Baarden en boeken

Texman

Koning Baard
Ha @Hans ,
Wat een prachtige katten en wat een mooie foto's leuk om te zien.
Texman:)>
[DOUBLEPOST=1544086068][/DOUBLEPOST]
Dit is Noppie in 2015
Hoe oud hij precies is weet ik niet. Volgens dierenarts was hij toen 9-10 jaar en volgens dierenarts asiel zou hij toen een jaar of 4-5 zijn.
Maar hij is kerngezond, ook nu nog en of hij nu 12-13 of 7-8 is maakt me niks uit. Zo gek als een draaideur en momenteel 7,25 kg schoon aan de haak.
Prachtige kat ook die Noppie en met 7,25 kg is die aardig aan de maat. Leuk(Y)
 

zenn

Zware baard
'K houdt wel van dystopische/apocalyptische (zombie) fictie; de schrijver J.L. Bourne met zijn 'Day by Day Armageddon' reeks leest lekker weg. Overigens geschreven uit een dagboek perspectief, met handgeschreven bijzonderheden/uitleg/tekeningen op de pagina's, wat het levensecht maakt. ('K moet wel zeggen dat 'k alleen in het engels lees, aanwensel van mijn opleiding).

dbda-1.jpg


Voor degene die geïntresseerd zijn: http://jlbourne.com/ ;)

Waar 'k misschien mee ga beginnen is 'Papillon', een autobiografie van Henri Charriere. Omdat 'k de film ontzettend mooi vond en er wel meer van weten, in de film is namelijk heel veel gesneden (verkeerde volgordes van wanneer iets plaats vond) en er opzettelijk uit gelaten.

 

Nib85

Volle Baard
Hier ook een lezer.

Ik kan in principe alles lezen.
Laatste 2 jaar veel (sport-)autobiografieën gelezen.

Hou erg van de (Scandinavische) misdaad/thrillers, maar ook een een goede roman is goud waard.

Mijn “favoriete schrijver” is John Irving.
Niet perse geschikt voor de lezer die snel op geeft, maar als je eenmaal in een boek van hem zit ben je verkocht. Hoe beeldend die man zijn personages kan omschrijven is werkelijkwaar briljant.
 

Yainderidoo

Zware baard
Net deze uit:
Schermafbeelding 2019-09-04 om 13.42.24.png
Prachtig ontroerend boek! In 3 - 4 dagen uitgelezen. Hoe ervaart / beleefd iemand met Asperger (ASS) de wereld? Lees dit boek.
Als je hier klikt kom je op de website van de schrijfster Judith Visser.
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Net deze uit:
Bekijk bijlage 12936
Prachtig ontroerend boek! In 3 - 4 dagen uitgelezen. Hoe ervaart / beleefd iemand met Asperger (ASS) de wereld? Lees dit boek.
Als je hier klikt kom je op de website van de schrijfster Judith Visser.
Interessant. Die zet ik op mijn lijst, bedankt voor de tip!

Ik zelf lees nu "De naam van de wind" van Patrick Rothhfuss. Dit is het eerste fantasie boek dat ik lees sinds tijden. Ik heb vroeger veel fantasie gelezen, maar was daar even zat van. Ik ben nu op 1/8 van het boek en vind het tot nu toe erg leuk, maar wat ik vooral wilde vertellen, of laten zien is de schrijver......
Wacht een plaatje zegt meer:
1200px-Patrick-rothfuss-2014-kyle-cassidy.jpg


Mooie baard toch?
 

Yainderidoo

Zware baard
Mooie Baard indeed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van fantasy houd. Tegenwoordig vullen die boeken zich met vampieren en zombies en dergelijke. Veel van die boeken zijn zo duister van binnen dat je hele wezen er negatief door beïnvloed word. Althans dat doet het bij mij. Tolkiens The Lord of the Rings heb ik jaren lang het mooiste boek gevonden wat er bestond. Totdat ik Tschai van Jack Vance las. Dit is voor mij de mooiste (science)fantasy.....die ik kan bedenken. Gelukkig verschillen smaken en kan ieder zijn ding doen.
 

Joep

Zware baard
Ik begrijp je wel hoor @Yainderidoo dat is ook voor mij de rede dat ik lange tijd fantasie af was, maar toch vind ik dat er wel veel goede boeken tussen zitten. Tolkiens The Lord of the Rings heb ik trouwens ook doorgeworsteld, ik vond het een slecht boek, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen volgens velen :D

Leuk topic dit!
Ik zag al een boel lijstjes, die ga ik zeker uitpluizen :)

Een (niet compleet) lijstje met favorieten boeken van mij:
van Carlos Ruiz Zafón - Kerkhof der Vergeten Boeken serie
met name deel 1 en 4
De schaduw van de wind
Het labyrint der geesten​
van George R.R. Martin - Het lied van ijs en vuur serie
Ik las deze boeken al voor er besloten was er een televisie serie van te maken, helaas heeft hij het verhaal nog steeds niet afgerond.​
Dan Brown
Uhm, alle boeken denk ik, ik heb ze nog niet allemaal gelezen.​
Stephen King
22-11-1963
De Donkere Toren serie, met name deel 3 en 5
III: Het verloren rijk
V: De wolven van de Calla​
Peter Heller - Hondsster
@zenn heb je deze al gelezen? wel apocalyptisch, geen zombies. Bijzondere schrijfstijl.​
Bernard Cornwell - Koning Artuur saga
vooral deel 1 De winterkoning​
Jean M. Auel De stam van de holenbeer (eerste deel, daarna werd het steeds slechter)
Terry Pratchett - Discworld serie, Uniek in zijn soort
Om er maar één te noemen die erg leuk is deel 33 Going Postal, maar ze zijn allemaal erg leuk, veel humor.​
Thea Beckman Kruistocht in spijkerbroek
Robin Hobb De boeken van de nar
met name deel 3 - Het lot van de nar (dat is dan wel het 3de deel uit de 3de trilogie, dus even doorlezen)​
Robert Jordan Het oog van de wereld uit Het Rad des Tijds serie. Ik heb niet de hele serie gelezen, bij boek 5 of zo afgehaakt, maar deel 1 was erg goed.
Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Camilla Läckberg - Steenhouwer
Nicci French - De rode kamer

Stripboeken ook?
Guus Flater op 1 :D
Dirk Jan is ook heel droog en dus goed
Suske en Wiske lees ik nog steeds wel eens
net als Astrix en Obelix
Ja, ik kan wel even doorgaan....

@Yainderidoo Paulus de Boskabouter heb ik ook nog één boekje van liggen, het is geloof ik niet in nieuwstaat. Als je wilt mag je hem zo hebben.... Oh wacht..... Ik kan het niet vinden. Dat is als ik het boekje nog heb. Typisch gevalletje dode mus.
 

Yainderidoo

Zware baard
@Joep Jack Vance heeft ook een aantal hele goed fantasy boeken: De "Lyonesse" trilogie en "The Compleat Dying Earth" Kan ik van harte aanbevelen.
Het meeste wat ik van Jean Dulieu "wil hebben" heb ik al ;) De oudere tekeningen van Dulieu vind ik vreselijk. De verhalen zijn leuk maar in dit geval bijzaak.
Lelijke Paulus:
iu
Mooie Paulus: Schermafbeelding 2019-09-04 om 17.20.30.png
Volgens mij dan hè....:)
 

Joep

Zware baard
Die boeken heb ik nooit gelezen. Ik ga ze op mijn lange lijst zetten, bedankt voor de tip :)
De Paulus die ik heb was anders denk ik. Het was een dikke bladzijde boekje, voor peuters.
 

Daaf

Baard
Wat voor boeken lees je graag. Of wat lees je op dit moment.
Wat is je favoriete auteur enz. Hier kan je alles delen.
Op dit moment lees ik een boek over Shinrin-yoku, in het kort gezegd hoe de verstedelijking zorgt voor allemaal problemen (zoals depressie, angst) en hoe onderzoek is/wordt gedaan naar de helende werking van het tijdelijk verblijven in het bos, met Japan die daar een grote rol in speelt.
Veel mensen zullen ervaren dat een wandeling in de natuur zorgt voor rust en tal van andere positieve ervaringen. Vertaald betekend Shinrin-Yoku baden in het bos.

Een ander boek wat ik op dit moment lees is de biografie van Badr Hari. Leek mij na het lezen van de biografie van Rico Verhoeven goed om de verschillen te lezen. Beide prachtvechters waar ik graag wedstrijden van kijk, interessant om hun eigen verhaal over hun verleden te lezen en wat hun drijfveren zijn geweest om grote kampioenen in de sport te worden.
Zelf lees ik altijd drie boeken tegelijkertijd: een fictie/roman, een non-fictie/reisverslag/biografie en een studieboek.
Zo kan ik op elk moment van een dag kiezen, waar mijn interesse op dat moment naar uitgaat.

Een auteur waar ik een aantal boeken van heb gelezen vertelde dit ook in een interview wat ik van hem zag. Ik ben recent begonnen om dat met 2 boeken toe te passen, en ik merk dat ik daardoor meer lees. Soms is een boek in één keer helemaal lezen blijkbaar iets wat mij tegen staat, en op deze manier hoe je het fris. Mocht een boek mij echt grijpen dan is er de mogelijkheid om door te lezen. Ik hoef niet perse te wisselen.
 

Texman

Koning Baard
Een paar weken geleden was er documentaireserie op de TV over Japan.
In een van de afleveringen kwam ook Shinrin-Yoku aan de orde.
Er schijnen erg goed resultaten mee behaald te worden.
Ik zal mij hier ook eens in verdiepen.

Wat boeken aangaat ben ik op het ogenblik bezig met de trillers van David Baldacci
Ik ga beginnen aan:
-Dodelijk Spel
-Ondergronds
Reeds gelezen
-De ontsnapping
-De provocatie
-Een goede daad
-Vergeten
Van Lee Child (Jack Reacher) heb ik inmiddels 17 boeken gelezen.
Wat ik ook een aardig boek vond is de Genesis sleutel van de Nederlandse schrijver Jeroen Windmeijer
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vandaag lezend:

1) The Picture of Dorian Gray - Oscar Wilde (derde keer of zoiets, maar zeer goede quotes erin verwerkt)

2) My Autobiography - Charles Chaplin ( om te kunnen begrijpen hoe hard het leven in het begin 20ste eeuw geweest moet zijn)

3) The Guitar - Ralph Denyer (even technisch bijspijkeren)
 

K9Beard

Baard
Veel herkenning voor boeken van hierboven.

Tolkien is denk ik 'an acquired taste', net als whisky misschien. Wel een van m'n favorieten. Was ook wel in shock toen de Peter Jackson zijn high-speed versie produceerde waarin je binnen 5 minuten aan 15 verschillende karakters wordt voorgesteld. Dit terwijl Tolkien zelf gerust 5 bladzijden voor een pint en een pijp neemt.

In dat genre ben ik ook wel fan van C.S. Lewis, maar dan niet de kinderboeken (Narnia Chronicles) maar eerder The Space Trilogy (Out of the Silent Planet/Perelandra/That Hideous Strength), maar da's meer vanwege zijn filosofische inslag.

Verder die-hard fan van auteurs als Robert Ludlum, James Clavell, Stephen R. Lawhead, Randy Singer, en zoveel meer.
Ben ook een verwoed stripboek verzamelaar. Complete hardbackseries van Calvin & Hobbes, tot Roodbaard (oude serie Charlier & Hubion) en idd ook Guust Flater, en Kuifje. Sofcover compleet Asterix, Robbedoes & Kwabbernoot en verder veel van Leonardo, Alex, e.d.
M'n ouwe heer heeft de hele Bommel en Panda serie compleet in ingebonden hardback. Die komt er dus t.z.t. nog bij — voor nu lees ik die gewoon bij hem op de bank met een kop Grand Marinier thee... sweet!
[DOUBLEPOST=1630318616][/DOUBLEPOST]Ben verder ook wel van de research. M.n. op gebied van archeologie en oude wereldrijken. Teveel om op te noemen.
[DOUBLEPOST=1630318940][/DOUBLEPOST]De kattenliefde van mede baardbroeders deel ik helaas niet.
Ben momenteel wel een vermakelijk boekje aan het lezen: Good dogs don't make it to the South Pole, van Hans-Olav Thyvold.
Is ook een Nederlandse versie van zag ik (Brave honden halen de zuidpool niet). Over rouw, vriendschap en een bijzonder hondenbeest.
Echt wel een aanradertje.
 

Daaf

Baard
Ben momenteel wel een vermakelijk boekje aan het lezen: Good dogs don't make it to the South Pole, van Hans-Olav Thyvold.
Is ook een Nederlandse versie van zag ik (Brave honden halen de zuidpool niet). Over rouw, vriendschap en een bijzonder hondenbeest.
Echt wel een aanradertje.

Ik heb hem op mijn lijst gezet, ben benieuwd.
[DOUBLEPOST=1630394206][/DOUBLEPOST]
Een paar weken geleden was er documentaireserie op de TV over Japan.
In een van de afleveringen kwam ook Shinrin-Yoku aan de orde.
Er schijnen erg goed resultaten mee behaald te worden.
Ik zal mij hier ook eens in verdiepen.

Ik las dit boek(je) erover. Een paar passages heb ik overgeslagen, de theoretische onderbouwing op hormoon niveau ga ik niet onthouden en nam ik voor waarheid aan. Verder makkelijk leesbaar. Op een drukke dag de beslissing om met de hond het bos in te gaan, of toch nog even aan die notitie door te werken die ergens in een digitale la zal verdwijnen, nu vaker in het voordeel voor de hond in het bos uitvallen. Waar onze trouwe viervoeter duidelijk blij mee is.

De auteur maakt in dit boek een aantal verwijzingen naar een ander boek van hem. Hij schreef meerdere boeken over Japanse levenswijze, en Ikigai (Het Japanse geheim voor een lang en gelukkig leven) is er één van. Ik ben er aan begonnen, maar het is voor mij wat minder toepasbaar. Ik zou mijn hele leven om moeten gooien en een aantal zaken (zoals het eten van vis) vind ik niet prettig.

Een punt die mij aan het denken zette is dat het hebben van een levensdoel heel belangrijk is om oud te worden. Gevaarlijk op mijn leeftijd (midlife) om over na te gaan denken. ;)

Maar blijkbaar is het moment daar om dat toch te gaan doen... :confused:
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik heb deze gekocht en ook al uit....zeer boeiend onderwerp en allemaal waar:
550x825.jpg


En nog een goeie maar dan fantasy is deze en nu aan het herlezen:

NotW10_FinalFront-678x1024.jpg


Er is ook een deel 2 en de diehard fans wachten met smart op deel 3!
Schitterend geschreven. Althans volgens mijn begrippen. ;)
 

Daaf

Baard
Mooi Yain, ik maak nog steeds dagelijks een wandeling door het bos, en samen met een Vitamine D supplement (n.a.v. een bloedonderzoek bleek ik daar een tekort van te hebben) voel ik mij fitter en beter sinds lange tijd.

Op dit moment ben ik aan het lezen:

527x840.jpg


en

9789025960742.jpg

[DOUBLEPOST=1644487678][/DOUBLEPOST]
Ik heb hem op mijn lijst gezet, ben benieuwd.
[DOUBLEPOST=1630394206][/DOUBLEPOST]

Ik was hieraan begonnen, maar na 1/3 gelezen te hebben merkte ik dat het boek mij tegen bestond te staan. Ik heb het later nog een keer geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Niet voor mij weggelegd dus dit boek.
 
Banner image
Top