2 maanden verder...

Werner

Baard
Bedankt voor alle reacties. Ik hou mijn baard netjes bij, wil ‘m alleen wat langer. Dat heb ik al reeds geprobeerd maar weet niet wat te doen met de haren onder mijn kin. Naar voren of richting hals manoeuvreren? Wie weet raad svp?
 

Texman

Koning Baard
Ha Werner,
Je hebt een hele goeie en dichte baardgroei waar veel mogelijk mee is.(Y)
Echt naar voren is vaak niet zo mooi en strak naar je hals ook niet.
Ik vind het mooi als de haren op en onder je kin een beetje bol naar de hals zijn gestyled.
Je kan dit bereiken door het gebruik van een rolborstel en evt een föhn.
Daarnaast is het mooi als je haren aan de zijkant een ietsje meer richting je oren/nek kamt.
Het geeft je baard ook wat meer volume en zeker aan de zijkanten een nog mooier aanzien.
Als je het leuk vind wil ik het een en ander ook wel aangeven op een van je foto's.
Texman :)>
 

Werner

Baard
Ok en bedankt voor je reactie. Ik heb, noem het geluk of niet dat mijn baard volledige symmetrisch groeit maar dat betekent dat onder m’n kaak de linkse en rechtse kant naar het midden van m’n kaak groeit…snap je denk ik wel. En dan? Ik kan borstelen wat ik wil…
 

Werner

Baard
Bedankt Rothbeard, en ik begrijp het. Maar de baardharen aan mijn ‘linker- en rechter helft aan mijn onderkaak groeien recht naar elkaar toe en veroorzaken daar een soort ‘kippenkont’, zo noem ik het maar… Hoe onderhoud ik dat dan naar een langere lengte???!
 

Macx

Baardaap
Beste Macx, ik heb je baardreis uit het verleden bekeken, wat een mooie en goeie reis heb je gemaakt. Dit had ik niet verwacht. Staat je erg goed!
Dankjewel voor je compliment, ja, het was een prachtige reis vol met nieuwe ontdekkingen, erg spannend en heeeel erg leuk om mee te maken. Wat had je niet verwacht? Als ik ergens aan begin dan wil ik het graag afmaken en met alle leuke en bemoedigende reacties van de baardbroeders was het een stuk makkelijker om door te zetten. Dat het een lange baard zou worden, daar had ik helemaal niet op gerekend, ik vond het eerste doel wat ik voor ogen had al een superdikke baard, nu vind ik dat niet meer haha. Ik kan me niet voorstellen dat je 63 pagina's hebt gelezen, je zult wel snel een beetje doorgebladerd hebben, maar ook dat is hartstikke fijn om te horen, ik hoop dat er meer leden zijn die hierdoor misschien aangemoedigd worden en de sprong durven te wagen en een baardreis gaan beginnen, wie weet. Ik heb de baard nu zo'n zeventien maanden en ik wil naar een Tweard, een tweejarige baard waar enkel de zijkanten zijn bijgewerkt, maar niets van de lengte is geknipt. Ik ben dus eigenlijk nog steeds met de reis bezig en post ook regelmatig wat foto's op het forum. Dit doe ik niet om dat ik zo blij ben met de baard en mezelf, maar meer voor het baardforum archief, voor later, dat lijkt me leuk om terug te zien over een tijdje.
 
Laatst bewerkt:

Werner

Baard
Dankjewel voor je compliment, ja, het was een prachtige reis vol met nieuwe ontdekkingen, erg spannend en heeeel erg leuk om mee te maken. Wat had je niet verwacht? Als ik ergens aan begin dan wil ik het graag afmaken en met alle leuke en bemoedigende reacties van de baardbroeders was het een stuk makkelijker om door te zetten. Dat het een lange baard zou worden, daar had ik helemaal niet op gerekend, ik vond het eerste doel wat ik voor ogen had al een superdikke baard, nu vind ik dat niet meer haha. Ik kan me niet voorstellen dat je 63 pagina's hebt gelezen, je zult wel snel een beetje doorgebladerd hebben, maar ook dat is hartstikke fijn om te horen, ik hoop dat er meer leden zijn die hierdoor misschien aangemoedigd worden en de sprong durven te wagen en een baardreis gaan beginnen, wie weet. Ik heb de baard nu zo'n zeventien maanden en ik wil naar een Tweard, een tweejarige baard waar enkel de zijkanten zijn bijgewerkt, maar niets van de lengte is geknipt. Ik ben dus eigenlijk nog steeds met de reis bezig en post ook regelmatig wat foto's op het forum. Dit doe ik niet om dat ik zo blij ben met de baard en mezelf, maar meer voor het baardforum archief, voor later, dat lijkt me leuk om terug te zien over een tijdje.
Ik had niet verwacht dat je uiteindelijk toch nog een volle baard zou krijgen. Maar zo zie je maar weer dat de aanhouder wint! Bovendien heb je een mooie zilvergrijze baard. Het is verbazingwekkend hoe een baard kan groeien en hoe dat je looks kan veranderen. Over mooi en niet mooi laat ik me niet uit, dat is een kwestie van smaak en daarover kunnen meningen verschillen, maar de baard van een man moet bij ‘m passen, dan is ‘t altijd goed!
 

Geert77

Baard
Ben nu twee maanden verder en zoals gezegd na een maand overal van af gebleven.... Zie eigenlijk sinds deze week de baard echt voller worden en de haren bij nek en hals beginnen naar voren te groeien. Ook valt me op dat mijn baard bij m’n kin en m’n snor donkerder is, terwijl ik bij andere baarddragers soms het omgedraaide zie.... het haar op m’n kaak is echt spierwit. Ben verslaafd aan m’n borstels, ga nu nog een maandje door, misschien kan ik met een rode muts op nog wat bijbeunen rond de laatste dagen van december...
Bekijk bijlage 6044 Bekijk bijlage 6045
Mooie verzorgde baard1
 

Macx

Baardaap
Ik had niet verwacht dat je uiteindelijk toch nog een volle baard zou krijgen. Maar zo zie je maar weer dat de aanhouder wint! Bovendien heb je een mooie zilvergrijze baard. Het is verbazingwekkend hoe een baard kan groeien en hoe dat je looks kan veranderen. Over mooi en niet mooi laat ik me niet uit, dat is een kwestie van smaak en daarover kunnen meningen verschillen, maar de baard van een man moet bij ‘m passen, dan is ‘t altijd goed!
Ik was zelf ook blij verrast toen bleek dat mijn baarddekking redelijk goed was en de kleur redelijk egaal wit was, de zijkanten zijn hier en daar wat donkerder, maar het is meer hoe het licht erop valt.
Als je aan een reis begint en het gaat allemaal zonder te veel problemen dan ga je gewoon door en ben je benieuwd hoe het zal zijn als de baard nog langer wordt. Vandaar dat ik gewoon door ben gegaan tot nu toe zelfs. Hij blijft door groeien.

Ik probeer nu de Tweard te halen, maar of het zal lukken... we zullen zien.
 

Mohamed

Baard
Ben nu twee maanden verder en zoals gezegd na een maand overal van af gebleven.... Zie eigenlijk sinds deze week de baard echt voller worden en de haren bij nek en hals beginnen naar voren te groeien. Ook valt me op dat mijn baard bij m’n kin en m’n snor donkerder is, terwijl ik bij andere baarddragers soms het omgedraaide zie.... het haar op m’n kaak is echt spierwit. Ben verslaafd aan m’n borstels, ga nu nog een maandje door, misschien kan ik met een rode muts op nog wat bijbeunen rond de laatste dagen van december...
Bekijk bijlage 6044 Bekijk bijlage 6045
 

Werner

Baard
Het duurde 2 maanden Mohamed en was blij maar ook verrast met de groei, met name mijn snor want… die had ik vroeger helemaal niet. Rond m’n twintigste had ik al stoppels vlakbij mijn ogen en had het gevoel dat ik m’n hele gezicht moest scheren, maar een snor? Neuh. Dus ik dacht altijd dat ‘t nooit iets zou worden..,
 

Mohamed

Baard
Het duurde 2 maanden Mohamed en was blij maar ook verrast met de groei, met name mijn snor want… die had ik vroeger helemaal niet. Rond m’n twintigste had ik al stoppels vlakbij mijn ogen en had het gevoel dat ik m’n hele gezicht moest scheren, maar een snor? Neuh. Dus ik dacht altijd dat ‘t nooit iets zou worden..,
mooie baard heb je, had jij ook last op de wanen? in het begin
 

Werner

Baard
Dankjewel, nee geen last gehad, nergens. Ben wel in m’n sas met m’n baardje, mag nog wat meer een sikvorm hebben aangezien ik nogal een rond hoofd heb.
 
Banner image
Top