Activiteiten op het forum

JackL78

Zware baard
Hallo allemaal,

Ik ben nu ongeveer weer een week actief op het forum. De laatste keer was ca 3 jaar geleden denk ik.

Het valt me nu zo op dat de activiteit op het forum minder is dan 3 jaar geleden. Heeft misschien ook te maken met de vakanties denk ik of was dit voor die tijd ook al een beetje zo?

Ik was gewoon ff benieuwd

Gr Jack
 

Baardsterdam

Volle Baard
Ik denk niet dat vakantie een invloed heeft op de levendigheid hier. Er is een kleine actieve groep, maar het kan zo ineens een dag stil vallen. Er komen (ik ga mijn baard laten staan) en gaan (ik scheer 'm eraf) forumleden. Of dit anders is dan 3 jaar geleden, geen idee. Ik reageer niet op alles: geen dubbele adviezen.
Ik denk dat met name op de niet-baard-gerelateerde onderwerpen minder wordt bijgedragen, misschien werd daar eerder meer op gereageerd?
 

Texman

Koning Baard
Er is inderdaad een kleine actieve groep mensen en een grote groep die zo af en toe eens reageren.
Maar ook de samenstelling van de kleine actieve groep wisselt door de jaren ook behoorlijk.
Er zijn ook mensen die lid worden en even een paar vragen stellen en dan gelijk weer afhaken.
Een andere oorzaak kan zijn dat in tegenstelling tot een aantal jaren geleden het dragen van een baard geen uitzondering meer is. Ook is er veel meer informatie beschikbaar op het internet en er zijn een hoop barbiers bijgekomen die hun klanten ook goed kunnen adviseren. M.a.w. ons baardforum is allang niet meer de enige bron. Wat wel leuk is dat het en laagdrempelige manier is om met andere baardmannnen in contact te komen en over van alles en nog wat te praten. Ik denk ook dat dat de kracht van dit forum is. Helaas is Professor Melchior niet meer actief op het forum want die kon met zijn kennis over tal van onderwerpen en soms pittige commentaren nog wel eens de gelederen opschudden.
 

JackL78

Zware baard
@Baardsterdam Er zullen inderdaad mensen vertrokken zijn en nieuwe gekomen zijn. Ik stel m’n vraag uit nieuwsgierigheid. Het was gewoon iets wat me opvalt.

@Texman Dat kan inderdaad ook nog een reden zijn inderdaad. Het viel me inderdaad ook al op de professor Melchior niet meer actief is. Inderdaad wel jammer. Gaat een hoop kennis verloren helaas
 

Giant

Zware baard
Het is naar mijn idee ook wat stiller geworden op ons forum. En er zijn enkele bekende actieve leden afgehaakt zoals @Laurent1965, @Fox, @professor Melchior en nog een paar. Wat erg jammer is. Maar je bent niet verplicht om je af te melden.
Al denk ik ook wel eens als een actief lid ineen niet meer reageert: zou er iets gebeurt zijn?
 

Texman

Koning Baard
Van @Laurent1965, @Fox, @professor Melchior vind ik het ook jammer.
Fox had ons zijn mooie Harley aan ons laten zien en toen werd het stil.
Laurent is verhuist naar een mooi appartement en hij had een beroep wat vooral geestelijk nogal zwaar was en het was coronatijd waar hij ook last van heeft gekregen. Dus ik hoop dat het goed met hem gaat.
De professor is voor ons allemaal een raadsel.
@Yainderidoo is wel meer een tijdje niet actief geweest dus die kan zich zo maar weer melden. @Mohamed zou wel eens op vakantie kunnen zijn naar familie en dat soort bezoeken kunnen best wel een aantal weken in beslag nemen. Hem verwacht ik nog wel terug.
 

JackL78

Zware baard
@Giant klopt. Je bent niet verplicht om je “ af te melden” inderdaad.

@Texman zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen redenen om ineens niet meer actief op het forum te zijn. Ik ben toentertijd ook ineens gestopt na het afscheren van m’n baard zonder ook maar iets aan te geven.
Hebben/hadden jullie buiten het forum om geen contact met deze leden? Bijvoorbeeld professor? Hij was toch al best lang actief op het forum
 

Texman

Koning Baard
@Giant klopt. Je bent niet verplicht om je “ af te melden” inderdaad.

@Texman zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen redenen om ineens niet meer actief op het forum te zijn. Ik ben toentertijd ook ineens gestopt na het afscheren van m’n baard zonder ook maar iets aan te geven.
Hebben/hadden jullie buiten het forum om geen contact met deze leden? Bijvoorbeeld professor? Hij was toch al best lang actief op het forum
Er zijn wel leden die contacten hebben onderhouden met de Prof. B.v. tijdens baardborrels.
Het probleem is dat er van leden geen telefoonnummer en adresgegevens zijn die je zou kunnen gebruiken. Misschien dat er (oud) leden zijn die daar wel over beschikken maar die kan je alleen maar vinden door er naar te vragen op dit forum. Dat is al gedaan en dat heeft niets opgeleverd.
De Prof. was ook moderator van het forum waarvoor hij contact had met de mensen van "Mijn Baard".
Maar ook daar staan ze voor een raadsel. Wellicht dat hij zich plotseling weer meld.
 

Texman

Koning Baard
Wel eens aan gedacht dat hij overleden kan zijn?
Dat zou natuurlijk ook kunnen hoewel ik daar liever niet gelijk vanuit wil gaan.
De prof was een zeer veelzijdige en avontuurlijke man die ook in de muziekwereld actief was en heel veel artiesten daar kende. Hij was eerder een tijdje weg en vertelde ons toen dat hij in Amerika was voor een muziek project. Hij hield toen echter wel het forum in de gaten.
 

Boof72

Volle Baard
Hoi hoi,

Ook ik moet zeggen dat ik een tijd niet meer ben geweest.
Andere bezigheden, geen bewuste keuze.
Wel stukken minder tijd om achter de pc/ telefoon te zitten door een andere baan.
Ik moet nu ineens werken in de baas z'n tijd.
En onder tussen ook de baard kort, lang, half en weer kort gehad.

Maar voor de rest geen klachten en gaat alles goed, hopelijk met de rest ook.
 

Giant

Zware baard
Hoi hoi,

Ook ik moet zeggen dat ik een tijd niet meer ben geweest.
Andere bezigheden, geen bewuste keuze.
Wel stukken minder tijd om achter de pc/ telefoon te zitten door een andere baan.
Ik moet nu ineens werken in de baas z'n tijd.
En onder tussen ook de baard kort, lang, half en weer kort gehad.

Maar voor de rest geen klachten en gaat alles goed, hopelijk met de rest ook.

Fijn wat van je te horen! Mooi dat alles goed gaat.
 

Texman

Koning Baard
Hoi hoi,

Ook ik moet zeggen dat ik een tijd niet meer ben geweest.
Andere bezigheden, geen bewuste keuze.
Wel stukken minder tijd om achter de pc/ telefoon te zitten door een andere baan.
Ik moet nu ineens werken in de baas z'n tijd.
En onder tussen ook de baard kort, lang, half en weer kort gehad.

Maar voor de rest geen klachten en gaat alles goed, hopelijk met de rest ook.
Leuk weer even van je te horen, fijn dat het goed met je gaat (Y)(Y)(Y):)>.
 
Ik denk niet dat vakantie een invloed heeft op de levendigheid hier. Er is een kleine actieve groep, maar het kan zo ineens een dag stil vallen. Er komen (ik ga mijn baard laten staan) en gaan (ik scheer 'm eraf) forumleden. Of dit anders is dan 3 jaar geleden, geen idee. Ik reageer niet op alles: geen dubbele adviezen.
Ik denk dat met name op de niet-baard-gerelateerde onderwerpen minder wordt bijgedragen, misschien werd daar eerder meer op gereageerd?
Daarom veel respect voor zij die het volhouden en lange baarden krijgen..
Tis niet iedereen gegeven inclusief mijzelf maar baarden kunnen echt mooi zijn tis enkel een kwestie van volhouden..

We zien wel anderzijds is dit wel een tof forum (Y) :)>;)
 

Hartenheer

Zware baard
De professor is voor ons allemaal een raadsel.
@Yainderidoo is wel meer een tijdje niet actief geweest dus die kan zich zo maar weer melden. @Mohamed zou wel eens op vakantie kunnen zijn naar familie en dat soort bezoeken kunnen best wel een aantal weken in beslag nemen. Hem verwacht ik nog wel terug.
Ik weet dat de professor er van baalde dat cowboy vertrok.
Samen waren zij een sterkt team die {ook} achter de schermen een hoop werk deden

Cowboy is toen vertrokken nadat een nieuw lid zich ontzettend onbeschoft gedroeg.
Hij liet toen al blijken dat zijn lust weg was om het forum nog te voort te trekken.


Toen kwam de corona, en heeft de professor zich nog 1x gemeld dat hij achter de schermen nog bezig was en het privé erg druk had.
 

JackL78

Zware baard
Erg spijtig inderdaad… Jammer dat 1 lid zoiets kan veroorzaken. En die “nieuw” lid is zeker niet meer actief
 
Banner image
Top