Baard laten staan?

vitocorleone

Stoppelbaard
Ha mannen!

Onlangs begon ik me toch eens af te vragen of het niet eens tijd werd voor een mooie baard. Ik heb mij eigenlijk sinds het begin van mijn eerste baardhaartjes toch zowat om de dag geschoren. Een mooie uitdaging, zo leek me. Ik heb inmiddels het scheerschuim 11 dagen onaangeroerd gelaten. Vandaag begon toch de twijfel toe te slaan; ik begin er langerzamerhand uit te zien als een puberale neanderthaler. Na wat berichten over andere beginnende baardgroeiers gelezen te hebben, lijkt het credo toch te zijn om het een maand a twee maanden af te wachten. Ik ben op dit moment 23 jaar oud. Toch moet ik bekennen dat ik ook in mijn omgeving mensen ken waarbij de stoppelbaarden een stuk beter naar voren komen dan bij mij. Mijn vraag aan jullie is in dit geval dan ook of er uberhaupt enige potentie in dit project kan zitten (Ik moet daarnaast ook aangeven dat de haartjes van mijn wangen naar de kin niet goed aansluiten. Ik heb op die plekken op beide wangen littekens zitten van vroegere acné). Ik vraag hierbij om eerlijk en hard advies; mocht het er op dit moment niet inzitten, dan proberen we het over een jaar of twee gewoon weer opnieuw. Alvast bedankt voor jullie reactie!
 

Bijlagen

  • IMG_1716.JPG
    IMG_1716.JPG
    224,6 KB · Weergaven: 60
  • IMG_1717 2.JPG
    IMG_1717 2.JPG
    223,2 KB · Weergaven: 60
  • IMG_1718.JPG
    IMG_1718.JPG
    98,5 KB · Weergaven: 57
Goedenmorgen jonge man!

ja, denk dat je die 2 maanden vol zal moeten maken, zodat jezelf ook een beeld hebt, hoe jouw baardgroei er op dit moment voor staat en welke baardmodel opties je hebt snapje?
Heb zelf ook eerst 2 maanden geduld moeten hebben, voordat men wist, wat voor baardmodel opties er mogelijk waren.

Na die 2 maanden kan je eens kijken, wat je precies wilt met je baard. Hieronder een paar voorbeelden:

- korte stoppelbaard van 0.5. mm tot 1mm,
- medium stoppelbaard 2mm tot 4mm,
- zware stoppelbaard 5mm tot 6mm,
- een goatee baard,
- chin strap baard.

Mocht je baardgroei tegen vallen, moet je niet vergeten, dat je altijd naar een baardmodel toe kan werken;).

Veel succes met je baardreis!
 

Texman

Koning Baard
Ha mannen!

Onlangs begon ik me toch eens af te vragen of het niet eens tijd werd voor een mooie baard. Ik heb mij eigenlijk sinds het begin van mijn eerste baardhaartjes toch zowat om de dag geschoren. Een mooie uitdaging, zo leek me. Ik heb inmiddels het scheerschuim 11 dagen onaangeroerd gelaten. Vandaag begon toch de twijfel toe te slaan; ik begin er langerzamerhand uit te zien als een puberale neanderthaler. Na wat berichten over andere beginnende baardgroeiers gelezen te hebben, lijkt het credo toch te zijn om het een maand a twee maanden af te wachten. Ik ben op dit moment 23 jaar oud. Toch moet ik bekennen dat ik ook in mijn omgeving mensen ken waarbij de stoppelbaarden een stuk beter naar voren komen dan bij mij. Mijn vraag aan jullie is in dit geval dan ook of er uberhaupt enige potentie in dit project kan zitten (Ik moet daarnaast ook aangeven dat de haartjes van mijn wangen naar de kin niet goed aansluiten. Ik heb op die plekken op beide wangen littekens zitten van vroegere acné). Ik vraag hierbij om eerlijk en hard advies; mocht het er op dit moment niet inzitten, dan proberen we het over een jaar of twee gewoon weer opnieuw. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ha @vitocorleone ,
Welkom op ons leuke forum
Ik denk dat het zeer de moeite waard is om je baard 2 a 3 maanden zijn gang te laten gaan.
Je baardgroei is niet perfect omdat er nu nog wat kale plekken in zitten. Het kan zijn dat deze zo blijven maar het kan ook zijn dat ze langzaam volgroeien. Je moet wel geduld hebben want dat kan heel lang duren. Het heeft allemaal te maken met je leeftijd en je genetische aanleg.
Neemt niet weg dat je best een leuke baard kan laten staan.
Gewoon doorzetten en kijken wat het wordt.
Hou ons op de hoogte zodat wij je kunnen adviseren.
Texman :)>
 

Feminem

Stoppelbaard
Ha mannen!

Onlangs begon ik me toch eens af te vragen of het niet eens tijd werd voor een mooie baard. Ik heb mij eigenlijk sinds het begin van mijn eerste baardhaartjes toch zowat om de dag geschoren. Een mooie uitdaging, zo leek me. Ik heb inmiddels het scheerschuim 11 dagen onaangeroerd gelaten. Vandaag begon toch de twijfel toe te slaan; ik begin er langerzamerhand uit te zien als een puberale neanderthaler. Na wat berichten over andere beginnende baardgroeiers gelezen te hebben, lijkt het credo toch te zijn om het een maand a twee maanden af te wachten. Ik ben op dit moment 23 jaar oud. Toch moet ik bekennen dat ik ook in mijn omgeving mensen ken waarbij de stoppelbaarden een stuk beter naar voren komen dan bij mij. Mijn vraag aan jullie is in dit geval dan ook of er uberhaupt enige potentie in dit project kan zitten (Ik moet daarnaast ook aangeven dat de haartjes van mijn wangen naar de kin niet goed aansluiten. Ik heb op die plekken op beide wangen littekens zitten van vroegere acné). Ik vraag hierbij om eerlijk en hard advies; mocht het er op dit moment niet inzitten, dan proberen we het over een jaar of twee gewoon weer opnieuw. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hey daar!! Het kost ff tijd om je baard te laten groeien. Bij mij duurde het ook een tijd en sinsdien mag het er niet meer af. Wat ook missch helpt is een baardpen om kale plekken op te vullen. Gebruik hiervoor een baard malletje. Veel succes !!
 

tijn

Zware baard
Hoi welkom op het leuke forum van de baardmannen. Een baard laten groeien kost jawel tijd. Bij de een een maand bij de ander 4 maanden of nog langer. Geduld is iets wat je ABSOLUUT moet hebben. Laat het gewoon gebeuren en laat de baard minimaal 3 maanden groeien. Het is moeilijk maar je zal zien wat een verschil er in 3 maanden is. Sucses met je reis en hou ons op de hoogte.
 

Mischaa

Baard
Het mooie is ook dat je op jongere leeftijd ieder jaar wel positief verschil gaat zien in de dichtheid en structuur van de haren
 
Banner image
Top