34 jr, tijd voor een propere baard

daveHgz

Baard
mijn baard van een maand:

P1020354-1_528_x_582.jpg


P1020371_600_x_338.jpg
 

daveHgz

Baard
zit ook nog te twijfelen wat ik moet doen met de wangen en onder e oren, gewoon natuurlijk laten groeien of een natuurlijke lijn creeren?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
zit ook nog te twijfelen wat ik moet doen met de wangen en onder de oren, gewoon natuurlijk laten groeien of een natuurlijke lijn creeren?

Wat de wangen betreft ben ik voorstander van een natuurlijke lijn. Dat komt omdat je anders, elke keer als je ze strak zet, er enkele mm af gaan en de hele lijn op termijn echt centimeters zal zakken. Bij mij blijft de barbier daar dus AB-SO-LUUT af :)>

Onder de oren laat ik het liefst een soort "overgang" maken die de boel netjes op elkaar aansluit ;)
 

TMG1961

Baardaap
Ik laat de wangen ook natuurlijk. De rest moet ik nog bekijken hoe dat gaat worden, eerst maar eens laten groeien.
 

daveHgz

Baard
tijd voor een update, fotos waren na 6 week.
Had vrijdag nog een kleine onsteking onder mijn kaak door ingegroeide haren, maar zwelling is alweer bijna weg gelukkig dus hij kan blijven groeien.

PGdgWGk.jpg


4oHv1kJ.jpg


baard is al goed vol, zit alleen nog te wachten tot de lengte er een beetje in komt
 

istawa

Zware baard
Geduld is een schone zaak zeker met een baard. Maar voor nu al een mooi exemplaar

it aint over until the fat lady sings
 

daveHgz

Baard
Bedankt voor de complimenten, en advies uiteraard

De laatste anderhalf/2 week gebruikte in plaats van een kam zo'n klein borsteltje die ik gekocht had bij de jumbo (beviel eerst heel goed, behalve de kleur van dat ding haha)
maar zoals ik hier eerder al zei leek hij niet meer te groeien.
Had borsteltje op het werk laten liggen dus de kam maar weer gepakt, kwam niet door het haar bij mijn kin heen, op 1 of andere manier had het haar zich om mijn kin heen gewikkeld en was precies boven de huid alles in elkaar gegroeid!

Vond het al zo raar dat het haar op mijn kin niet door leek te groeien, zijkanten waren langer dan de kin.
Baard goed vochtig gemaakt en met kam voorzichtig stukje voor stukje alles los gehaald. Heb er dus weer 0,5-1 cm bij:)

Aangezien de baard nu makkelijk voorbij de kaaklijn komt lijkt het me ook handig om de nek ook weer beetje bij te laten groeien, zodat de baard ook mooi vol bljift als die langer is, hoeveel lager moet ik hem zetten?

Ik wou ook nog wat baardwax ophalen om de springerige haren en de snor onder controle te houden, iemand advies welke wax goed werkt voor deze lengte met dikke stugge baardharen?

@melchior zolang mogelijk... time will tell
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Ik werk momenteel niets bij, ook de hals niet.Als je je baard langer laat groeien zie je van de neklijn over een tijdje niets meer. Over welke wax te gebruiken kan ik je geen tips geven, gebruik zelf momenteel geen wax.
 
Banner image
Top