Eerste baard, tips & tricks zijn welkom!

Baard laten groeien of trimmen?

  • Laten groeien

    Votes: 25 100,0%
  • Trimmen

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    25

Mrgourmet

Baard
Ik wil graag een forse snor. Sterker nog, het lijkt me echt badass als ik m'n snor zou kunnen draaien?

Ik heb op het moment een flinke snor,
het is zoals je leest; laten groeien en VOORAL niet het midden trimmen.
het haar als een soort gordijn voor je mond na het douchen garandeert een mooie volle snor/handle-bar (gedraaide puntjes snor)

20170207_085657a_zps6jlstwpp.jpg

Dit bereik je na ongeveer 4-6 maanden NIETS van je snor afhalen, dit is wel doorbijten,
Koop bij kruidvat een kammetje voor je snor. en een of twee om in je auto en jas te houden.
Een lange/gevormde snor is 4 a 5 x per dag ff bijwerken (met of zonder wax)
Bereid je wel voor op kritiek van mensen, dit gaat gegarandeerd gebeuren. who cares!

je kan met snorren-wax wat je makkelijk zelf kan maken, of duurder kan kopen, vorm aan je snor geven,
ik heb het op het ogenblik wat voller en puntig aan het einde zonder draai erin.

20170207_085657_zpsh7jtldj7.jpg

Zoiets dus.

je kan de puntjes wat aanzetten met wat gel aan het einde, maar dit doe ik zelf wat minder, vind het wat boller wat geiniger voor mezelf.
zoiets:

20170207_091159_zpsp7fr3r63.jpg



Hopelijk heb je er wat aan en hou ons op de hoogte, is altijd leuk om te zien!

groet!
 

KoningDK

Baard
Ik heb op het moment een flinke snor,
het is zoals je leest; laten groeien en VOORAL niet het midden trimmen.
het haar als een soort gordijn voor je mond na het douchen garandeert een mooie volle snor/handle-bar (gedraaide puntjes snor)

20170207_085657a_zps6jlstwpp.jpg

Dit bereik je na ongeveer 4-6 maanden NIETS van je snor afhalen, dit is wel doorbijten,
Koop bij kruidvat een kammetje voor je snor. en een of twee om in je auto en jas te houden.
Een lange/gevormde snor is 4 a 5 x per dag ff bijwerken (met of zonder wax)
Bereid je wel voor op kritiek van mensen, dit gaat gegarandeerd gebeuren. who cares!

je kan met snorren-wax wat je makkelijk zelf kan maken, of duurder kan kopen, vorm aan je snor geven,
ik heb het op het ogenblik wat voller en puntig aan het einde zonder draai erin.

20170207_085657_zpsh7jtldj7.jpg

Zoiets dus.

je kan de puntjes wat aanzetten met wat gel aan het einde, maar dit doe ik zelf wat minder, vind het wat boller wat geiniger voor mezelf.
zoiets:

20170207_091159_zpsp7fr3r63.jpg



Hopelijk heb je er wat aan en hou ons op de hoogte, is altijd leuk om te zien!

groet!

Bedankt voor de reactie! Je hebt inderdaad een badass snor! Ik laat het nu groeien, ik trim, knip of scheer helemaal niets meer, laat het commentaar maar komen. Over een tijdje heb ik een volle baard met een stoere snor! Ik plaats over een paar weken wel weer een foto van m'n snor, komt goed!
 

Mrgourmet

Baard
Leuk man! geniet ervan!
als je veel jeuk krijgt, of droge 'baard' wat olie erop 2x daags. niet teveel. zomaar een drupje in je hand en dan op het baard haar wrijven.
succes!
 

KoningDK

Baard
Een hele goede morgen,

Heren, ik heb een probleem. Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat de Phone House faillissement heeft aangevraagd. (laat ik nu net bij de Phone House werken)
Nu was ik al aan het oriënteren naar een andere baan en heb morgen dan ook een sollicitatiegesprek. Nu is mijn baard in de fase waardoor het net lijkt alsof er iets is ontploft. ik gebruik baardolie en eventueel baardbalsem maar de haren blijven uitsteken. Ik wil morgen echter wel goed voor de dag komen, dus zat ik er aan te denken om mijn baard te trimmen op de hoogste stand om zo de uitstekende haren te beperken. Liever niet natuurlijk dus vandaar de vraag:

''Wat kan ik doen zodat mijn baard er morgen niet uitziet als een ontplofte egel?''

Alle tips zijn welkom want wil m'n baard liever niet trimmen.
 

istawa

Zware baard
Olie dr in wax ... maar wat ik het belangrijkst ! Vooral jezelf zijn die baard hoort bij je toch?.
Succes man

it ain't over until the fat lady sings
 

Ardjan

Baardaap
Hé Dominique, tóch zou ik even niet trimmen. Ga aan de slag met olie/balsem/wax/borstel/kam. Netjes even de lijnen bijwerken (alles onder je adamsappel weg) en je bent een heer! En weet je, je ziet jezelf in de spiegel van dichtbij; elke dwarse haar valt dan op; maar een ander zie jou meer van afstand, en die valt een dwarsligger, die jou een doorn in het oog is, helemaal niet op.
Succes met je sollicitatie; wees jezelf, en hopelijk heb je gauw een nieuwe job (met baard!) (Y)
 

Johanzl

Stoppelbaard
Balen man... Zou ook de boel keurig in model brengen, hals verzorgd en desnoods alleen de hele erge 'uitsteeksels' een beetje bijknippen. Netjes gekleed met een baard geeft je een indrukwekkende uitstraling en maakt 't juist helemaal af. Heel veel succes met je sollicitatie!
 

KoningDK

Baard
Heb m'n hals gisteravond geschoren en heb er baardolie en wax in zitten. Het zit opzich wel prima..

Verder even een update over het totaal plaatje van m'n baard. We zijn inmiddels een maand verder en de haren op m'n kin en hals zijn flink gegroeid. De haren op de wangen blijven echter achterlopen maar dat trekt wel bij. Ik krijg van de vaste klanten bij ons in de winkel soms zelfs conplimentjes. (Dat doet je dan toch goed) Op een paar uitstekende haren ben ik verder erg tevreden over m'n baard!

Momenteel gebruik ik 2 á 3 keer per week baardzeep, iedere ochtend baardolie en dat kam ik dan netjes met een baardborstel en soms, als het alle kanten op staat, ook de baardwax.

We houden het lekker vol en voorlopig blijf ik bij een barbier uit de buurt! :)>
 

Bijlagen

  • IMG_0728.JPG
    IMG_0728.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 83
  • IMG_0731.JPG
    IMG_0731.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 81
  • IMG_0732.JPG
    IMG_0732.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Heb m'n hals gisteravond geschoren en heb er baardolie en wax in zitten. Het zit opzich wel prima..

Verder even een update over het totaal plaatje van m'n baard. We zijn inmiddels een maand verder en de haren op m'n kin en hals zijn flink gegroeid. De haren op de wangen blijven echter achterlopen maar dat trekt wel bij. Ik krijg van de vaste klanten bij ons in de winkel soms zelfs conplimentjes. (Dat doet je dan toch goed) Op een paar uitstekende haren ben ik verder erg tevreden over m'n baard!

Momenteel gebruik ik 2 á 3 keer per week baardzeep, iedere ochtend baardolie en dat kam ik dan netjes met een baardborstel en soms, als het alle kanten op staat, ook de baardwax.

We houden het lekker vol en voorlopig blijf ik bij een barbier uit de buurt! :)>
Gaat goed man lekker laten groeien.
 

Ardjan

Baardaap
Heb m'n hals gisteravond geschoren en heb er baardolie en wax in zitten. Het zit opzich wel prima..

Verder even een update over het totaal plaatje van m'n baard. We zijn inmiddels een maand verder en de haren op m'n kin en hals zijn flink gegroeid. De haren op de wangen blijven echter achterlopen maar dat trekt wel bij. Ik krijg van de vaste klanten bij ons in de winkel soms zelfs conplimentjes. (Dat doet je dan toch goed) Op een paar uitstekende haren ben ik verder erg tevreden over m'n baard!

Momenteel gebruik ik 2 á 3 keer per week baardzeep, iedere ochtend baardolie en dat kam ik dan netjes met een baardborstel en soms, als het alle kanten op staat, ook de baardwax.

We houden het lekker vol en voorlopig blijf ik bij een barbier uit de buurt! :)>
Gaat goed hoor, Dominique; gaat een prima baardje worden. Wel zou ik erop letten, als jij voor een lengtebaard wil gaan, dat je de neklijn niet te hoog zet; Maar dat is mijn mening; ieder z'n ding. Verder prima baard.
 
Banner image
Top