Eerste keer?! (Hoe dan?!)

Frankie97

Stoppelbaard
Hoi hoi baardmannen! (Als ik jullie zo mag noemen ;) )

Wat hebben jullie een tof forum zeg!

Al jaren hik ik een beetje tegen een probleem aan. Ik wil een baard laten staan. Mijn vriendin wou dat nooit dus ik dacht meh.. Ik scheer hem wel weer af.

Maar nu ben ik op het punt gekomen om te zeggen F*ck it, ik ga het gewoon proberen.
Probleem is alleen, hoe dan? Mijn baard op dit moment is van ongeveer een weekje niet scheren. Ik vind het er dan op een gegeven moment uitzien als een zwerversbaard met hier en daar wat rode haren. (En het prikt enorm)

Wie heeft zijn tips en tools klaarstaan om mij op weg te helpen? Alle hulp is welkom en gewaardeerd :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41 (2).jpeg
    148 KB · Weergaven: 90
  • WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41 (1).jpeg
    127,6 KB · Weergaven: 90
  • WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41.jpeg
    WhatsApp Image 2023-05-14 at 21.40.41.jpeg
    167,2 KB · Weergaven: 90

Macx

Baardaap
Hoi Frank, welkom op ons gezellige forum, dus je wilt ook graag een baard, gelijk heb je.
We gaan je helpen met je baardreis en zullen je voorzien van tips en aanmoedigingen.
Het jeukt nu een beetje, dit kun je verminderen en zelfs stoppen met het gebruik van baardolie en een baardborstel.

Hier is een mooie verzameling van baardborstels.
Wat betreft baardolie, ik zou voor nu gewoon Preraso bestellen, het is erg persoonlijk welke de fijnste voor je is, dan gaat het over de geur en over de opname van de olie in je baardharen, vettigheid baard en dergelijke.

Baardborstels

Baardolie

Het allerbelangrijkste is dat je niet je baard er weer afscheert, maar minimaal drie maanden je baard tot ontwikkeling laten komen, intussen kun je wel zorgen dat je goed in beweging blijft, gezond eten en voldoende nachtrust.
Als je over een paar weken in de egel periode terecht komt, kun je je haren een beetje temmen met de haardroger en de baardborstel en eventueel een beetje baardbalsem erin masseren, zodat de haren een beetje plat blijven liggen. Door de baardolie en baardbalsem worden je haren wat zachter en het zijn tevens ook voedingsstoffen voor de haarwortels, door het gebruik van een baardborstel wordt de bloeddoorstroming beter en dat stimuleer dan weer de baardgroei.
Veel succes en volhouden Franky, dan gaat het lukken en heb je over drie maanden al een leuk baardje.
 

Amens

Baard
Hoi! Leuk dat je mee doet! Het is nu nog (veel) te vroeg om iets te kunnen zeggen over de groei en potentie. Het algemene advies hier luidt: 3 maanden niet scheren (muv de lijnen). Heel veel succes en laat je niet gek maken!
 

Texman

Koning Baard
Ha @Frankie97 ,
Welkom op ons leuke forum goed dat je mee gaat doen :).
Bij het laten staan van een baard loop iedereen tegen een aantal problemen aan, bij de een dat erger dan bij de ander. Veel mannen krijgen last van jeuk dat is gelukkig alleen maar in het begin en dat kan je verhelpen met baardolie en baardzeep/shampoo. Een ander fenomeen is de zwerverslook die gepaard kan gaan met een heleboel commentaar van de je familie, vrienden en collega's.
Je kan dit een beetje tegengaan door goed uit te leggen dat je heel graag je baard wil laten staan maar dat je hem eerst een stukje moet laten uitgroeien voordat je er een model in kan laten zetten.
Zelf kan je ook al is je baard nog zo kort de lijnen strak maken. Als je niet weet hoe dat moet, moet je over een week of twee een paar nieuwe foto's plaatsen dan kan ik daar de lijnen op aangeven.
Een groot voordeel hiervan is dat je baard zich ineens veel beter gaat aftekenen en je geen zwerverslook meer hebt. Weet dat een heel korte baard ook heel goed kan staan.
Met de tips die je al van @Macx hebt gekregen moet het lukken.
Hou ons maar op de hoogte en als je vragen hebt dan horen wij dat wel van je.
Groet Texman :)>
 

Werner

Baard
Hoi hoi baardmannen! (Als ik jullie zo mag noemen ;) )

Wat hebben jullie een tof forum zeg!

Al jaren hik ik een beetje tegen een probleem aan. Ik wil een baard laten staan. Mijn vriendin wou dat nooit dus ik dacht meh.. Ik scheer hem wel weer af.

Maar nu ben ik op het punt gekomen om te zeggen F*ck it, ik ga het gewoon proberen.
Probleem is alleen, hoe dan? Mijn baard op dit moment is van ongeveer een weekje niet scheren. Ik vind het er dan op een gegeven moment uitzien als een zwerversbaard met hier en daar wat rode haren. (En het prikt enorm)

Wie heeft zijn tips en tools klaarstaan om mij op weg te helpen? Alle hulp is welkom en gewaardeerd :)
Gaat je lukken Frankie, even afblijven zoals mijn baardbroeders zeggen. Don’t worry en succes!
 

Macx

Baardaap
Mooi motivatie setje! Ik zal ook eens gaan neuzen. Heb nu alleen olie in de kast staan. En vrouwlief vindt dat het stinkt
Zet er een klein potje met pepermunt olie bij in je kast, dan zul je zien dat het klagen onmiddellijk stopt.
Pepermunt olie vindt bijna ieder mens heerlijk verfrissend ruiken, vandaar dat dit misschien een goed idee is om uit te proberen.
 

Amens

Baard
Zet er een klein potje met pepermunt olie bij in je kast, dan zul je zien dat het klagen onmiddellijk stopt.
Pepermunt olie vindt bijna ieder mens heerlijk verfrissend ruiken, vandaar dat dit misschien een goed idee is om uit te proberen.
Haha.. ik heb zelf een gruwelijke hekel aan die geur
 

Frankie97

Stoppelbaard
Bijna twee week verder en dit is tot nu het resultaat. Vandaag aan mijn kapper/barbier gevraagd of hij wat duidelijke lijnen kon zetten. Ik moest er toch heen voor een knipbeurt dus dat kwam mooi uit
 

Bijlagen

  • 20230519_192846.jpg
    20230519_192846.jpg
    782,5 KB · Weergaven: 73
  • 20230519_192851.jpg
    20230519_192851.jpg
    949,3 KB · Weergaven: 72
  • 20230519_192855.jpg
    20230519_192855.jpg
    932,5 KB · Weergaven: 71
  • 20230519_192858.jpg
    20230519_192858.jpg
    823,6 KB · Weergaven: 73

Michael86

Baard
Succes man, het eerste geduld is het moeilijkste. Ff doorbijten en als je het ff niet meer ziet zitten geef jezelf een dag bedenktijd zodat je niet telkens opnieuw moet beginnen. (Y) succes
 

Macx

Baardaap
Hoi Frank, het begin is er, de snor is al duidelijk aanwezig, de halslijn zou ik nog iets lager houden en de wangen zijn nu bezig zich te ontwikkelen, hoe die zich zullen ontwikkelen is nu nog niet te zeggen, gewoon goed blijven verzorgen en je kunt wat castorolie met een mix van pepermunt olie mixen en dat voor het slapen gaan erin masseren, het gebruik van baardborstel stimuleert de bloedtoevoer naar de haarwortels.
Je zou een lekker mixje kunnen maken van Jojobaolie Arganolie Castorolie, en Pepermuntolie.
Misschien maak ik het wel te ingewikkeld, probeer eerst maar eens de drie maanden vol te houden, veel succes hierbij en mocht je geïnteresseerd zijn in stimulerende oliën, dan laat het maar weten.
 

Frankie97

Stoppelbaard
Dag baardmannen!

Inmiddels 1,5 maand verder. Tot zover het resultaat. Moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben ondanks de mindere haargroei op mijn wangen. Er begint gelukkig steeds meer bij te komen! Net even bij de barbier wel het e.e.a. laten bijwerken want ik zag er echt uit als een zwerver met overal krullen in mijn baard..

1000076687.jpg1000076688.jpg1000076689.jpg1000076690.jpg
 

Texman

Koning Baard
Dag baardmannen!

Inmiddels 1,5 maand verder. Tot zover het resultaat. Moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben ondanks de mindere haargroei op mijn wangen. Er begint gelukkig steeds meer bij te komen! Net even bij de barbier wel het e.e.a. laten bijwerken want ik zag er echt uit als een zwerver met overal krullen in mijn baard..

Bekijk bijlage 26015Bekijk bijlage 26016Bekijk bijlage 26017Bekijk bijlage 26018
Ha @Frankie97,
Je baard is nog kort en het zal nog wel even duren voordat je wangen wat voller worden.
Maar de barbier heeft lijnen goed strak gezet waardoor je baard mooi tot zijn recht komt (Y)(Y)(Y).
En het staat je erg goed dus ga zo door.
Texman :)>
 
Banner image
Top