Bad beard day!

Arjay

Baardaap
Oerbaard

Als ik weer nieuwe ga maken wil ik dat best even laten zien. Tot die tijd staan er zat tutorials op het YouTube.. ;)

Moet wel toegeven dat ik niet tevreden was over mijn eigen baardbalsem, zat nauwelijks geur aan, en het was ietwat korrelig als je het door de handen wreef.
 
Laatst bewerkt:

Ratlook

Volle Baard
---
Ik heb een geschreven stuk gevonden op een site..

Het is wel in het Engels en dat snap ik redelijk, maar niet echt alles [grr]

Het schijnt een beetje zachtere versie te zijn, wat mij wel aanspreekt..

Kan iemand misschien er een duidelijk NEDERLANDS receptje

van schrijven??? Dank U

De titel van de site trok mij al aan en het schijnt geheel natuurlijk te zijn!!!!!!

http://www.thehippyhomemaker.com/diy-all-natural-hair-styling-pomade-that-rocks/
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
---
Ik heb een geschreven stuk gevonden op een site..

Het is wel in het Engels en dat snap ik redelijk, maar niet echt alles [grr]

Het schijnt een beetje zachtere versie te zijn, wat mij wel aanspreekt..

Kan iemand misschien er een duidelijk NEDERLANDS receptje

van schrijven??? Dank U

De titel van de site trok mij al aan en het schijnt geheel natuurlijk te zijn!!!!!!

http://www.thehippyhomemaker.com/diy-all-natural-hair-styling-pomade-that-rocks/

Rat,
Kopieer tekst en ga naar Google Translate

Engels naar Nederlands(Y):)>
 

Yannick

Baard
Ik heb me hier nog niet voorgesteld, maar deze taak leek me wel weggelegd.

Hieronder dus de vertaling van het recept. (Don't shoot the messenger if it doesn't work) ;)

(el = eet lepels)

4 el bijenwas
4 el shea boter (ongeraffineerde kokosolie kan ook, maar dit is wat vettiger)
4 el Jojoba olie hiervoor kun je ook andere “dragende” olie voor gebruiken zoals olijf, amandel, abrikozenpitten, of groente glyserine olie.
2 el pijlwortel poeder (voor het anti-glimmende effect. , als je van glans houd dan kun je dit ingredient dus weglaten)
2 vitamine E pillen (optioneel om de houdbaarheid van de pommade te verlengen)

  1. ze hebben het hier over een dubbele boiler? maar als ik naar de omschrijving kijk bedoelen ze “au bain marie”op z’n hollands is dat n pan water verwarmen en in dat water ligt dan n bakje waar je je brouwsel in kan mengen en verwarmen.
  2. Laat hierin de bijenwas en shea boter smelten laat dit voor een minuut of 20 verwarmen zodat het shea boter zijn process kan doorstaan (wat dat process ook mag zijn)
  3. meng de pijlwortelpoeder en jojobaolie in een appart bakje tot de poeder is opgelost. Als je de vitamine E pillen gebruikt moet je deze lek prikken en in het bakje mengen en laten koelen tot dit hard word. (weet niet welk bakje ze hier bedoelt)
  4. Haal het shea/was mengsel van het fornuis af en meng hier het jojoba en pijlwortel mengsel doorheen.
  5. Klop het geheel op met een handmixer om er een soort pudding van te maken
  6. Bewaar het geheel in een metalen bakje op een koele donkere plek.
  7. Breng per keer maar een kleine hoeveelheid aan op het haar, dan kom je nog een heel eind met deze hoeveelheid.

Ik zal me vanavond even voorstellen in het daarvoor bestemde topic, hoop dat ik jullie hiermee in ieder geval een goede eerste indruk heb achtergelaten! :)
 

Glenn

Baard
Vandaag een ongelooflijk slechte baard dag.
Zo erg dat ik nu de 24 uurs regel moet gebruiken om hem niet in een impulsieve bui eraf te doen.
Vind mijn baardhaar te dun, niet elastisch sterk genoeg, precies schaamhaar op mijne voorgevel.
Te pluizig dus en dan bedoel ik vooral de zijkanten.
Baal als een stekker. :(
 

Almer

Baard
Heb je iets anders dan anders gedaan? Wel nieuwsgierig, bijzonder ook want wat je omschrijft heb ik elke dag :p
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Kom ik ook regelmatig tegen hoor.

Als er dan nog één of andere opmerking komt is het hek helemaal van de dam o_O

Gelukkig al elke keer vlot over kunnen zetten en nog geen enkele keer spijt van gehad dat ik de bad-beard-day toch ben doorgekomen (Y)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Die fases zullen komen en gaan Glenn, dat hoort allemaal bij het baardgroeiproces dat wij
doorlopen, goede dagen en slechte dagen, ik daar geen uitzondering op.
Eergisteren een superdag gehad in tegenstelling tot gisteren, toen zat het niet naar mijn zin.
In iedere lengte, dus kort of lang, heb je van die dagen en fases, goed dat je de 24-uursregel
hebt toegepast want waarschijnlijk zou je verschrikkelijke spijt hebben gekregen als je impulsief
je baar eraf had geschoren.
Misschien morgen of de dag erna zal je baard weer zitten zoals je wilt, volhouden Glenn en de
natuur zijn werk laten doen, komt goed, mark my words (Y)

Groeten Hans
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Bad beard days zitten er nou eenmaal voor iedereen bij. Ik heb ook nog regelmatig (lees: sowieso elke week) een dag dat ik me afvraag waar ik in godsnaam mee bezig ben.. het steekt of overal heen, of het lijkt één klomp haar wat aan mijn hoofd hangt.
De kunst is dan inderdaad om het te vergeten en later weer eens terug te keren bij de spiegel. Maar ja, als je dan net aan het werk moet blijf je er toch aan denken..
Wat ik meestal probeer, en helaas vaak tevergeefs, is om de baard te wassen, te drogen en opnieuw in model te brengen met balsem en desnoods wax. Wil dat ook niet lukken, dan fuck mijn baard en fuck mijn collega's! Morgen nieuwe dag, nieuwe baard! ;)
 

Almer

Baard
Als ik wakker wordt en ik heb raar en onrustig geslapen dan ist een hel zeg.

Maar zodra er frustratie is het eerst hier uiten dan zorgen we wel dat je niet van het pad af raakt!
 

Johan

Baard
Ik heb mn verslapen vanmorgen. Baardolie, balsem en mn kam in de zak en net op kantoor er het beste van gemaakt. Niet best.... :(
[DOUBLEPOST=1436771367][/DOUBLEPOST]Maar ben blij dat je geen domme dingen gedaan hebt glenn.
 
Banner image
Top