Bezoekje aan de barbier

Ab79

Baard
Ik ben nu 6 weken onderweg (En ja, ik weet het, nog geen foto's gepost...) en ga straks een bezoekje brengen aan de barberstation in Nijmegen. Zal mijn ervaring over deze zaak later vandaag of morgen even met jullie delen.

Groeten,
Ab.
 

Ab79

Baard
Hallo gasten.

Vanmiddag dus wat verlof van het werk opgenomen in de hoop dat het niet zo druk zou zijn bij de barber tijdens werktijden.
Het viel inderdaad mee had ik het idee. Toen ik om 14:10 uur binnen kwam (had nog even moeite het te vinden, paar keer over het perron op en neer gelopen, google maps gaf een andere locatie op het station aan) was er één wachtende voor me en zaten er drie personen in de vier stoelen. Na mijn jas opgehangen te hebben ben ik aan de kleine bar/toonbank gaan zitten.
Aan de gesprekken kon ik horen dat één van de zittende klanten een ex medewerker was die onlangs daar gestopt was om in den Bosch een eigen barbershop te gaan beginnen. Die persoon was na een minuut of vijf uit de stoel en ging toen flink met zijn kam aan de gang. Om 14:30 uur was het diezelfde ex medewerker die mij vroeg of ik een biertje lustte. Ik heb hem om een glas water gevraagd. Zelf nam hij wel een biertje en ik zei dat hij de mijne wel mocht hebben inderdaad ;)

15:00 uur was het mijn beurt en toen waren er nog maar twee kappers over waarvan Ian degene was die mij onder handen ging nemen.
Jonge relaxte gast die vertelde na zijn kappersopleiding een tijdje als unisex kapper te hebben gewerkt maar uiteindelijk gestopt was omdat hij teveel vrouwen moest knippen met al de daarbij behorende kleurspoelingen enz. Dat vond hij toch maar niets. Daarna heeft hij een paar jaar wat anders gedaan en nu sinds een maand weer als kapper aan de gang bij de barberstation in Arnhem en op de donderdagen in Nijmegen dus. Hij was in zijn vrije tijd wel familie en vrienden blijven knippen waar hij nog steeds veel voldoening uithaalde.

Als eerste kwam de vraag of ik wat te drinken wilde en daarna de vraag wat er moest gebeuren.
Vervolgens kwam ook de vraag of ik er een contour shave bij wilde waarbij hij meteen aangaf dat dat wel iets duurder was.
23,50 i.p.v. 18,50 namelijk.
Ik vond het erg netjes dat hij dat aangaf en heb overigens die shave er wel bij genomen.

Gezellig gepraat tijdens het snoeien en een half uur later was alles geregeld inclusief een contour shave met daarvoor nog een behandeling met wat verzorgende produkten en een warme handdoek. Ook na het scheren kreeg ik nog wat olie en een lekker luchtje op en was het in orde. Uiteindelijk was het 15:35 toen ik de stoel weer uit kwam.

Al met al een goede ervaring. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal maar ik ging zeker tevreden naar buiten toe.

En dit is dan de tussenstand van 6 weken baardgroei en een verse trimbeurt:

b6f36f0f-26d7-48d8-827b-c101a0efa085_zpszgmamjf5.jpg


8435e077-f1d1-44e9-bed2-e2408d65cc5c_zpsvbhrqcrz.jpg




Groeten!
Ab.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Goed verhaal, en fijn dat het naar wens was! Resultaat ziet er prima uit. (Y)

Vond ik zelf in het begin ook fijn om, ondanks dat je het nog verder wilt laten groeien, het toch ff te laten fatsoeneren.

Nogmaals: leuk verhaal, prima resultaat!
 
Banner image
Top