Baard toegestaan bij het werk dat je doet?

Guido1994

Baard
Ikzelf heb hier geen last van, ik werk in een sorteercentrum omdat ik een tussenjaar heb en volgend jaar met mijn studie begin (genoeg cash voor baardolie iig).
Een vriend van mij heeft 1,5 jaar zijn baard laten staan en het staat echt awesome en iedereen die ik ken (zowel man als vrouw) vinden het hem ook echt geweldig staan.

Omdat hij een vast contract krijgt, krijgt hij ook extra werkzaamheden erbij. Hij werkt bij de rioolreiniging en hij moet nu dus bij sommige klussen een masker op i.v.m. gasvorming in het riool. Nu moet zijn baard eraf omdat de kans groot is dat het masker niet goed aansluit op zijn gezicht en hij valse lucht aantrekt. Hij baalt er echt stevig van maar om daar nou je baan voor op te zeggen....


Hoe zit het bij jullie met baard en werk?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er zijn hier al een paar ex-baarddragers ondertussen omdat ze in de petrochemie werken en van hun bedrijf om veiligheidsredenen verplicht waren om hun baard af te scheren.
Zelf mag ik het wel, al wordt mijn lengte toch wel "in het oog gehouden" gezien het mogelijk gebruik van het gasmasker etc.
Eigenlijk hou ik het dus redelijk binnen de perken om die reden en ging er onlangs nog eens 2 à 3cm af.
Ach, ooit blijft hij gewoon helemaal groeien ;)
 

Guido1994

Baard
Er zijn hier al een paar ex-baarddragers ondertussen omdat ze in de petrochemie werken en van hun bedrijf om veiligheidsredenen verplicht waren om hun baard af te scheren.
Zelf mag ik het wel, al wordt mijn lengte toch wel "in het oog gehouden" gezien het mogelijk gebruik van het gasmasker etc.
Eigenlijk hou ik het dus redelijk binnen de perken om die reden en ging er onlangs nog eens 2 à 3cm af.
Ach, ooit blijft hij gewoon helemaal groeien ;)


Oh okee dus die hebben hetzelfde als die maat van mij. Lijkt me ook echt klote. Gelukkig mag jij wel wat van je vacht behouden @Cowboy. Die dag dat ie mag doorgroeien komt met de dag dichterbij!
 

maximum

Zware baard
Gelukkig geen last van(Y)Kom wel veel bij klanten voor mijn werk..Maar baard of tattoos is geen enkel probleem;)Het draait enkel gelukkig om technisch inzicht en communicatieskills:)Beard up:)>
 
Toegestaan;) Ik vervul voornamelijk een interne functie en mag af en toe buiten spelen naar klanten en beurzen. Met als vervolg dat ik altijd onthouden wordt als die man met de Baard. Krijg altijd wel de vraag hoe en wat over de Baard, wat altijd weer gezelligheid met zich mee brengt. Ze weten mij altijd te vinden en heeft tot heden altijd goed uitgepakt. (as we speak: Zojuist belde weer iemand die vroeg naar de man met de Baard):)
 

Guido1994

Baard
Toegestaan;) Ik vervul voornamelijk een interne functie en mag af en toe buiten spelen naar klanten en beurzen. Met als vervolg dat ik altijd onthouden wordt als die man met de Baard. Krijg altijd wel de vraag hoe en wat over de Baard, wat altijd weer gezelligheid met zich mee brengt. Ze weten mij altijd te vinden en heeft tot heden altijd goed uitgepakt. (as we speak: Zojuist belde weer iemand die vroeg naar de man met de Baard):)

Ha that´s awesome! Jij bent de baard en de baard is jou!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hier ook geen problemen. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en/of verslaving. Het maakt hier niet zoveel uit hoe je er uit ziet. De begeleiding pikken ze er hier snel genoeg uit.. ;)
 

Zwollenaar

Zware baard
Als baarddrager heb ik jaren in de zorg gewerkt(psychogeriatrie = zorg voor demente bejaarden) en heb er nog nooit een probleem mee gehad
 

Flipkoos

Baard
Ik werk met leerlingen. Docent dus, in het VO. Geen probleem en de meeste leerlingen vinden het wel tof.
 

Guido1994

Baard
Hier ook geen problemen. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en/of verslaving. Het maakt hier niet zoveel uit hoe je er uit ziet. De begeleiding pikken ze er hier snel genoeg uit.. ;)

Ik werk met leerlingen. Docent dus, in het VO. Geen probleem en de meeste leerlingen vinden het wel tof.

Die kijken op tegen een baard. Ik had op een of andere manier meer ontzag voor een leraar met baard dan zonder. Geeft gewoon een machtige sterke uitstraling vind ik.
[DOUBLEPOST=1462002861][/DOUBLEPOST]
Ik werk met choppers en in de nabije toekomst met oude amerikaanse bakken. Je kan dus eigenlijk wel zeggen dat je er dan niet tussen past als je een kale kin en huid hebt

Moet je niet in de onderdelen blijven hangen met je baard. Maar tof om daarmee te werken, je kan zo op Discovery Channel.
 
Werk als zeevarende scheepswerktuigkundige. Het is toegestaan, maar in juni heb ik een brandbestrijdings-, veiligheids-, en reddingscursus bij een bedrijf aan wal.
Nou hoorde ik dat een baard voor valse lucht kan zorgen bij het dragen van een brandmasker.

We gaan het wel meemaken! Dan maar extra hard aantrekken en het pijn voor lief nemen met al die trekkende haren in dat rubberen afsluit randje.
 

Guido1994

Baard
Werk als zeevarende scheepswerktuigkundige. Het is toegestaan, maar in juni heb ik een brandbestrijdings-, veiligheids-, en reddingscursus bij een bedrijf aan wal.
Nou hoorde ik dat een baard voor valse lucht kan zorgen bij het dragen van een brandmasker.

We gaan het wel meemaken! Dan maar extra hard aantrekken en het pijn voor lief nemen met al die trekkende haren in dat rubberen afsluit randje.

Wauw, tof beroep! Ja, dat is balen ... Hopelijk kan je je baard daardoor lekker laten staan!
 

Lowrider

Stoppelbaard
Ik ben heftruck chauffeur in een fabriek voor baby voeding. Ben dus verplicht een baardnetje te dragen. Het is niet aangenaam, maar het went wel.
Ziet er ook totaal niet uit trouwens
 

Guido1994

Baard
Ik ben heftruck chauffeur in een fabriek voor baby voeding. Ben dus verplicht een baardnetje te dragen. Het is niet aangenaam, maar het went wel.
Ziet er ook totaal niet uit trouwens

Ah okee dat lijkt me ook wel wennen, maar beter dan alles er af scheren. Maar na je werk ziet het er vast wel uit!
 
Haha, dat heb ik inderdaad ook wel eens meegemaakt, toen ik nog een guido style soulpatch droeg van nog geen cm lang. Moest ik ook zo'n oversized baardnet dragen. Die baardnetjes waren van dat formaat waarmee je rastafarians wel eens ziet lopen met zo'n grote rastahaarzak achterop hun rug.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

Rhoov

Stoppelbaard
Ben Integration Consultant , ik maak interfaces tussen onze software en die van onze klanten (en hun klanten).
Ik kom regelmatig bij klanten wereldwijd en het is geen probleem bij ons, zolang het maar verzorgd is.
 

RonM

Baard
Ik werk als accountmanager binnendienst, m'n werkgever en collega's complimenteren mij er alleen maar mee.
Af en toe een beurs of klantenbezoek zal net als "Kantoorbaard" eerder een voordeel zijn.
 

Guido1994

Baard
Ik werk als accountmanager binnendienst, m'n werkgever en collega's complimenteren mij er alleen maar mee.
Af en toe een beurs of klantenbezoek zal net als "Kantoorbaard" eerder een voordeel zijn.

Geeft wel een betere uitstraling vind ik. Als ik foto´s zie van mensen met baard en daarna foto´s zonder (of andersom), dan is met baard ALTIJD beter!
 

GlennBG

Volle Baard
In mijn werk in de GGZ als persoonlijk begeleider/psychiatrisch verpleegkundige geen klachten van leidinggevende tot dus ver. Ik zorg er wel voor dat kapsel en baard er ook altijd verzorgd uit zien. Cliënten herkennen me aan mijn baard nu en biedt veel gespreksstof wat leuk is.
 
Banner image
Top