Baardbalsem van Mijnbaard.nl

Kevva

Baard
Als kerstgeschenkje krijg ik baardbalsem (ik weet het al), maar diegene die een cadeau koopt voor mij vraagt mij nu welke balsem ik het liefst zou hebben.

Ik twijfel toch ook wel omdat er zoveel keuze is.
Welke verzorgt de baard en neemt de jeuk weg, want jawel... De jeuk blijft gewoon bij mij.

Of is het puur de geur die het verschil maakt?
 

Derek

Baard
Hey Kevva, uit eigen ervaring merk ik zelf dat alle olien en balsms de huid onder de baard voed en de baard op zich zelf.
De geur is geheel aan jou, ik vind de winterse houtluchten een stuk aangenamer dan de zoetere luchten. das dus geheel op eigen smaak.

Je kan altijd even googelen welke olien welke werkingen hebben, over het algemeen en ik heb zon 10 olien zelf ervaren, merk ik zelf geen verschil, allemaal werkt het verzachtend en voedend. de rest van de mannen hier kunnen je ongetwijfeld het verschil uitleggen op balsm en oliebasis.

PS: je moet door de jeuk heen groeien, gaat vanzelf over mits je de baard netjes (gaat) onderhoud(en)
Groetjes!

May the beard be with you
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij balsem, en nog meer bij wax, heft het voornamelijk te maken met de "hold".
Als je dus echt de baard dient in het gareel te houden lijkt me wax meer aangewezen.

Geuren verschillen uiteraard, al kan je ook een neutraal geurende wax of balm kiezen en de geur zelf doen met enkele extra druppels olie nadien.

Wat de jeuk betreft is er helaas geen sluitende oplossing. De één heeft er (veel) meer last van dan de ander.
In principe kan je het een beetje verzachten d.m.v. olie maar ook dat heeft helaas zijn beperkingen.

Je zal dus op de vraag "welke balsam" of "welke wax" erg uiteenlopende antwoorden krijgen omdat dit een erg persoonlijk aanvoelen is met als balans "hold" vs geur" vs "makkelijk in gebruik/uitsmeerbaar".

Uiteindelijk is het de eerste keer toch altijd een beetje een gok en nadien uitproberen wat jou het beste bevalt.
 

Corneel

Baard
Misschien een onnodige toevoeging maar smeer de olie, balsem of wax niet alleen maar in je baard. Masseer het dieper tot op de huidoppervlak, herhaal dit totdat de huid ook goed behandeld is. Voor het aanbrengen, de baard eventueel nat maken met wat lauw water. Dit heeft mijn jeuk probleem verminderd. Succes Kevva!
 

Derek

Baard
Misschien een onnodige toevoeging maar smeer de olie, balsem of wax niet alleen maar in je baard. Masseer het dieper tot op de huidoppervlak, herhaal dit totdat de huid ook goed behandeld is. Voor het aanbrengen, de baard eventueel nat maken met wat lauw water. Dit heeft mijn jeuk probleem verminderd. Succes Kevva!

Das zeker een goeie, helemaal vergeten, je kan bij de baardverzorging topic misschien nog wat handige tips lezen waaronder het nat maken van de baard voor je het verzorgd.

May the beard be with you
 

Purehz

Stoppelbaard
Misschien ook handig om te vermelden of je al gebruik maakt van producten zoals olie/balsem/wax. Verder verschillende mensen, verschillende wensen. Voor de winter zou ik persoonlijk voor een zwaardere geur gaan ipv een frisse / lichte geur.

Toevallig vandaag Azbane Conditioning Oil & Beard oil - Cedarwood & Nutmeg binnen gekregen van mijnbaard.nl. Zeker een aanrader die laatste voor als je nog een olie zoekt voor de winter.
 

JeroenP

Volle Baard
ik ben erg gesteld op de balsems van Grave before shave. Veel baardmannen op dit forum hebben hier iets van staan. Maar het is inderdaad iets waar je smaak naar uit gaat. Op deze site en op youtube staan diverse reviews dus lees, kijk en probeer.....

en de jeuk gaat weg zodra er wat lengte bijkomt. Ik gebruik savonds als ik op bed ga baardolie en dan s'ochtends balsem. Dat hielp/helpt mij erg goed. Succes met je baardreis
 

Hartenheer

Zware baard
Ben een totaal nieuw op dit form, maar een baard heb ik al bijzonderlang.
Ik had ook veel last van schilfers en jeuk.

Ben mijn baard gaan wassen met Head and showlers 2in 1 classic en totaal geen last meer.
 

Lepierre

Stoppelbaard
Hej collega's!
Ben mijn baard aan het laten groeien na hem altijd zelf wat bij te knippen enzo ( profielfoto is hoe hij nu is).
Mijn probleem is dat ik last heb van een gevoelige huid richting het einde van de dag. als ik de baard was met de oak shampoo beard wash Was, voel ik dat de huid echt gevoelig is, echt pijn doet het niet maar het is niet aangenaam. Smorgens masseer ik er baardolie in en kam ik erdoor met een houten baardkam, dan is er geen probleem. Ik ben schrijnwerker en sta dus in de bouw, meestal tussen het stof dus ik was mijn baard elke dag. Enige ervaringen of tips wat ik moet proberen? Misschien de baard toch niet elke dag wassen?
 

istawa

Zware baard
Ik heb van mijn baard de woodyshampoo staan en merk dat mijn huid branderig aanvoelt. Gebruik nu enige tijd aleppo zeep en das een genot lekker schoon en zacht.


it ain't over until the fat lady sings
 

Lepierre

Stoppelbaard
Nee inderdaad niet! Elke dag je baard wassen met shampoo is funest. Doe dit maximaal 2x per week.
De stof uit je baard kun je met de douchekop uitspoelen

Hoe zit het dan met de olie die ik er smorgens in doe?
Gaan al die resten er uit met water?
 

Lepierre

Stoppelbaard
Nee inderdaad niet! Elke dag je baard wassen met shampoo is funest. Doe dit maximaal 2x per week.
De stof uit je baard kun je met de douchekop uitspoelen

Minder wassen is dus inderdaad de oplossing!
Alles voelt veel beter aan, merkte het al na de 2e dag.

Bedankt voor de reactie!
 

Dennis83

Stoppelbaard
Iemand tips of ervaring om mij te helpen ik ben op zoek naar een baardbalsem met een goede hout/bosgeur heb nu de balsem van Mr Bear family wilderness maar de geur is al weg na 10min .
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf gebruik ik Woodsman baardwax, al is de geur van wax gewoonlijk minder sterk dan van olie. Vandaar dat ik soms nog olie extra smeer voor de geur ;)
 
Banner image
Top