Lemmy

Stoppelbaard
Gebruiken jullie een zooltje in de red wings? Heb smalle voeten en merk nu al dat ik veel ruimte in de schoen heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

Daaf

Baard
Gebruiken jullie een zooltje in de red wings? Heb smalle voeten en merk nu al dat ik veel ruimte in de schoen heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
In mijn Iron Rangers gebruik ik de in dit topic genoemde van Haren zooltjes, om het randje van de overgang van het hielstuk niet te voelen. In mijn Moc Toe's gebruik ik geen zooltjes.

Er bestaan verschillende originele Red Wing zooltjes, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik denk alleen, als je in de breedte ruimte over hebt, gaat dan een zooltje (die dus invloed heeft op de dikte van de voet) dit probleem voor je oplossen? Ik zou contact opnemen met de winkel, die hebben mogelijk er vaker mee te maken gehad en een oplossing. Ik loop er wel in hele dikke wollen sokken in. Daar is misschien voor jou ook nog winst te halen, met de dikte van de sok.



.
[DOUBLEPOST=1671523703][/DOUBLEPOST]In de Netflix serie Stranger Things loopt sheriff Jim Hopper trouwens ook vaak rond op een paar prachtige Red Wings Moc Toe's, 8" qua hoogte.

hopper_redwing.jpg
.
 
Laatst bewerkt:

Lemmy

Stoppelbaard
En zitten de schoenen dan na inlopen nog redelijk strak om jullie voeten, of heb je er erg veel ruimte in?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

Lemmy

Stoppelbaard
De jongens van de red wing store raden een red wing zooltje aan, masr kan me voorstellen dat ze hierin ook een economisch belang hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

Daaf

Baard
En zitten de schoenen dan na inlopen nog redelijk strak om jullie voeten, of heb je er erg veel ruimte in?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk


De IR's zitten bij mij strak om de wreef, zoals de professor het noemde: "Als een bankschroef". De MT's zitten bij mij wat losser. De vorm van de schoen is ook anders, ik kan die nooit hetzelfde laten voelen als de IR's, als ik de veters strakker doe dan krijg ik een enorme druk op mijn wreef die niet fijn is, en ik ga dan juist meer slippen in de schoen op het hiel gedeelte. Juist door de veters losser te doen zitten ze veel comfortabeler en slip ik er bij normaal lopen niet in. Maar bij extremere belasting, bijvoorbeeld in het bos op een wat steiler pad, zou ik in de schoen bewegen. Dan zal ik dus altijd de IR"s dragen (of wandelschoenen) als ik van te voren weet wat mijn schoenen te verduren gaan krijgen. En dat terwijl de MT"s juist voor boeren en jagers is ontworpen. Wat dat betreft dus geen goede match met mijn voeten.

Maar vergeet niet dat wij verschillende vorm van voeten hebben. Ik ben dol op de IR"s, terwijl die voor jou niet werkte. Het is een beetje als met een baard, je zal hier je eigen weg in moeten vinden en mee moeten experimenteren. En wel goed dat je hier, en ook aan de winkel vragen stelt. Hoe ik ze ken in RW Amsterdam hebben ze (logischerwijs) veel ervaring met de problemen en in de meeste gevallen het oplossen ervan. En qua service, zelfs als het niet op te lossen is, na een aantal maanden (zoals bij Joep) de gedragen schoenen toch terugnemen en het volledige bedrag terugbetalen. Ze hebben natuurlijk een economisch belang, maar hun eigen zooltjes zijn ook de middelen waar ze het meeste kennis en ervaring mee hebben. Ik zou dat in hun geval ook genoemd hebben.

Het is balen voor je op dit moment, en niet met duidelijkheid te zeggen of er een oplossing voor jouw voeten is bij RedWing. Maar als je de sweetspot hebt gevonden, dan zijn het fantastische schoenen. En dan is die 30 euro voor zooltjes (over al die jaren dat je er heerlijk op loopt als het werkt) toch niks? Ik zelf zou hun advies gevolgd hebben en met ze in contact blijven. Ook als het de oplossing blijkt te zijn. Samen zoeken en als het dan niet werkt, ook samen zoeken naar een oplossing. Als je iets niet probeert dan weet je ook niet of het wel of niet wat is, en voor beide zit daar een risico aan.
 

Lemmy

Stoppelbaard
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben eens bij mijzelf te rade gegaan. Ik denk dat ik door de hoge aanschafprijs een beetje geobsedeerd ben geraakt door pasvorm, comfort en wat er mis mee zou kunnen zijn. Over het algemeen zitten ze best prima. Beetje ruim in de breedte bij het dragen zonder zooltje en een stuk steviger met zooltje...maar dan wat hielslip. Ik ga maar gewoon wennen asn dat zooltje. Op en neer schuiven is ook niet wat.

En over Red Wing Amsterdam. Over het algemeen niets dan lof over de algemene klantvriendelijkheid aldaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

Daaf

Baard
Terecht je verwachting n.a.v. de aanschafprijs. Die had ik ook, en daardoor was mijn eerste kennismaking niet perfect. Ik ben een vergelijkbaar proces door gegaan, heb de tijd genomen om te onderzoeken wat voor mij werkt en nu we elkaar beter kennen, gaan de schoenen en ik nog jaren plezier aan elkaar beleven. Ik hoop dat jij dat punt ook gaat bereiken.

Bedankt voor je terugkoppeling, zorg goed voor ze. Ik ben benieuwd naar de foto's als er een mooie patina opzit. :)
 

tijn

Zware baard
Ook ik heb het ervaren met de moc toe. In . Mn Iron Rangers zijn maat 9,5 en die waren eerlijk gezegd krap. Nu na zo n 9 maanden super. Toen ging ik de Moc toe proberen en maat 9,5 was heeeeeel krap zeg maar niet te doen. De maat 10 was wel goed alleen na een paar dagen toch het gevoel dat de schoenen te hoog voor mn voeten waren. Ik heb dus de zooltjes van Red Wing erin gedaan de leather foodbed, en ik moet zeggen het zit nu echt super. Doordat er een foamachtige onderkant onder zit zijn ze ook iets zachter/comfortabeler. Ik vond het de 30 euro meer dan waard.
Ben benieuwd hoe het nu met je schoenen en voeten gaat.
 

Lemmy

Stoppelbaard
Heb er nu dunne leren zooltjes in zitten en ze lopen nu echt heerlijk! Echt helemaal blij
593949157b22cb8ef9696e29d9480c5d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

tijn

Zware baard
Heb er nu dunne leren zooltjes in zitten en ze lopen nu echt heerlijk! Echt helemaal blij
593949157b22cb8ef9696e29d9480c5d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Ja ik ben ook helemaal tevreden met een zooltje erin, zo erg zelfs dat ik overweeg om ze ook in mn iron rangers te doen. Goed om te horen dat je er blij mee bent.
 

Lemmy

Stoppelbaard
Doe dat Tijn! Die iron rangers hebben me al eens mega hielspoor opgeleverd. Damn wat zijn die zolen hard!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

tijn

Zware baard
Doe dat Tijn! Die iron rangers hebben me al eens mega hielspoor opgeleverd. Damn wat zijn die zolen hard!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Idd af en toe doet het wat zeer aan de hiel na een dag veel lopen. Zal volgende week eens kijken.
 

tijn

Zware baard
Ik heb vorige week idd een dun leer zooltje gekocht en ja dat loolt veel fijner. En gelijk het nieuwe jaar maar begonnen met een kleine schoonmaakbeurt.
 

Bijlagen

  • 20230102_170114.jpg
    20230102_170114.jpg
    2 MB · Weergaven: 13

Daaf

Baard
Kijk ze eens shinen, zien er prachtig uit Tijn.

Ik ben wel verbaasd dat jij in je IR's last kreeg van je hiel, omdat je de veel zachtere zool hebt als de standaard. Maar mooi dat je weer een verbetering hebt. (Y)
 

tijn

Zware baard
Kijk ze eens shinen, zien er prachtig uit Tijn.

Ik ben wel verbaasd dat jij in je IR's last kreeg van je hiel, omdat je de veel zachtere zool hebt als de standaard. Maar mooi dat je weer een verbetering hebt. (Y)
Ja was er ook verbaasd over. Met de moc toes heb ik er geen.last van. Maar heb de zooltjes er toch weer uit gehaald:rolleyes:, want had het idee dat ik er een andere stand in had ondanks dat het maar dunne zooltjes zijn. Zal.wel.aan mij liggen hahahaha
 
Banner image
Top