Eerste poging: Van nul beginnen of niet?

OkayTimeForPlanB

Stoppelbaard
Beste baardeigenaars,

Vorige maand beslist dat ik mijn baard eens wil laten uitgroeien om te zien of het echt wat kan worden. Heb redelijke baardgroei, maar zeker ook open plekken, vooral op de kaken. Maar ik zag ondermeer op dit forum dat die na enkele maanden vaak wel dichtgroeien.

Nu ben ik sinds 4 weken een baardroller en een verzorgend productje aan het gebruiken (minoxydil enal kom ik niet aan) en ik moet zeggen dat dit wel lijkt te werken: ik zie op mijn kaken wel zeker wat nieuwe velushaartjes en mijn bestaande haren lijken ook wat dikker.

Na 4 weken groeien heb ik al mooi wat begroeiing maar zeker nog geen "baard". Nu vroeg ik me af of ik met de nieuwe velushaartjes best alles nog eens kort trim in de hoop dat deze haartjes ook wat dikker/gekleurd terugkomen om vanaf dan te beginnen "voor echt" of maakt dat geen verschil?
 

Macx

Baardaap
Het is niet nodig om alles kort te trimmen als je net nieuwe velushaartjes ziet groeien. Het is beter om ze de tijd te geven om dikker en gekleurder te worden voordat je begint met het trimmen van je baard. Dit kan enkele maanden duren, dus wees geduldig en geef je baard de tijd om natuurlijk te groeien. Als je toch besluit om te trimmen, zorg er dan voor dat je het zachtjes doet en niet te veel afknipt, zodat je nieuwe haartjes de kans krijgen om te groeien. Zorg er ook voor dat je je baard goed blijft verzorgen met de baardroller en het verzorgingsproduct om de groei te bevorderen en je baard gezond te houden.
 
Banner image
Top