Dag iedereen!

REF10554

Baard
Dag iedereen ik ben David,

Heb me sinds gisteren op het forum aangemeld. Ben compleet nieuw in de "baardenwereld".

Ben 28 jaar oud en grote fan van fotografie. (in bijberoep huwelijksfotograaf). In het dagelijks leven ben ik boekhouder :) Woonachtig in Ruiselede, België.

Sinds 12/02/18 besloot ik om mijn baard te laten staan. Scheren heb ik altijd al een echt corvé gevonden en meestal scheerde ik mij 1 x per week. Vaak dan in het weekend. Heb dus altijd al rondgelopen met een klein stoppelbaardje. Maar nu zou ik graag eens voor een mooie volle baard gaan dus. Nu hopen dat de vriendin ook mee wil in het verhaal. Want zij heeft mij nog nooit met veel baardgroei gezien.

Via google op zoek naar antwoorden ivm baardverzorging kwam ik hier terecht. Hoop hier heel wat bij te leren. Sinds deze week bv baardolie ontdekt en gisteren mijn eerste bestelling ontvangen. :) Ook meteen een shavette gekocht en een aluinsteen om het een beetje zelf bij te houden. Want eigenlijk schrok ik hoeveel een barbier kost.... Mijn barbier vraag 25 EUR om mijn baard bij te werken (puur bijscheren zonder trimmen) en met trimmen vraagt hij 35 EUR. Als ik het echt goed zou willen moet ik dus om de 10 dagen 25 EUR leggen. Zou het daarom graag zelf leren doen met een shavette.

En hieronder dus het voorlopige resultaat sinds 12/02/18. Eigenlijk al behoorlijk tevreden dat ik geen kale plekken enzo heb :)

2lnwlk7.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha David,
Welkom op het forum. Leuk dat je mee gaat doen.:)
Voor de korte tijd dat je bezig bent ziet je baard er al goed uit.
Je schrijft dat je een mooie volle baard wil. Dan hoef je maar een ding te doen en dat is voorlopig je baard door laten groeien en er zo weinig mogelijk aan doen.
Een heel klein beetje de haren die ongelijk uitgroeien bijknippen, nek en halslijn schoonhouden is geen probleem.
Kijk over drie maanden waarop je bent uitgekomen je zult verrast zijn over het resultaat.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top