1e Keer barbier

Remko

Stoppelbaard
Vandaag voor de eerste keer naar de barbier geweest. Vrouwlief vond het teveel een wildernis vinden. En aangezien ik nog even door wil gaan met de baardreis... even een beetje tevreden houden;)

Ik wilde de zijkanten wat strakker en dan onderin wel wat lengte erin houden (wil uiteindelijk een beetje naar een "puntige"baard)

Moet zeggen dat ik best tevreden ben, zijkanten zijn nu wat makkelijker in toom te houden, de neklijn is nu netjes strak (blijf ik lastig vinden). Nu weer even wat lengte onderin bij kweken en kijken hoe lang het deze keer duurt voordat het thuisfront me weer op de barbiersstoel wil hebben.

Voor- en na foto's hieronder

IMAG1731.jpg IMAG1738.jpg IMAG1741.jpg IMAG1757.jpg IMAG1759.jpg IMAG1760.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Mooi werk van de barbier.
Als je lengte wilt zal je helaas wel meer moeten weg blijven uit die stoel.
Succes met het vervolg (Y)
 

Mart76

Baard
Netjes, heeft ie goed gedaan! Ik zit denk ik op dezelfde lengte en probeer het nog een maandje uit te stellen. Nog -bijna- geen commentaar van mijn vrouw.

Staat je trouwens goed die baard!
 

Texman

Koning Baard
De barbier heeft prima werk gedaan.
Je baard ziet er strak uit zo kan je er weer even tegenaan.
Ga zo door.
Texman:)>
 

istawa

Zware baard
Ziet er netjes uit maarrrrrr zoals @Cowboy zegt lengte krijg je niet in de barbiersstoel.

it aint over until the fat lady sings
 

Carlstein11

Volle Baard
Ziet er geweldig uit (Y)
Maar de weg naar een lange baard is niet via de barbiers stoel.
Je zul net zoals veel van de baardbroeders die een langere baard willen geduld moeten heben en je baard gewoon een tijdje zijn gang laten gaan.:)>:)
 

Remko

Stoppelbaard
Thanks allemaal, ja ik weet dat de barbier niet heel gunstig is voor de lengte. Zal een middenweg moeten zoeken tussen het thuisfront tevreden houden en langzaam wat lengte winnen
 

Texman

Koning Baard
Ha @Remko ,
Je zou mijn methode kunnen proberen.
De methode heet "Een klein beetje eraf en een groot beetje erbij".
Je haalt de wilde en uitstekende haren weg. Je trimt dus niet de gehele baard anders ben weer terug op af.
Daarna laat je je baard weer doorgroeien totdat er weer wilde en uitstekende haren komen.
Deze methode kost je wel meer tijd maar het voordeel is dat er netjes bij loopt.
Hou ten alle tijden je halslijn schoon.
Met deze methode heb je ook de barbier voorlopig niet nodig.
Succes Texman:)>
 

Remko

Stoppelbaard
Ha @Remko ,
Je zou mijn methode kunnen proberen.
De methode heet "Een klein beetje eraf en een groot beetje erbij".
Je haalt de wilde en uitstekende haren weg. Je trimt dus niet de gehele baard anders ben weer terug op af.
Daarna laat je je baard weer doorgroeien totdat er weer wilde en uitstekende haren komen.
Deze methode kost je wel meer tijd maar het voordeel is dat er netjes bij loopt.
Hou ten alle tijden je halslijn schoon.
Met deze methode heb je ook de barbier voorlopig niet nodig.
Succes Texman:)>
Die methode klinkt als een goed plan inderdaad
[DOUBLEPOST=1528057103][/DOUBLEPOST]
ik heb jou methode door de barbier laten doen @Texman aangezien dat ik mezelf niet vertrouw in het trimmen van mijn baard:D
Denk dat dit voor mij ook beter is inderdaad
 

MyBeard

Stoppelbaard
Hallo, naar lang wegen en wikken en na 20 jaar alleen een sik heb ik besloten om mijn baard te laten groeien. Je leest veel over kale plekken, heb deze zelf op de wang, aan een kant, fucking irritant uiteraard. Ik lees eigenlijk dat je geduld moet hebben, maar kom op het ziet er niet uit haha. Mensen hier met de zelfde ervaring en/of tips?
 

Texman

Koning Baard
Het is inderdaad zo dat je geduld moet hebben. De meeste baarden groeien ongelijkmatig uit ook qua groeisnelheid.
Als een kale plek blijvend is dan hoeft dat geen probleem te zijn. Vooral bij een wat langere baard kan je met de langere haren de kale plek aan het zicht ontrekken. In jouw geval zou ik dus gaan voor een wat langere baard. Zie het voorlopig 3 maanden aan en oordeel dan opnieuw.
Succes Texman:)>
 

RCM

Baardaap
@MyBeard Ik snap je enthousiasme betreft het forum ;), maar je zit met deze vraag in een topic van een ander forumlid. Probeer een eigen topic te openen en je zal voldoende tips en adviezen krijgen. Succes! (Y)(Y)(Y)
 
Banner image
Top