzorgingsset van Giavalli is van goede kwaliteit en voedt de huid en baardharen heel goed, echt een set om aan te raden. Ik heb weer foto's toegevoegd en zou graag jullie meningen en reacties horen. Is er veel vooruitgang of lijkt het helemaal nergens op? Ik wil deze week een bezoek brengen aan de barbier om te overleggen voor een model en de lijnen van mijn baard strakker te laten zetten.

Groetjes, Rens
Ha Rens,
Er is duidelijk vooruitgang te zien en het is een goed idee om de lijnen van je baard strakker te laten zetten.
Het ziet er minder slordig uit en je baard komt beter tot zijn recht.
Succes Texman :)>
 

Werner

Baard
Beste leden,

Ik ben nu inmiddels twee weken (in totaal vier weken) verder met het laten groeien van mijn baard. De baardverzorgingsset van Giavalli is van goede kwaliteit en voedt de huid en baardharen heel goed, echt een set om aan te raden. Ik heb weer foto's toegevoegd en zou graag jullie meningen en reacties horen. Is er veel vooruitgang of lijkt het helemaal nergens op? Ik wil deze week een bezoek brengen aan de barbier om te overleggen voor een model en de lijnen van mijn baard strakker te laten zetten.

Groetjes, Rens
Hoi Rens, je baardje gaat helemaal goed komen. Zeker weten. Het wachten wordt uiteindelijk beloond, dat zul je zien. Succes!!!
 

Rensvs

Stoppelbaard
Beste mannen,
Net terug van de barbier die mijn haren en baard heeft verzorgd. Naar mijn mening ziet het er inderdaad veel verzorgder uit en lijkt het meer op een "baard". Onderstaande foto's van het resultaat. Heeft de beste man zijn werk zorgvuldig uitgevoerd of liggen de lijnen te laag/hoog?

Groetjes, Rens
 

Bijlagen

  • 20230425_155143.jpg
    20230425_155143.jpg
    2 MB · Weergaven: 45
  • 20230425_155215.jpg
    20230425_155215.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 46
  • 20230425_155259.jpg
    20230425_155259.jpg
    1 MB · Weergaven: 46
  • 20230425_155421.jpg
    20230425_155421.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 44
  • 20230425_155412.jpg
    20230425_155412.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42
  • 20230425_155417.jpg
    20230425_155417.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 44

Macx

Baardaap
Het ziet er goed uit, de lijnen liggen goed dus volgens mij heeft de barbier goed werk afgeleverd.
Is wel spannend hé, de eerste keer naar de barbier.
Nu weer lekker laten groeien, de wangen zullen steeds voller gaan worden, veel plezier met je baard.(Y)(Y)(Y)
 
Banner image
Top