34 jr, tijd voor een propere baard

daveHgz

Baard
zit nu net over de 2 maand, eerder genoemde probleem van de haren die in elkaar leken te groeien werd veroorzaakt doordat het te droog werd.
Nadat ik baardshampoo en wat meer olie/balsem gebruik geen probleem meer gehad
 

RCM

Baardaap
Goed om te lezen dat je dat hebt opgelost. Nu hoopvol naar weer een volgende fase. :)>(Y)
 

daveHgz

Baard
na bijna 3 maand begint het langzamerhand toch een serieuze baard te worden.
zo'n "vies" volle baard is wel ideaal voor op de fiets met dit weer, de wind komt er niet meer doorheen
 

daveHgz

Baard
ok tijd voor een update... 12 week aan het groeien...
zit te denken om voor een yeard te gaan.

ttpjlxb.jpg


ppR3jzP.jpg


bTilJCK.jpg


de baard wordt wel wilder en krijg er meer slag/wave in.
Zal dat vanzelf wegtrekken als de baard langer wordt?
 

TMG1961

Baardaap
Groeit goed (Y) Heb zelf ook best veel last van krullen/slagen met name de goatee, die is iets langer en heeft het krullen en slagen maken ontdekt :D
 

RCM

Baardaap
Gaat goed zo te zien! Niet denken, gewoon doen! Die yeard gaat je vast fantastisch staan. Succes!! :)>(Y)
 

Nib85

Volle Baard
de baard wordt wel wilder en krijg er meer slag/wave in.
Zal dat vanzelf wegtrekken als de baard langer wordt?

Prima baard!

Laat je even weten als je antwoord hebt op je eigen vraag?
Voor mij (één van) de reden(en) om de baard kort te houden.
 

daveHgz

Baard
13 week

Toch maar besloten om naar de barbier te gaan om het 1 en ander bij te werken.
Heb hem gevraagd de bakkebaarden bovenin uit te dunnen (het haar groeide mijn oren in), de snor wat uit te dunnen een wanglijn te zetten.
Uiteraard bleef alles onder de oren en mond onberoerd zodat ik niks aan lengte of massa in moest leveren
7mPbwTe.jpg

tg6k8nT.jpg
 

Texman

Koning Baard
De baard wordt wel wilder en krijg er meer slag/wave in.
Zal dat vanzelf wegtrekken als de baard langer wordt?[/QUOTE]

Ha Dave,
Op jou vraag of de slagen in jouw baard wegtrekken als je baard langer wordt moet ik je teleurstellen.:(
Als je krullend haar hebt is dat genetisch zo bepaald dus hoe lang je baard ook wordt, krullen en slagen zullen er altijd zijn.
Maar nu het goede nieuws:), je schrijft dat wil gaan voor een lange baard. Een lange baard met mooie slagen erin staat fantastisch.
Vele mannen zullen er jaloers op zijn. In een korte baard zijn krullen en slagen vaak lastig omdat je het niet strak in model krijgt.
Als je het echt vervelend vind kan je na het wassen met een beetje baardbalsem erin proberen de krullen met een föhn (laagste warme stand) eruit te modelleren.
Wat hierbij handig is, is een grove kam met een handvat en een rolborstel. Je werkt hierbij van onder naar boven.Het vergt wel enige oefening en kost ook meer tijd.
Voorlopig zou ik zeggen laat het gewoon lekker groeien en kijk wat het wordt.:D
Succes,
Texman:)>
 
Banner image
Top