Eerste keer baard laten staan (Hoe?)

Hilla

Baard
Je baard wordt steeds mooier HIlla. Prachtig wordt de baard en ik zie ook nog meer haren op de wang komen, dus in de komende tijd zul je waarschijnlijk je wanglijn ook hoger kunnen zetten. Het is een mooie ontwikkeling die we hier zien. Ga zo door en geniet ervan.(Y)(Y)(Y)
Bedankt! Zie zo nu en dan inderdaad nieuwe haren boven de wanglijn. Deze haardjes het beste door laten groeien? Omdat ze nog op vrij willekeurige plekken zitten.
 

Hilla

Baard
De ingrediënten van een baardbalsem en een baardboter zijn bijna gelijk, een baardboter wordt meestal in de rustperiode gebruikt omdat er geen hold in zit, in een baardbalsem zitten ingrediënten die een hold geven, zoals bijenwas en dergelijke, dit zit niet in baardboter, daarom is een baardboter ook zacht, zo zacht als boter, zou je kunnen zeggen. Het is heel makkelijk ook zelf te maken, op het topic, 'tips van het internet' staan heel wat recepten, je kunt ook naar mijn topic gaan, daar heb ik een foto staan van de producten die ik heb gebruikt voor mijn nieuwe voorraad baardboters.

Direct link naar baardboters

mijnbaard.nl
Ik heb jouw topic doorgelezen over hoe je de boter maakt, de ingrediënten had ik gevonden maar de verhoudingen zag ik zo niet staan.

De ingrediënten doe je dan in 1 bakje en meng je deze samen?
 

Macx

Baardaap
Ik heb jouw topic doorgelezen over hoe je de boter maakt, de ingrediënten had ik gevonden maar de verhoudingen zag ik zo niet staan.

De ingrediënten doe je dan in 1 bakje en meng je deze samen?
Bij naturalheroes,nl bestel je een smeltpan au bain-marie plus maat lepels, de au bain-marie plaats je in een pan met water, dan neem je de maatlepel van 7.5 ml, je neemt 4 lepels sheaboter 1 lepel cupuacu boter en 1 lepel kokosolie, dit laat je smelten. Dan neem je maatlepel 1.25 ml en druppel deze vol met 1 keer jojobaolie 1 keer arganolie 1 keer olijf olie 1 keer avocado olie 1 keer castorolie en 1 keer amaranolie.
Dan voor de geur wat etherische oliën, ik heb gebruikt rozemarijn olie sandelhoud olie en pepermunt olie.
Pepermunt olie heb ik er sowieso in gedaan omdat het de groei zou stimuleren, een paar druppels maar hoor want ik heb ook al een mix van Castor olie en pepermunt olie die ik er bijna dagelijks voor het slapen ga er in masseer.

Als de olie nog vloeibaar is, doe je die in een leeg blikje die jij misschien nog niet hebt maar ik wel, die schenk ik dan in de lege blikjes baardbalsems.

Bij de laatste bestelling mocht ik een keus maken uit producten die me voorgelegd werden, er was ook een handmixer bij, die heb ik gekozen, ik heb er nog niet mee gewerkt omdat ik geen batterijen in huis had, maar lijkt me wel een goed idee om deze ook tegelijk te bestellen als je van plan was om iets te bestellen.
MINI-MIXER (ELEKTRISCH)
 
Laatst bewerkt:

Hilla

Baard
Bij naturalheroes,nl bestel je een smeltpan au bain-marie plus maat lepels, de au bain-marie plaats je in een pan met water, dan neem je de maatlepel van 7.5 ml, je neemt 4 lepels sheaboter 1 lepel cupuacu boter en 1 lepel kokosolie, dit laat je smelten. Dan neem je maatlepel 1.25 ml en druppel deze vol met 1 keer jojobaolie 1 keer arganolie 1 keer olijf olie 1 keer avocado olie 1 keer castorolie en 1 keer amaranolie.
Dan voor de geur wat etherische oliën, ik heb gebruikt rozemarijn olie sandelhoud olie en pepermunt olie.
Pepermunt olie heb ik er sowieso in gedaan omdat het de groei zou stimuleren, een paar druppels maar hoor want ik heb ook al een mix van Castor olie en pepermunt olie die ik er bijna dagelijks voor het slapen ga er in masseer.

Als de olie nog vloeibaar is, doe je die in een leeg blikje die jij misschien nog niet hebt maar ik wel, die schenk ik dan in de lege blikjes baardbalsems.

Bij de laatste bestelling mocht ik een keus maken uit producten die me voorgelegd werden, er was ook een handmixer bij, die heb ik gekozen, ik heb er nog niet mee gewerkt omdat ik geen batterijen in huis had, maar lijkt me wel een goed idee om deze ook tegelijk te bestellen als je van plan was om iets te bestellen.
MINI-MIXER (ELEKTRISCH)
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
In de komende weken ga ik tijd maken om een baardboter te maken, laat zeker weten hoe het is gegaan.

Wellicht dat ik nog andere blikjes heb, dus dat komt wel goed.

Fijne avond, groetjes Hilla
 

Macx

Baardaap
Bedankt! Zie zo nu en dan inderdaad nieuwe haren boven de wanglijn. Deze haardjes het beste door laten groeien? Omdat ze nog op vrij willekeurige plekken zitten.
Je kunt de allerhoogste want dat zijn er nu nog maar een paar, gewoon een beetje wegknippen en de wat lagere zou ik gewoon laten staan, en mocht je je zelf er aan ergeren, dan knip je ze weg. Ik zou ze dus wegknippen en niet nat wegscheren, maar zo zou ik het doen, jij moet dat zelf maar beslissen.
 

Hilla

Baard
Update vergeleken met vorige week. Kreeg vandaag helaas paar negatieve reacties, maar zal toch eerst wat volume moeten opbouwen. @Texman kan jij op basis hiervan al lijnen uitzetten of is dat te vroeg? Gr Hilla
 

Bijlagen

  • Collage_2023-06-13_19_46_30.jpg
    Collage_2023-06-13_19_46_30.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 38

Texman

Koning Baard
Update vergeleken met vorige week. Kreeg vandaag helaas paar negatieve reacties, maar zal toch eerst wat volume moeten opbouwen. @Texman kan jij op basis hiervan al lijnen uitzetten of is dat te vroeg? Gr Hilla
Nee het is niet te vroeg omdat je dan wel een idee krijgt waar je naartoe kan werken om je baard een mooi model te laten krijgen.
Vanavond helaas geen tijd maar ik zal dat morgen voor je doen.
Gr Texman :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Hilla ,
Ik heb de lijnen met rood op je foto's gezet.
Je moet dit zien als streef-lijnen om je baard zo strak mogelijk te begrenzen.
De lijnen mogen ook wat gebogen zijn als je dat mooi vind.
Buiten de lijnen schoon houden dan komt je baard beter tot zijn recht en ziet hij er gelijk verzorgder uit waardoor je minder commentaar krijgt.
Het is ook mooi om het front van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dat geeft je baard een massievere aanblik. Je kan het front ook wat boller stijlen dan zie het er ook gelijk voller uit.
Gebruik hiervoor na het wassen wat baardbalsem een föhn en een rolborstel.
Ik hoor het wel als je vragen hebt.
Texman :)>
 

Bijlagen

  • Collage_2023-06-13_19_46_30.jpg
    Collage_2023-06-13_19_46_30.jpg
    487,1 KB · Weergaven: 34

Hilla

Baard
Ha @Hilla ,
Ik heb de lijnen met rood op je foto's gezet.
Je moet dit zien als streef-lijnen om je baard zo strak mogelijk te begrenzen.
De lijnen mogen ook wat gebogen zijn als je dat mooi vind.
Buiten de lijnen schoon houden dan komt je baard beter tot zijn recht en ziet hij er gelijk verzorgder uit waardoor je minder commentaar krijgt.
Het is ook mooi om het front van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dat geeft je baard een massievere aanblik. Je kan het front ook wat boller stijlen dan zie het er ook gelijk voller uit.
Gebruik hiervoor na het wassen wat baardbalsem een föhn en een rolborstel.
Ik hoor het wel als je vragen hebt.
Texman :)>
Hi Texman, bedankt voor de uitleg.
Hier kan ik zeker wat mee.
In de andere topic zag je al dat ik vanavond naar een barbier wil gaan, maar als ik de belijning zo zie heeft het al nut om naar de barbier te gaan? Met name tussen mijn wanglijn en streef wanglijn zit nu behoorlijk gat.
 

Texman

Koning Baard
Ik ga ervan uit dat het gat tussen de huidige wanglijn en de streef-wanglijn zich langzaam gaat opvullen.
In die ruimte mag de barbier niets weghalen maar boven die lijn wel.
Ik ben benieuwd naar je ervaring vanavond :)>.
 

Macx

Baardaap
Ha @Hilla ,
Ik heb de lijnen met rood op je foto's gezet.
Je moet dit zien als streef-lijnen om je baard zo strak mogelijk te begrenzen.
De lijnen mogen ook wat gebogen zijn als je dat mooi vind.
Buiten de lijnen schoon houden dan komt je baard beter tot zijn recht en ziet hij er gelijk verzorgder uit waardoor je minder commentaar krijgt.
Het is ook mooi om het front van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dat geeft je baard een massievere aanblik. Je kan het front ook wat boller stijlen dan zie het er ook gelijk voller uit.
Gebruik hiervoor na het wassen wat baardbalsem een föhn en een rolborstel.
Ik hoor het wel als je vragen hebt.
Texman :)>
De lijnen staan perfect, precies zoals ik het voor me zie. Goed werk Texman.(Y)
 

Hilla

Baard
Ha @Hilla ,
Ik heb de lijnen met rood op je foto's gezet.
Je moet dit zien als streef-lijnen om je baard zo strak mogelijk te begrenzen.
De lijnen mogen ook wat gebogen zijn als je dat mooi vind.
Buiten de lijnen schoon houden dan komt je baard beter tot zijn recht en ziet hij er gelijk verzorgder uit waardoor je minder commentaar krijgt.
Het is ook mooi om het front van je baard langer te laten groeien dan de zijkanten dat geeft je baard een massievere aanblik. Je kan het front ook wat boller stijlen dan zie het er ook gelijk voller uit.
Gebruik hiervoor na het wassen wat baardbalsem een föhn en een rolborstel.
Ik hoor het wel als je vragen hebt.
Texman :)>
@Texman heb je nog een tip voor een baardwax of pomenade? Ik gebruik nu de proroso olie en balsem, maar de balsem is niet sterk genoeg voor het modelleren. Baard sprietst nog aardig aan het front, komt dat baard nog niet lang genoeg is.
 

Macx

Baardaap
@Texman heb je nog een tip voor een baardwax of pomenade? Ik gebruik nu de proroso olie en balsem, maar de balsem is niet sterk genoeg voor het modelleren. Baard sprietst nog aardig aan het front, komt dat baard nog niet lang genoeg is.
Dan zul je toch aan een wax moeten, maar trek je niets aan van de paar negatieve opmerkingen, je hebt een pracht baardje en deze wordt elke dag mooier en mooier. Lekker doorgaan zoals je nu doet koop een wax als je wilt en breng dat dan in je baard zodat de baardharen wat platter blijven liggen.
Ik zou niet weten welke wax, maar kijk even op mijnbaard.nl
Baardwax mijnbaard.nl


Baardwax stevige Hold
Deze staat genoteerd als de wax met de stevigste HOLD
en is het meest verkocht.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Hilla,
Eigenlijk is je baard nu nog te kort voor een baardwax ik zou gaan voor een iets andere aanpak die ik zelf ook al een hele tijd toepas.
Na het wassen of spoelen gebruik ik eerst een baardolie die ik goed in mijn huid masseer daarna breng ik baardbalsem aan in mijn baard. En als laatste neem ik een kleine hoeveelheid grooming tonic die op mijn baard aanbreng (niet inmasseren). Deze grooming tonic is eigenlijk een versteviger waarmee de haar heel mooi in model kan brengen. Eigenlijk bedoeld voor je hoofdhaar maar ook prima te gebruiken voor je baard.
Daarna pak ik de föhn en breng mijn baard in model met een grove kam en rolborstel.
Het resultaat is dat mij baard de hele dag lekker luchtig zit en niet plakkerig is.
De producten die ik gebruik zijn:
Olympus Beard oil van Rossberck (dit echt een topproduct wat ik van harte kan aanbevelen) als het je wil kopen bestel het dan bij Rossberk zelf dat is het wat goedkoper dan bij andere aanbieders.
Baardbalsem gebruik ik van https://velihanbeardcare.com/collections/baard-balsem. Ook weer zo'n topproduct (helaas zitten zij met een leveringsprobleem en hebben op dit moment alleen maar de geur sandelhout).
De grooming tonic is van Reuzel.
Je hebt al baardolie en baardbalsem dus koop als eerste een klein flesje grooming tonic om uit te proberen en ga met deze producten aan de gang. Het stijlen van je baard daar moet wat handigheid in krijgen.
Heb je nog geen föhn koop dan een kleine reis-föhn die zijn ideaal voor je baard. Stijlen doe je alleen op de minst warme stand anders loop je de kans dat je huid onder je baard veel te heet wordt.
Heel veel succes Texman :)>
 

Hilla

Baard
Ha @Hilla,
Eigenlijk is je baard nu nog te kort voor een baardwax ik zou gaan voor een iets andere aanpak die ik zelf ook al een hele tijd toepas.
Na het wassen of spoelen gebruik ik eerst een baardolie die ik goed in mijn huid masseer daarna breng ik baardbalsem aan in mijn baard. En als laatste neem ik een kleine hoeveelheid grooming tonic die op mijn baard aanbreng (niet inmasseren). Deze grooming tonic is eigenlijk een versteviger waarmee de haar heel mooi in model kan brengen. Eigenlijk bedoeld voor je hoofdhaar maar ook prima te gebruiken voor je baard.
Daarna pak ik de föhn en breng mijn baard in model met een grove kam en rolborstel.
Het resultaat is dat mij baard de hele dag lekker luchtig zit en niet plakkerig is.
De producten die ik gebruik zijn:
Olympus Beard oil van Rossberck (dit echt een topproduct wat ik van harte kan aanbevelen) als het je wil kopen bestel het dan bij Rossberk zelf dat is het wat goedkoper dan bij andere aanbieders.
Baardbalsem gebruik ik van https://velihanbeardcare.com/collections/baard-balsem. Ook weer zo'n topproduct (helaas zitten zij met een leveringsprobleem en hebben op dit moment alleen maar de geur sandelhout).
De grooming tonic is van Reuzel.
Je hebt al baardolie en baardbalsem dus koop als eerste een klein flesje grooming tonic om uit te proberen en ga met deze producten aan de gang. Het stijlen van je baard daar moet wat handigheid in krijgen.
Heb je nog geen föhn koop dan een kleine reis-föhn die zijn ideaal voor je baard. Stijlen doe je alleen op de minst warme stand anders loop je de kans dat je huid onder je baard veel te heet wordt.
Heel veel succes Texman :)>
Wederom bedankt voor de tips! Ik ga het gewoon proberen en kijken wat ik ervan bak. Is een ronde borstel die je normaliter voor hoofdhaar gebruikt goed? Ik zag op de website van mijnbaard.nl een speciale voor de baard, ziet er ook wat kleiner uit.

Zojuist bij de Barbier geweest, helemaal vol. Volgende week vrijdag heb ik mijn afspraak staan, dus in de tussentijd lekker doorgroeien. :)>
 

Hilla

Baard
Dan zul je toch aan een wax moeten, maar trek je niets aan van de paar negatieve opmerkingen, je hebt een pracht baardje en deze wordt elke dag mooier en mooier. Lekker doorgaan zoals je nu doet koop een wax als je wilt en breng dat dan in je baard zodat de baardharen wat platter blijven liggen.
Ik zou niet weten welke wax, maar kijk even op mijnbaard.nl
Baardwax mijnbaard.nl


Baardwax stevige Hold
Deze staat genoteerd als de wax met de stevigste HOLD
en is het meest verkocht.
Bedankt voor de motivatie en complimenten. Ik heb er ook alle vertrouwen in, gelukkig is het thuisfront ook tevreden ermee dat motiveert ook
 

Amens

Baard
Bedankt voor de motivatie en complimenten. Ik heb er ook alle vertrouwen in, gelukkig is het thuisfront ook tevreden ermee dat motiveert ook
Je moet echt boven negatieve reacties staan. Ik heb er in het verleden ook zoveel gehad, wat altijd resulteerde in het afscheren. Eeuwig zonde, we doen het omdat WIJ het mooi vinden, wat een ander daarvan denkt is zijn/haar/hen probleem.

Je baard gaat hartstikke goed en er is niets om je voor te schamen!
 
Banner image
Top