Allergie

Siem

Stoppelbaard
Ik heb mijn baardje proberen te verzorgen met producten van Proraso en L'Oréal. Op zich heel tevreden maar helaas is gebleken dat ik overgevoelig ben voor een of meerdere ingrediënten. Dit uitte zich niet in een contact allergie zoals roodheid, jeuk etc. maar door benauwdheid, hoesten, keelpijn, loopneus. Nu hang ik al met de nodige allergieën aan elkaar en gebruik daar ook medicatie voor. Ik dacht dus in eerste instantie een aan wat heftigere vorm van hooikoorts als wat ik gewend was of een verkoudheid die niet over wil gaan. Vorige week bedacht ik me dat het wel eens door de baard producten zou kunnen komen. Ik ben daarop gestopt met het gebruik van de shampoo, olie en balsem. Na enkele uren namen de klachten af. Paar dagen later de shampoo geprobeerd, de klachten kwamen weer terug en ook na het aanbrengen van de olie was het weer raak. Ik heb daarom dan ook besloten om geen kant en klare baard producten meer te proberen en te kopen maar zelf wat in elkaar te gaan knutselen.
Ik heb bij de tuinen enkele producten gekocht, 100% Pure Argan Huidolie, Jojoba olie, 100% Pure Castorolie en Holland & Barrett Kokosolie Bio.
Ik ga ze een voor een proberen om te kijken hoe ik er op reageer en ga ze daarna mengen tot een mooie olie en balsem.
Gelukkig genoeg recepten gevonden op dit forum maar suggesties, recepten etc zijn natuurlijk altijd welkom.

Groet
Simon
 

zenn

Zware baard
Zoals Texman ooit eens heeft gezegd;

Ik adviseer altijd natuurlijke producten te gebruiken maar dat is geen garantie dat het dan altijd goed gaat want er zijn ook natuurlijke producten (ingrediënten) waar mensen allergisch op kunnen reageren denk maar aan noten of gluten.
Ik denk dat je gewoon heel goed en kritisch naar de ingrediënten van een product moet kijken voordat je ze koopt.
Zie je een ingrediënt dat je niet kent of niet vertrouwd Google het dan en je komt er snel achter wat het is.
Ik zeg ook altijd koop niet al te veel verschillende producten en gebruik ze niet door elkaar.

Het kan namelijk ook zo zijn dat het om een enkel bestandsdeel waar je niet tegen kan. Ik heb dat zelf met aloë vera en kaneel, daar krijg ik zo'n uitslag en jeuk van. En als je dan gaat opletten, zie je dat het in heel veel producten zit verwerkt... Of het kan komen door toegevoegde parfums dus probeer dingen uit te sluiten voor jezelf.
 

Siem

Stoppelbaard
Het zijn ingrediënten die in veel cosmetica voorkomt heb ik gezien. Baardolie en baardbalsem waren de boosdoener deze keer.
Ben de producten die ik bij de tuinen heb gekocht aan het uitproberen geweest en heb er gelukkig geen last van.
Ben aan het experimenteren om zelf baardolie en baardbalsem te maken en het bevalt prima. Wat mij betreft een aanrader.

1000009782.jpg

Groet
Simon
 
Banner image
Top