Zelf baardolie maken!

P

PUNK-JAZZ

Guest
Vanmiddag zijn mijn oliën binnengekomen. Helemaal blij! Nou ik zonet naar de apotheek voor een mooi flesje met pipet, hadden ze alleen maar van 10ml :( ... Nou ja goed, beter dan niks. Heb er 2 meegenomen.

Aangezien ik tea tree, lemongrass en ceder als enige etherische oliën had, kon ik mooi één maken met ceder en tea tree en één met ceder en lemongrass.

Jojoba en klein scheutje olijfolie in beide flesjes. In elk 3 druppels ceder en in de één 1 druppeltje tea tree en de ander 1 druppeltje lemongrass.

En nou ben ik gisteren gewaarschuwd door Jord, kijk uit met die lemongrass.! Maar shit, zelfs 1 druppeltje van dat spul op 10 ml is al way to much! Wat een overheersend spul is dat!

Het andere flesje met de tea tree was heerlijk, maar de ceder was bijna niet te ruiken.

Dus als noodoplossing alles maar samen in een glas gegooid en lekker doorgeroerd. Gelukkig was de lemongrass nu iets minder heersend aanwezig. Tot slot heb ik er nog een druppeltje tea tree en minstens 6 druppeltjes ceder door gedaan en hoppa ik ben tevreden.

Uiteindelijk weer verdeeld in de 2 flesjes.

Dit is dus het recept:

20ml Jojoba met een klein scheutje olijfolie. 12 druppels ceder 2 tot 3 druppeltjes tea tree en 1 druppeltje lemongrass.

En ja, ik vind hem nu oprecht lekker! (Y) , maar lemongrass zal ik niet snel weer gebruiken. Misschien 1 druppeltje op 50ml, maar das echt genoeg!


Ben er nu nog misselijk van ha ha! :p

Hoop dat jullie daar attent op zullen zijn als je lemongrass gaat gebruiken!

Voor de fun een paar pics:

Bekijk bijlage 77 Bekijk bijlage 76 Bekijk bijlage 75 Bekijk bijlage 74
Hahahahahaha
Relaxed RJ....GOED BEZIGGGG:D(Y):)>
 

Jord

Baard
Oerbaard
Vanmiddag zijn mijn oliën binnengekomen. Helemaal blij! Nou ik zonet naar de apotheek voor een mooi flesje met pipet, hadden ze alleen maar van 10ml :( ... Nou ja goed, beter dan niks. Heb er 2 meegenomen.

Aangezien ik tea tree, lemongrass en ceder als enige etherische oliën had, kon ik mooi één maken met ceder en tea tree en één met ceder en lemongrass.

Jojoba en klein scheutje olijfolie in beide flesjes. In elk 3 druppels ceder en in de één 1 druppeltje tea tree en de ander 1 druppeltje lemongrass.

En nou ben ik gisteren gewaarschuwd door Jord, kijk uit met die lemongrass.! Maar shit, zelfs 1 druppeltje van dat spul op 10 ml is al way to much! Wat een overheersend spul is dat!

Het andere flesje met de tea tree was heerlijk, maar de ceder was bijna niet te ruiken.

Dus als noodoplossing alles maar samen in een glas gegooid en lekker doorgeroerd. Gelukkig was de lemongrass nu iets minder heersend aanwezig. Tot slot heb ik er nog een druppeltje tea tree en minstens 6 druppeltjes ceder door gedaan en hoppa ik ben tevreden.

Uiteindelijk weer verdeeld in de 2 flesjes.

Dit is dus het recept:

20ml Jojoba met een klein scheutje olijfolie. 12 druppels ceder 2 tot 3 druppeltjes tea tree en 1 druppeltje lemongrass.

En ja, ik vind hem nu oprecht lekker! (Y) , maar lemongrass zal ik niet snel weer gebruiken. Misschien 1 druppeltje op 50ml, maar das echt genoeg!


Ben er nu nog misselijk van ha ha! :p

Hoop dat jullie daar attent op zullen zijn als je lemongrass gaat gebruiken!

Voor de fun een paar pics:

Bekijk bijlage 77 Bekijk bijlage 76 Bekijk bijlage 75 Bekijk bijlage 74

Lekker bezig! Haha en de lemongrass is ook hier goed aanwezig!
 

Feyelord

Baard
Goed bezig! Leuke foto's ook er bij. Nu bevalt het hopelijk goed?

Ik heb vandaag de eerder genoemde formule gebruikt:
15ml jojoba
15ml amandelolie
3 druppels thijm
5 druppels rozemarijn

Bevalt goed! Fijne tip :)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Goed bezig! Leuke foto's ook er bij. Nu bevalt het hopelijk goed?

Ik heb vandaag de eerder genoemde formule gebruikt:
15ml jojoba
15ml amandelolie
3 druppels thijm
5 druppels rozemarijn

Bevalt goed! Fijne tip :)

Naast wat eigen probeersels staat ook die absoluut op de to do lijst. Was inderdaad een prima tip van Moya!
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Eerder had ik al een link geplaatst met wat meer info over de diverse Basis Oliën:

Basis oliën

Hier is deel 2, ditmaal met wat meer info over de verschillende essentiële oliën die veel in baardolie gebruikt worden:

Essentiële oliën
 
  • Like
Reactions: Jan

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb inmiddels ook mijn olie bestellingen die deur uit gedaan.

Als Basis oliën heb ik Jojoba olie, Amandel olie en Vitamine E olie.

Als Essentiele oliën heb ik om te proberen Sandelhout, Ceder, Bergamot (als Citrus geur, die hopelijk wat milder is als de eerder genoemde Lemongrass en dergelijke) pepermunt, lavendel, tijm, rozemarijn en Tea Tree.
 

Ratlook

Volle Baard
Ik heb inmiddels ook mijn olie bestellingen die deur uit gedaan.

Als Basis oliën heb ik Jojoba olie, Amandel olie en Vitamine E olie.

Als Essentiele oliën heb ik om te proberen Sandelhout, Ceder, Bergamot (als Citrus geur, die hopelijk wat milder is als de eerder genoemde Lemongrass en dergelijke) pepermunt, lavendel, tijm, rozemarijn en Tea Tree.

Zo hey...ga je een winkeltje beginnen ?? hahahaha

Maar leuk...ben nieuwsgierig naar je bevindingen!!

----
 

brecht

Stoppelbaard
Kan je ook baardolie maken enkel met zoete amandelolie en essentiele olieen ? Of heeft hier niemand ervaring mee ?


Verzonden via Tapatalk
 
Banner image
Top