Texman

Koning Baard
De condensator van mijn Seiko horloge is kapot.
Ik heb besloten om hem voorlopig niet te laten repareren want dat heeft geen haast.
Ik vond het na 25 jaar ook wel eens leuk om een nieuw horloge te kopen.
Het is een Hugo Boss geworden en ik er erg blij mee.
Hugo Boss.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Heel mooi hoor, maar nu komt de vraag, en die zag je misschien al aankomen; heb je ook getest of die wel echt tot op 200 meter diepte waterdicht is?
Nu wel!
Om als. "Professioneel" bestempeld te worden moeten deze horloges ieder op zich getest worden, voordat ze de fabriek mogen verlaten. Er zit een overmarge van procenten aan vast, zodat ze tot ongeveer 250 meter druk waterdicht moeten zijn.
Mijn exemplaar heb ik bij een bevriende horlogemaker onder druk laten zetten, aangezien ikzelf niet echt onder de 150 meter duik en het horloge doorstond de test met glans: 22 bar (=220 meter waterdruk) zonder problemen.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Deze draag ik nu sinds een half jaartje. Een stevige G-Shock.
Gekregen van mijn zoon trouwens .
Nauwkeurig en robuust
8f16e41a04ca87c54a781b3aa62deb17.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Prima sporthorloge, maar TE compleet voor mijn gebruik.
Ik heb meer dan voldoende aan mijn Forerunner 245 ;)
 

Macx

Baardaap
Vandaag dit topic ontdekt, ik draag ook vintage horloges, voor het horlogeforum doe ik meestal even een vintage klokje om voor de foto. Dat topic heet, 'welk vintage horloge draag je vandaag?' als ik dan zin heb, maak ik even een foto en post deze op het forum.

Vandaag en altijd eigenlijk draag ik een Tudor Submarine, bijnaam is Snowflake.
Dit horloge komt ergens van eind zeventig begin tachtig, ik heb er nu een leren band aan gedaan, dit draag heerlijk en bevalt beter dan een stalen band.
20231202_174244.jpg
 

Macx

Baardaap
Dit is de ruimte waar ik met mijn horloges bezig ben, ik ben nu nog steeds aan het oefenen, ik gebruik een loep want zonder loep kun je niet aan een horloge werken.
Het is vooral het werken met een loep en de houding die je dan aanneemt om dat te trainen en het uit elkaar halen en in elkaar zetten van een lopend horloge, dat is erg leuk om te doen.

Weer eens tijd om de boel een beetje op te ruimen.
Maar zo ligt het er nu bij,Clipboard.jpg haha.
 

Macx

Baardaap
Hier is de Seiko 5 met een dial die je niet veel ziet, met alleen dots, kenners zien dat wel.
Op de timegrapher zie je ook dat het nodig toe is aan een servicebeurt.
20231218_185158.jpg20231218_190326.jpg
 

Macx

Baardaap
Hier zie je mijn eerste aankoop van de verzameling, en dat is een Ball, een brand met een rijke historie uit de VS, en gemaakt in de jaren 60.20231209_184134 EE.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Hier weer een Russisch klokje, een Pobeda.
Pobeda is een Russisch polshorlogemerk dat eigendom is van de Petrodvorets Watch Factory "Raketa".
De merknaam werd door Stalin zelf gekozen in april 1945, toen hij de opdracht gaf dat de eerste horloges klaar moesten zijn voor het eerste jaar van de overwinningsviering.
20231213_175407   C.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Zo te zien ben je lekker bezig met je nieuwe hobby, leuk hoor en je hebt ook al aantal bijzondere horloges in je bezit.(Y)
Wat ik altijd leuk vind is dat achter ieder oud horloge een verhaal zit een stukje geschiedenis dus zoals bij de Russische horloge.:)
Ik zie dat je ook al aardig wat gereedschap hebt aangeschaft mooi hoor.
Veel plezier met deze nieuwe hobby en groet,
Texman :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Mooie en bijzonder klokjes!(Y)
Vooral Vostok vind ik altijd zeer speciaal. Waar de Westerse wereld uurwerken waterdicht maakte door er gewoon een stevige kast met rubberringen omheen te schroeven ontwikkelden twee Russische ingenieurs een horlogekast, die werkt op de druk van het water door de voor- en achterzijde in te laten drukken.
Ze kosten weinig en zijn makkelijk van andere wenselijke onderdelen te voorzien. Niet te slopen militaire horloges, maar spijtig momenteel niet verkrijgbaar door de sancties tegen de Russische Federatie.
 
Banner image
Top