Zelf baardwax maken.

Erik1986

Baard
Hallo baardmannen,

Gisteravond aan het stoeien geweest met het maken van baardwax / balsem.
Ik heb natuurlijke producten gebruikt van natural heroes.

Als basis heb ik gebruikt:

Bijenwas 1 flinke eetlepel
Kokos olie 1 eetlepel
Shea butter 1 eetlepel
Mango butter 1 eetlepel

Avocado olie 1 theelepel
Argan olie 1 theelepel
Jojoba olie 1 theelepel
Castor olie 1 theelepel

Ik heb de morning sunshine als essentiële olie blend gebruikt (citrus, zoete sinaasappel, pepermunt)
Hier heb ik +/- 25 druppels van toegevoegd.

De basis butter/ olie gemixt en laten smelten tot alle klonten weg zijn, hierna in een tinnen bakje gedaan en de geur toegevoegd, vervolgens gelijk in de vriezer in.

De geur vind ik erg lekker persoonlijk en de dikte is zoals een gemiddelde balsem is denk ik zo.
De volgende keer zal ik meer bijenwas toevoegen om meer een hardere wax te krijgen.

En een vraag aan de jullie welke geur gaat goed samen met kokos?

Beard up:)>
 

Erik1986

Baard
Beste baardmannen,

Inmiddels lekker aan de slag gegaan met de baardolie / wax / balsem.
De eerste wax die ik gemaakt had was voor mij net iets te zacht en de hold daardoor minder goed, ik heb deze opnieuw verwarmt en er een extra lepel bijenwas bij gedaan dit werkt perfect.

De volgende combinatie van deze essentiële geuren gebruikt:

Musk & vanilla
Kokos & lavendel
Zwitsal
Citroen & zoete sinaasappel & pepermunt

Afgezien van de lavendel heb ik ongeveer 25 druppels gebruikt per geurmix op ongeveer 150 gram wax.
Vind ze allemaal geslaagd en omdat ik het gewoon leuk vind om te doen volgen er nog meer.

Nu heb ik nog een vraag misschien heeft hier iemand al ervaring mee.
Zou het mixen van een pommade op olie basis met bijvoorbeeld kokosolie een optie kunnen zijn om iets te creëren met een zeer goede hold voor een moeilijk te tammen baard.
Ik heb nog een extra blik Pink Grease Heavy Hold welke ik toch niet gebruik en zou hiermee kunnen experimenteren.

Beard up :)>
 

Erik1986

Baard
Zojuist pommade met shea olie +kokos olie gemixt, dit werkt prima de uitkomt is een gemiddelde hold pommade.
Echter moet je er wel van houden dat het een paar dagen in je haren blijft zitten en je het er maar moeilijk uit gewassen krijgt.

Persoonlijk hou ik bij de baardolie en baardwax/balsem.


Gr baardaap 20200606_114916.jpg20200606_114941.jpg20200606_114949.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Zojuist pommade met shea olie +kokos olie gemixt, dit werkt prima de uitkomt is een gemiddelde hold pommade.
Echter moet je er wel van houden dat het een paar dagen in je haren blijft zitten en je het er maar moeilijk uit gewassen krijgt.

Persoonlijk hou ik bij de baardolie en baardwax/balsem.


Gr baardaap Bekijk bijlage 16180Bekijk bijlage 16181Bekijk bijlage 16182

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Binnen 8 weken een prachtige baard daar bof je echt mee (Y)(Y)(Y).
 

Texman

Koning Baard
Hoe is dat nou mogelijk Prof je bent zo bereisd en een man van de wereld :).
Ik heb het ook door een vertaalsite gehaald en daarna vrij geïnterpreteerd :confused:.
Maar ja wat er nu eigenlijk staat is mij ook een raadsel :D.
 

Macx

Baardaap
Super Furry gebruikt titanium oxide in de Silver 925 (geef ik binnenkort een review van) om de witte baard sprankelender te maken. Grijze/witte haren krijgen een gele gloed en door het gebruik van baardolie ontstaat er een gele waas. Hier ga ik binnenkort een behandeling voor op Baardforum plaatsen.
Als je kleurstoffen toevoegt aan de saaie witte of neutrale olie en wax zullen deze door de haren opgenomen worden. Zo ontstaan de "blauwspoelingen" door zilver shamppo, die paars van kleur is.
Het is dus mogelijk, dat je baard een groene of andere kleurzweem krijgt en dat lijkt me niet wenselijk of je moet naar carnaval toe gaan. Caroteen kleurt het haar oranje.
Die gebruik ik ook van SuperFurry de Silver 925
 
Banner image
Top