Baard laten staan

Mrrb

Stoppelbaard
Hallo heren,

Na een paar jaar stiekem mee te lezen toch stiekem de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb al een tijd een stoppelbaardje en wil niks liever dan een echte baard met de hoofdletter B. Ik heb het voor de laatste keer getrimd op 18 juni en toen was alles 3 mm kort. Ik wil het nu graag laten staan en kijken hoe ver ik kan komen met de baardgroei. Zit hier potentie in? Ik ben nu 31 jaar oud en ik heb nog steeds kale plekken op mijn wangen en kin, groeit dit ooit nog dicht?
 

Bijlagen

  • IMG_5152.jpeg
    IMG_5152.jpeg
    891,8 KB · Weergaven: 57
  • IMG_5151.jpeg
    IMG_5151.jpeg
    1 MB · Weergaven: 56
  • IMG_5150.jpeg
    IMG_5150.jpeg
    984,9 KB · Weergaven: 56

Macx

Baardaap
Hallo Mrrb, welkom op het gezellige baardforum, de dekking is goed en er zit veel potentie in, het wat mindere plekje rechts wordt steeds minder zichtbaar als de haren langer worden, je kunt nu al met een baardborstel en baardbalsem je baard zo borstelen dat het minder zichtbaar is, de open plekjes op je kin, dat is meer je baard patroon dan dat het patches zijn, ik heb hier een leuke link waar wordt gesproken over, 'Eight Ways to Fix a Patchy Beard', laat de baard een maand of drie groeien en houdt intussen wel de halslijn en de wanglijn in de gaten zodat het er wel verzorgd uit blijft zien.
Op het topic, 'Tips van het internet', staan ook diverse artikelen die gaan over kale plekjes in de baard en hoe deze te behandelen. Ik heb hier ook nog een leuke video van de bekende baard ambassadeur Greg Berzinsky, Greg heeft ook een paar kale plekjes, die kun je niet zien, maar hij is daar heel open over en liet in één van zijn video's zien dat je je nergens zorgen over hoef te maken en dat het totaal onzichtbaar wordt als de baard langer groeit.
Veel succes en een fijne baardreis toegewenst en hou ons op de hoogte door zo nu en dan een update te doen.
Hier is Greg Berzinsky
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Hallo heren,

Na een paar jaar stiekem mee te lezen toch stiekem de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb al een tijd een stoppelbaardje en wil niks liever dan een echte baard met de hoofdletter B. Ik heb het voor de laatste keer getrimd op 18 juni en toen was alles 3 mm kort. Ik wil het nu graag laten staan en kijken hoe ver ik kan komen met de baardgroei. Zit hier potentie in? Ik ben nu 31 jaar oud en ik heb nog steeds kale plekken op mijn wangen en kin, groeit dit ooit nog dicht?
Ha @Mrrb ,
Welkom op ons leuke forum:)
Net als @Macx vind ik dat je voldoende potentie hebt om een mooie volle baard te laten staan.
Vanaf nu moet je je baard steeds langer laten groeien en niet trimmen behalve wat kleine uitstekende haren die je baard een slordig aanzien geven. Hou de lijnen strak en je wangen en hals schoon dan zie er altijd goed verzorgt uit. De kale plekjes zullen ook steeds minder gaan opvallen. Op termijn zullen ze nog wel wat dichter groeien maar dat is een kwestie van geduld. Ik weet niet of je al verzorgingsproducten gebruikt dat is belangrijk om een mooie baard te krijgen.
Nog een tip wees niet te kritisch op je zelf en kijk niet van te dichtbij naar je baard want dat doen anderen ook niet. Het werk alleen maar frustrerend en dat is nergens voor nodig.
Groet Texman :)>
 
Banner image
Top