Advies, laten groeien of nog even wachten

Welkom terug Geert, neem lekker de tijd voor het groeien van de baard. De kin is al lekker vol en de wangen hebben bij de meesten wat meer tijd nodig. Die zijn bij mij ook nog niet super dicht en zie daar nog steeds nieuwe ontwikkelingen..
 

Macx

Baardaap
Ik ben er even tussenuit geweest maar ben nu weer verder met mijn baardreis . Begin er zelf wel tevreden over te worden. Op mijn kin lijkt het wel harder te groeien en wat meer dichtbegroeid. Ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken op de langere termijn.


Over een paar maanden zijn je wangen redelijk vol, er zullen wel een paar patches over blijven, maar dat zit gewoon in de genen en dit is jouw unieke baard patroon. Met het ouder worden komen daar meestal ook baardharen. Veel succes met je baardreis.
 

Geert1994

Baard
Inmiddels alweer bijna twee weken verder. De groei gaat goed vind ik zelf, ben tot nu toe best tevreden over het resultaat!

Ik doe mijn baard nu elke ochtend en avond insmeren met een zelfgemaakte baardolie van Jojoba olie samen met pepermuntolie. Daarnaast gebruik ik voor het fatsoeneren Mr Bear Family beard balm om het vervolgens met een baardborstel netjes te krijgen.

Ik hoor graag wat jullie er tot nu toe van vinden!
 

Bijlagen

  • 65A10E02-6B29-4C03-8E93-4E3BDF38E139.jpeg
    65A10E02-6B29-4C03-8E93-4E3BDF38E139.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 73
  • 71A8E354-EEC0-4E63-ACF0-A8D4CB1BC0F6.jpeg
    71A8E354-EEC0-4E63-ACF0-A8D4CB1BC0F6.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 75
  • 41859491-200D-4BEE-98EB-1D94ADE833B8.jpeg
    41859491-200D-4BEE-98EB-1D94ADE833B8.jpeg
    1 MB · Weergaven: 74

tijn

Zware baard
Inmiddels alweer bijna twee weken verder. De groei gaat goed vind ik zelf, ben tot nu toe best tevreden over het resultaat!

Ik doe mijn baard nu elke ochtend en avond insmeren met een zelfgemaakte baardolie van Jojoba olie samen met pepermuntolie. Daarnaast gebruik ik voor het fatsoeneren Mr Bear Family beard balm om het vervolgens met een baardborstel netjes te krijgen.

Ik hoor graag wat jullie er tot nu toe van vinden!
Jezelf verwennen met baardolie ed is altijd fijn. En het resultaat mag gezien worden. Prima baard komt eraan, ziet er goed uit. Lekker doorbaarden
 

Texman

Koning Baard
Ha Geert zo te zien gaat het goed met de groei want je baard ziet er goed uit.
Ook een mooie routine die je hebt ontwikkeld om je baard te verzorgen.(Y)
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Mooie kleur en dekking is goed, mooi patroon komt erin. Ik gebruik voor het slapen gaan zo nu en dan baardboter, dit is voor de baardharen heel goed.
Een paar keer in de week baardboter voor het slapen gaan zodat de boter goed in je baard kan trekken. Niet te veel baardolie gebruiken, anders wordt het te vettig. Ik heb een vollebaard en gebruikt een druppel of acht. Baardolie erin doen als de baard nog een beetje vochtig is na de douche beurt, daarna een beetje baardbalsem en in model brengen. Je baard zier er mooi uit en wordt alleen maar mooier en mooier.(Y)(Y)(Y)
 

Geert1994

Baard
Dank voor de leuke reacties allen! Leuk om te horen tussen de soms wat negatieve reacties van familie en bekenden :cool:
 

Texman

Koning Baard
Dank voor de leuke reacties allen! Leuk om te horen tussen de soms wat negatieve reacties van familie en bekenden :cool:
Helaas is dit niet anders veel mensen zijn bang voor verandering of koppelen een baard aan een bepaald negatief imago.
De ervaring leert dat na verloop van tijd het commentaar vanzelf stopt.
Andersom gebeurd het ook als je je baard die je al jaren hebt gedragen ineens afscheert :eek:.
Laat je niet beïnvloeden door negatieve personen want die hebben een probleem en jij niet ;).
 

Geert1994

Baard
Morning!

Hierbij weer een update van mijn kant. De groei gaat goed! Ik ben er erg tevreden over! Grappig dat ik voor dat ik begon heel onzeker was hoe het resultaat zou zijn en nooit echt durfde de stap te nemen, en nu er hartstikke blij mee ben!

Mijn wangen vind ik nog iets dun maar dat groeit nog wel bij denk ik.

Even een vraagje: over 2 weken ben ik jarig en zit te twijfelen om het voor die tijd te laten bijwerken bij een barbier. Wat is jullie mening hierin?

Hierbij ook dank voor alle reacties en feedback, vind het leuk om te horen!
 

Bijlagen

  • 9CA33C0D-E497-4552-914E-A4F03D83F02D.jpeg
    9CA33C0D-E497-4552-914E-A4F03D83F02D.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 60
  • 6F406811-E008-4BB6-9B0F-4CE9A9BACAD2.jpeg
    6F406811-E008-4BB6-9B0F-4CE9A9BACAD2.jpeg
    1 MB · Weergaven: 60
  • E2065EEB-EA4A-43A5-8A7A-DE735EF7FB17.jpeg
    E2065EEB-EA4A-43A5-8A7A-DE735EF7FB17.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 58

tijn

Zware baard
Morning!

Hierbij weer een update van mijn kant. De groei gaat goed! Ik ben er erg tevreden over! Grappig dat ik voor dat ik begon heel onzeker was hoe het resultaat zou zijn en nooit echt durfde de stap te nemen, en nu er hartstikke blij mee ben!

Mijn wangen vind ik nog iets dun maar dat groeit nog wel bij denk ik.

Even een vraagje: over 2 weken ben ik jarig en zit te twijfelen om het voor die tijd te laten bijwerken bij een barbier. Wat is jullie mening hierin?

Hierbij ook dank voor alle reacties en feedback, vind het leuk om te horen!
Jaaaa de groei zit er lekker in bij je. En tsja een barbier bezoek zou je dat nou doen of niet. Mijn vraag is dan wat wil je laten doen?? Ik vind het er prima uitzien zo maar goed het is jou baard he hahahaha.
 
Goedemiddag allen,

Mijn naam is Geert en ik ben 24 jaar oud. Na lang twijfelen besloten dat ik mijn baard wil laten staan. Ik heb hem nu ongeveer 2,5 à 3 weken laten staan.
Nu gaat dit voornamelijk goed op mijn kin en mijn snor. Alleen op mijn wangen en kaken zijn de haren nog erg dun en is er niet een hele hoge dichtheid. Daarnaast heb ik wat kale plekken er tussen zitten (rechtsonder op mijn kin, mijn rechter wang).
Bekijk bijlage 12550 Bekijk bijlage 12551 Bekijk bijlage 12552 Bekijk bijlage 12553

Nu twijfel ik of ik door moet gaan. Ik lees veel op dit forum dat je door moet zetten, maar wil ook niet 3 maanden voor lul lopen:p.
Wat denken jullie, heeft dit potentie of niet?

Alvast bedankt!:)
[DOUBLEPOST=1667144803][/DOUBLEPOST]
Morning!

Hierbij weer een update van mijn kant. De groei gaat goed! Ik ben er erg tevreden over! Grappig dat ik voor dat ik begon heel onzeker was hoe het resultaat zou zijn en nooit echt durfde de stap te nemen, en nu er hartstikke blij mee ben!

Mijn wangen vind ik nog iets dun maar dat groeit nog wel bij denk ik.

Even een vraagje: over 2 weken ben ik jarig en zit te twijfelen om het voor die tijd te laten bijwerken bij een barbier. Wat is jullie mening hierin?

Hierbij ook dank voor alle reacties en feedback, vind het leuk om te horen!
Hey Geert,
Ik zou nog een poosje wachten met een barbier opzoeken. Ga anders naar een echte vakman. Vaak hoor je teleurstellende reacties bij beginnende baardgroeiers: teveel er af gehaald of niet waar je om vroeg. Laat je baard lekker groeien tot een dikkere baard en ga dan pas. Zo heb ik het zelf ookgedaan. Ik had trouwens bijna dezelfde groei op mn wangen en nu 10 maanden verder een dikke baard die prima alles op de wangen bedekt. Geduld is en blijft de sleutel...grt Frank
 

Macx

Baardaap
Morning!

Hierbij weer een update van mijn kant. De groei gaat goed! Ik ben er erg tevreden over! Grappig dat ik voor dat ik begon heel onzeker was hoe het resultaat zou zijn en nooit echt durfde de stap te nemen, en nu er hartstikke blij mee ben!

Mijn wangen vind ik nog iets dun maar dat groeit nog wel bij denk ik.

Even een vraagje: over 2 weken ben ik jarig en zit te twijfelen om het voor die tijd te laten bijwerken bij een barbier. Wat is jullie mening hierin?

Hierbij ook dank voor alle reacties en feedback, vind het leuk om te horen!


Hoi Geert, het ziet er goed uit,(Y) ik zou er nu niets aan laten doen, als je snel een volle wang wilt hebben is het juist van belang dat je de wangen met rust laat zodat de wat minder bedekte plekjes op je wangen bedekt worden door de langer wordende baardharen, intussen gaan op de wat lichtere plekjes ook baardharen groeien, maar dat heeft meer tijd nodig. Dus nu nog niet naar de barbier, want het ziet er goed uit en dan heb je ook niet het risico dat de barbier er weer teveel vanaf haalt en jij weer teleurgesteld naar huis gaat.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Geert1994,
Ik ben het eens met de baardbroeders hier, Je baard begint er nu juist mooi uit te zien.(Y)(Y)(Y)
Het risico dat hij verknoeit wordt door een barbier is groot.:eek:
Als je zelf de lijnen een beetje bijwerkt en je wangen en hals schoon houdt ziet het er voor je verjaardag weer pico bello uit.;);).
Groet Texman:)>
 

Geert1994

Baard
Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik dan inderdaad nog een poos wacht met naar de barbier gaan.
Ik doe nu voornamelijk de onderkant van mijn hals bijwerken, zodat dat een beetje netjes blijft.
 

Geert1994

Baard
Hier weer eens een update van mijn kant. Na mijn baard afgelopen jaar geschoren te hebben (grootste fout ooit) groeit hij nu weer goed aan. Mijn wangen groeien nu ook aardig dicht, ben best tevreden over het resultaat nu!


IMG_3069.jpegIMG_3070.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_3072.jpeg
    IMG_3072.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 16

Texman

Koning Baard
Hier weer eens een update van mijn kant. Na mijn baard afgelopen jaar geschoren te hebben (grootste fout ooit) groeit hij nu weer goed aan. Mijn wangen groeien nu ook aardig dicht, ben best tevreden over het resultaat nu!


Bekijk bijlage 27208Bekijk bijlage 27209
Ha @Geert1994,
Leuk dat weer een poging aan het wagen bent en het ziet er al goed uit (Y)(Y)(Y).
Dit maal niet meer afscheren maar door laten groeien want je heb een goeie baardgroei;).
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Wat zijn je wangen opgeknapt, ze zien er al een stuk voller uit dan in het begin, je eerste baardreis. Je mag de halslijn wel een ietsie laten zakken hoor, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
 

Geert1994

Baard
Wat zijn je wangen opgeknapt, ze zien er al een stuk voller uit dan in het begin, je eerste baardreis. Je mag de halslijn wel een ietsie laten zakken hoor, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Dankjewel Macx! Ben ook echt blij met de groei op m’n wangen, was ik eerst wat meer onzeker over.

Ik ben laatst voor het eerst bij een barbier geweest en die adviseerde hem juist hoger te doen omdat op mijn hals op sommige plekken bijna geen haar zit. Maar als je dit laat groeien zou het er ook wel weer overheen groeien lijkt me?
 
Banner image
Top