Zelf baardolie maken!

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik heb vandaag allemaal olie besteld bij bol.com. Hoeft niet duur en het is morgen binnen. Jep, zelfs als je op zondag besteld. (Y)
Ik heb jojoba als basisolie en heb als etherische oliën Ceder, Den en Tea tree besteld. Die laatste voor de goede werking van het één en ander. Heb hier thuis nog wat amandelolie en volgens mijn vriendin moet er nog ergens wat fris geurende olietjes staan.

Morgen maar ff langs de apotheek voor een flesje met pipet. En dan kan ik los. Zin in! :)>:D(Y)
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Ik heb vandaag allemaal olie besteld bij bol.com. Hoeft niet duur en het is morgen binnen. Jep, zelfs als je op zondag besteld. (Y)
Ik heb jojoba als basisolie en heb als etherische oliën Ceder, Den en Tea tree besteld. Die laatste voor de goede werking van het één en ander. Heb hier thuis nog wat amandelolie en volgens mijn vriendin moet er nog ergens wat fris geurende olietjes staan.

Morgen maar ff langs de apotheek voor een flesje met pipet. En dan kan ik los. Zin in! :)>:D(Y)
Yihaaaaaaa ...BOL levert altijd op tijd
Gratis flessies bij de apotheker(Y)
 

Jord

Baard
Oerbaard
Sinds dit weekend maak ik nu ook gebruik van mijn zelfgemaakte baardbalsem en snorrenwax (naast de zelfgemixte baardolie) :)>
 

Jord

Baard
Oerbaard
Ik heb nu verschillende combinaties gemaakt. Ze zijn allemaal wel een beetje bosachtig met houtgeuren. Ik merk wel dat ik vaker ook wat behoefte krijg aan een frisje erbij zoals een mint. Bij één variant heb ik Tea Tree als hoofdgeur gebruikt, maar dan ruikt het naar anti-muggenspray (wel handig voor de zomer). Als m'n computer weer eens aan staat zal ik de combinaties even overnemen :)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Sinds dit weekend maak ik nu ook gebruik van mijn zelfgemaakte baardbalsem en snorrenwax (naast de zelfgemixte baardolie) :)>

Ook daar ben ik wel benieuwd naar. Kan je binnekort een keer als je tijd hebt daar een topic voor aanmaken waarin je daar wat meer over verteld?
 

Jord

Baard
Oerbaard
Ik heb nu de olies gemengt met de volgende etherische olie:
Versie 1:
-cederhout
-patchouli
-lavendel
-sandelhout

Versie 2:
-Cederhout
-Salie

Versie 3:
-Tea tree
-Cederhout
-Citroengras
-Sinaasappel

Daarnaast verschillende basisolies als Jojoba, zoete amandel, wonderolie en Arganolie.

Ik zal van de week wel even een topic openen met wat meer informatie ook over de baardbalsem en snorrenwax.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Klinkt goed, ik heb de volgende oliën in gedachte;

Basisolie:
Jojoba, olijfolie en wonderolie

Etherische oliën:
Ceder, lemongrass en tea tree.


Lijkt me wel wat. .. (Y)
 

Jord

Baard
Oerbaard
Klinkt goed, ik heb de volgende oliën in gedachte;

Basisolie:
Jojoba, olijfolie en wonderolie

Etherische oliën:
Ceder, lemongrass en tea tree.


Lijkt me wel wat. .. (Y)

Dat is prima te doen deze combinatie. Let alleen op dat je echt subtiel bent met de tea tree en de lemongrass. De muggen komen dan niet meer in de buurt maar je partner ook niet meer ;) Cerhout vind ik lekker stoer, dus die heeft tot nu toe overal ingezeten :)>
[DOUBLEPOST=1418589063][/DOUBLEPOST]Jullie combinaties zie ik natuurlijk ook nog graag ;) Ik ben ook nog maar een groentje, dus ben ook nog opzoek naar de combinatie :cool: Ik ben dan al wel erg tevreden met de mixjes, maar het kan natuurlijk altijd beter.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ga het morgen in uitvoering brengen, lekker dagje vrij, dus nu al zin in haha
:)>
En @Jord, ik zal voorzichtig zijn met de lemon en tea. Thnx voor de tip! (Y)
 

Feyelord

Baard
Ik wil morgen ook een poging wagen! Iemand tips over de verhoudingen en hoeveelheden? Een 'recept', zeg maar
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik wil morgen ook een poging wagen! Iemand tips over de verhoudingen en hoeveelheden? Een 'recept', zeg maar
Ff YouTuben (Y) Dan krijg je een goed idee. Maar iedereen doet het anders, dus denk dat je toch wat je eigen weg moet vinden.
 

Ratlook

Volle Baard
--
Waarom gebruiken jullie meerdere basisolieen ??

Ik gebruik alleen jojoba voor de verzorging van

de huid en het haar..

---
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Omdat elke olie net weer even een andere positieve werking heeft.

Ik ben ook fan van jojoba, maar ik denk dat ik ook amandel olie toe ga voegen omdat dat weer ingegroeide haartjes tegen zou gaan, zo heb ik gelezen.

Maar wat ik zo lees is dat jojoba alleen ook al een prima basis is.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Ik heb vandaag allemaal olie besteld bij bol.com. Hoeft niet duur en het is morgen binnen. Jep, zelfs als je op zondag besteld. (Y)
Ik heb jojoba als basisolie en heb als etherische oliën Ceder, Den en Tea tree besteld. Die laatste voor de goede werking van het één en ander. Heb hier thuis nog wat amandelolie en volgens mijn vriendin moet er nog ergens wat fris geurende olietjes staan.

Morgen maar ff langs de apotheek voor een flesje met pipet. En dan kan ik los. Zin in! :)>:D(Y)
RJ
IS DE BOL.COM koerier al geweest?
Gelijk als magiėr alles mengen YEAHHHH(Y):)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Vanmiddag zijn mijn oliën binnengekomen. Helemaal blij! Nou ik zonet naar de apotheek voor een mooi flesje met pipet, hadden ze alleen maar van 10ml :( ... Nou ja goed, beter dan niks. Heb er 2 meegenomen.

Aangezien ik tea tree, lemongrass en ceder als enige etherische oliën had, kon ik mooi één maken met ceder en tea tree en één met ceder en lemongrass.

Jojoba en klein scheutje olijfolie in beide flesjes. In elk 3 druppels ceder en in de één 1 druppeltje tea tree en de ander 1 druppeltje lemongrass.

En nou ben ik gisteren gewaarschuwd door Jord, kijk uit met die lemongrass.! Maar shit, zelfs 1 druppeltje van dat spul op 10 ml is al way to much! Wat een overheersend spul is dat!

Het andere flesje met de tea tree was heerlijk, maar de ceder was bijna niet te ruiken.

Dus als noodoplossing alles maar samen in een glas gegooid en lekker doorgeroerd. Gelukkig was de lemongrass nu iets minder heersend aanwezig. Tot slot heb ik er nog een druppeltje tea tree en minstens 6 druppeltjes ceder door gedaan en hoppa ik ben tevreden.

Uiteindelijk weer verdeeld in de 2 flesjes.

Dit is dus het recept:

20ml Jojoba met een klein scheutje olijfolie. 12 druppels ceder 2 tot 3 druppeltjes tea tree en 1 druppeltje lemongrass.

En ja, ik vind hem nu oprecht lekker! (Y) , maar lemongrass zal ik niet snel weer gebruiken. Misschien 1 druppeltje op 50ml, maar das echt genoeg!


Ben er nu nog misselijk van ha ha! :p

Hoop dat jullie daar attent op zullen zijn als je lemongrass gaat gebruiken!

Voor de fun een paar pics:

20141215_152132.jpg 20141215_154831.jpg 20141215_154842.jpg
 

Bijlagen

  • 20141215_165057.jpg
    20141215_165057.jpg
    252 KB · Weergaven: 108
Banner image
Top