De start van (hopelijk) een baard

Agolath

Stoppelbaard
Hoi allemaal!

Normaal ben ik totaal geen persoon die dingen post op forums. Maar doorheen het scrollen op dit forum, merkte ik al snel dat dit een enorm warme en behulpzame community is. Mooi om te zien!
Daarom zet ik dan toch de stap.

Ik ben van plan mijn baard te laten groeien wat me hopelijk zal staan en matcht met mijn haarstijl. Het is de eerste keer dat ik het al een tijdje volhou. Meestal vind ik het helemaal niet mooi door de vele kale plekken, slordig uitzicht en commentaar van vrienden. Daarom zet ik er dan ook vrij snel het mes in.

Ondertussen heb ik dan toch de stap gezet en denk ik “fuck it all”. Het is een 2 à 3 weken geleden dat ik me geschoren heb, enkel mijn hals heb ik getrimd. Daarom deze oproep op jullie expertise. Is dit een baard waar iets van kan komen? Of is dit echter hopeloos? Hebben jullie eventuele tips? Zou het helpen om baardolie te smeren om de groei te stimuleren?

Alvast bedankt, Michael.

IMG_8899.jpegIMG_8895.jpegIMG_8896.jpegIMG_8897.jpeg
 
Toch heb je op sommige plekken al best wat haar voor die tijd lijkt me, ja lastig, ik heb er zelf niet zo veel verstand van verder, maar heb ook weleens iets van baardserum gelezen, schijnt te kunnen helpen maar dat kost wel tijd las ik..
Verder denk ik dat de enige manier om erachter te komen of het dichter gaat groeien is door het gewoon te laten groeien haha!

Ik ben voor in ieder geval:)
 

Texman

Koning Baard
Hoi allemaal!

Normaal ben ik totaal geen persoon die dingen post op forums. Maar doorheen het scrollen op dit forum, merkte ik al snel dat dit een enorm warme en behulpzame community is. Mooi om te zien!
Daarom zet ik dan toch de stap.

Ik ben van plan mijn baard te laten groeien wat me hopelijk zal staan en matcht met mijn haarstijl. Het is de eerste keer dat ik het al een tijdje volhou. Meestal vind ik het helemaal niet mooi door de vele kale plekken, slordig uitzicht en commentaar van vrienden. Daarom zet ik er dan ook vrij snel het mes in.

Ondertussen heb ik dan toch de stap gezet en denk ik “fuck it all”. Het is een 2 à 3 weken geleden dat ik me geschoren heb, enkel mijn hals heb ik getrimd. Daarom deze oproep op jullie expertise. Is dit een baard waar iets van kan komen? Of is dit echter hopeloos? Hebben jullie eventuele tips? Zou het helpen om baardolie te smeren om de groei te stimuleren?

Alvast bedankt, Michael.

Bekijk bijlage 27920Bekijk bijlage 27921Bekijk bijlage 27922Bekijk bijlage 27923
Ha Michael,
Welkom op ons leuke forum :).
Je baard is beslist niet hopeloos maar het nu nog wel te vroeg om iets te zeggen waar je wat aan hebt. Wat ik wel zie is dat het front van je baard en je snor het prima doen dus mochten de zijkanten van je baard niet volgroeien dat is een mooie goatee zeker een optie. En met je huidige kapsel zou je dat wel eens heel goed kunnen staan.(Y)
Ik raad je aan om 3 maanden je baard te laten doorgroeien om te kijken wat het wordt.
In die tijd mag je baard wel iets bijwerken als het iets te slordig wordt dat scheelt ook een hoop commentaar. Je hals mag je ook schoonhouden als je dat prettiger vind.
Als je het moeilijk vind om het zelf te doen ga dan naar een barbier maar alvorens je dat doet raadpleeg ons dan even eerst dan kunnen we je wat advies mee geven.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte.
Texman :)>
 

Agolath

Stoppelbaard
Ha Michael,
Welkom op ons leuke forum :).
Je baard is beslist niet hopeloos maar het nu nog wel te vroeg om iets te zeggen waar je wat aan hebt. Wat ik wel zie is dat het front van je baard en je snor het prima doen dus mochten de zijkanten van je baard niet volgroeien dat is een mooie goatee zeker een optie. En met je huidige kapsel zou je dat wel eens heel goed kunnen staan.(Y)
Ik raad je aan om 3 maanden je baard te laten doorgroeien om te kijken wat het wordt.
In die tijd mag je baard wel iets bijwerken als het iets te slordig wordt dat scheelt ook een hoop commentaar. Je hals mag je ook schoonhouden als je dat prettiger vind.
Als je het moeilijk vind om het zelf te doen ga dan naar een barbier maar alvorens je dat doet raadpleeg ons dan even eerst dan kunnen we je wat advies mee geven.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte.
Texman :)>
Dankjewel voor de reactie.
Ik ga inderdaad een 3 tal maanden van men baard afblijven en enkel mijn nek bijscheren om het “proper” te houden :).
Bedankt voor het advies, ik post binnen een weekje de progress!
 

tijn

Zware baard
Hoi welkom op het gezellige forum. Een baard jaaaaaaa dat is gewoon top. Maar, kost wel wat tijd. De "regel" is kijk het 3 maanden aan, maar das makenlijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Je moet geduld hebben en dat hebben wij baardmannen op.de een of andere manier niet hahahaha. Ik moet zeggen dat het er al prima uitziet dus ik denk dat het wel goed komt joh. Sucses en hou ons op.de hoogte
 

Agolath

Stoppelbaard
Hoi welkom op het gezellige forum. Een baard jaaaaaaa dat is gewoon top. Maar, kost wel wat tijd. De "regel" is kijk het 3 maanden aan, maar das makenlijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Je moet geduld hebben en dat hebben wij baardmannen op.de een of andere manier niet hahahaha. Ik moet zeggen dat het er al prima uitziet dus ik denk dat het wel goed komt joh. Sucses en hou ons op.de hoogte
Bedankt voor de motivatie!:)

Ik ben inderdaad van plan om vol te houden deze keer! Ik post binnen enkele weken de progress!
 

Agolath

Stoppelbaard
Al een kleine update. Onder het motto slow but steady. De kaken gaan vrij traag, maar ik begin ook op de kalere plekken wat witte haren te zien.

Laten we hopen dat ook hier wat haar groeit .
 

Bijlagen

  • IMG_9106.jpeg
    IMG_9106.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 62
  • IMG_9099.jpeg
    IMG_9099.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 59
  • IMG_9098.jpeg
    IMG_9098.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 57
  • IMG_9097.jpeg
    IMG_9097.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 62

Agolath

Stoppelbaard
Hoe is het ondertussen met het commentaar van je vrienden? Accepteren ze al dat je een baard wilt laten groeien?
Er wordt af en toe een grapje gemaakt over de kale plekken op mijn wangen. Hier in België is er een gekende grap: “zou je niet wat meer duivenstront smeren op je wangen, zo groeit er daar ook wat haar.”
Maar dat lach ik gewoon weg door te zeggen, ben ik mee bezig, ik smeer smorgens, smiddags en savonds ;)
Voor de rest boeit het me niet veel meer, ik kruis men vingers enkel en hoop ik dat er ook haar groeit op de kale plekken.
 

Texman

Koning Baard
Er wordt af en toe een grapje gemaakt over de kale plekken op mijn wangen. Hier in België is er een gekende grap: “zou je niet wat meer duivenstront smeren op je wangen, zo groeit er daar ook wat haar.”
Maar dat lach ik gewoon weg door te zeggen, ben ik mee bezig, ik smeer smorgens, smiddags en savonds ;)
Voor de rest boeit het me niet veel meer, ik kruis men vingers enkel en hoop ik dat er ook haar groeit op de kale plekken.
Commentaar is er altijd ook voor degene die een super mooie baardgroei hebben.
Als je doorzet dan merken zij dat je baard een serieuze zaak is en dat commentaar geen zin heeft waarna het meestal op houd.
Aan de andere kant zit ook een positieve kant aan commentaar want hier uit blijkt dat de mensen in je omgeving om je geven. Het zou ook kunnen zijn dat het ze totaal niet in jou zijn interesseert en dat is ook weer niet leuk dus........ :)>
 

Agolath

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Dus, het is exact 1 maand geleden sinds ik mijn beard journey begon. Ik moet zeggen, de baard begint vorm te krijgen, en ik ben vastbesloten om hem niet aan te raken tot de drie maanden voorbij zijn.
Ondertussen heb ik mezelf verwend met wat baardolie (het merk: bearpride summer) om mijn beginnende baardje en huid wat liefde te geven.
Alleen op mijn wangen is het nog een beetje kaal, maar zelfs daar begin ik hier en daar wat beginnende haren te zien, ik hoop alvast dat deze uitgroeien tot een echt oerwoud

Ook mensen die me een tijdje niet gezien hebben schrikken wel even . Maar volgens hen staat de gezichtsmoestuin me! Leuk om te horen dus!
 

Bijlagen

  • IMG_9374.jpeg
    IMG_9374.jpeg
    899,4 KB · Weergaven: 33
  • IMG_9372.jpeg
    IMG_9372.jpeg
    990,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG_9371.jpeg
    IMG_9371.jpeg
    1 MB · Weergaven: 34
  • IMG_9373.jpeg
    IMG_9373.jpeg
    831,3 KB · Weergaven: 33
Banner image
Top