Zelf baard trimmen in deze moeilijke corona tijd.

HrFreek

Baard
Beste baardmannen,

Ikzelf ben een nieuwe baardhouder en ben al goed op weg.
Maar er komt een tijd dat ik voor de eerste keer naar een barbier wil gaan om er een model in te brengen.
Nu ben ik een beetje bang dat dat voorlopig niet gaat lukken omdat de kappers en baardshops dicht zijn.
Ik heb wel een fatsoenlijke tondeuse maar toch..
Tis wel de eerste keer en wil het niet verpesten uiteraard.
Zijn er nog meer mensen die hier mee zitten?
Misschien is dit een interessant onderwerp om ervaringen te delen over hoe en wat o_O:rolleyes:
Voordat onze mede beginners (en ikzelf) de scheermessen weer tevoorschijn halen om de boel er maar weer af te halen.:(
 

Bolt

Zware baard
Beste baardmannen,

Ikzelf ben een nieuwe baardhouder en ben al goed op weg.
Maar er komt een tijd dat ik voor de eerste keer naar een barbier wil gaan om er een model in te brengen.
Nu ben ik een beetje bang dat dat voorlopig niet gaat lukken omdat de kappers en baardshops dicht zijn.
Ik heb wel een fatsoenlijke tondeuse maar toch..
Tis wel de eerste keer en wil het niet verpesten uiteraard.
Zijn er nog meer mensen die hier mee zitten?
Misschien is dit een interessant onderwerp om ervaringen te delen over hoe en wat o_O:rolleyes:
Voordat onze mede beginners (en ikzelf) de scheermessen weer tevoorschijn halen om de boel er maar weer af te halen.:(

Hey hallo @HrFreek

Gewoon een beetje je neklijn schoonhouden en eventueel niet luisterende uitstekende haren weg knippen.
Barbier kan nog wel een tijdje wachten.
 

HrFreek

Baard
Hey hallo @HrFreek

Gewoon een beetje je neklijn schoonhouden en eventueel niet luisterende uitstekende haren weg knippen.
Barbier kan nog wel een tijdje wachten.
De neklijn netjes houden gaat me goed af gelukkig.
Maar ben bang dat als ik een maamd of 4 niks doe aan de baardgroei dat het eruit gaat zien als een zwerver look als je begrijpt wat ik bedoel:(
Wil best proberen te trimmen als ik daar aan toe ben, maar vind dat wel een spannende aangelegenheid.
 

Bolt

Zware baard
De neklijn netjes houden gaat me goed af gelukkig.
Maar ben bang dat als ik een maamd of 4 niks doe aan de baardgroei dat het eruit gaat zien als een zwerver look als je begrijpt wat ik bedoel:(
Wil best proberen te trimmen als ik daar aan toe ben, maar vind dat wel een spannende aangelegenheid.

Wat is precies je doel? Als je bijvoorbeeld voor iets langer gaat moet je even door die zwerverslook. Wees vooral niet te bang om er zelf iets aan te doen. Heel voorzichtig en in kleine stapjes de wilde haren wegscheren.
Het is maar een Baard.
Ikzelf ben nog nooit bij een barbier geweest.
Volgens mij als jij er de komende maanden weinig aan doet wordt jij dubbel en dwars beloond met een mooie volle Baard
 

Nic

Baard
Gewoon laten groeien. Echt! Is een fase waar je door moet. Dit hebben we allemaal al moeten meemaken. En een bad beardday (zoals bij mij momenteel) komt er ook nog eens bij :(. Kan alleen maar @Bolt en @Laurent1965 gelijk geven. Deze opgevolgde adviesen hebben mij enorm veel geholpen. Enjoy:)>
 

Texman

Koning Baard
Beste baardmannen,

Ikzelf ben een nieuwe baardhouder en ben al goed op weg.
Maar er komt een tijd dat ik voor de eerste keer naar een barbier wil gaan om er een model in te brengen.
Nu ben ik een beetje bang dat dat voorlopig niet gaat lukken omdat de kappers en baardshops dicht zijn.
Ik heb wel een fatsoenlijke tondeuse maar toch..
Tis wel de eerste keer en wil het niet verpesten uiteraard.
Zijn er nog meer mensen die hier mee zitten?
Misschien is dit een interessant onderwerp om ervaringen te delen over hoe en wat o_O:rolleyes:
Voordat onze mede beginners (en ikzelf) de scheermessen weer tevoorschijn halen om de boel er maar weer af te halen.:(
Ha Freek,
Jouw baard is nog niet zo lang dan er nu al fors getrimd moet worden.
Het is eerder van een kwestie van in stand houden van de lengte die je nu hebt.
Dat doe door 1 maal per week kritisch je bebaard te bekijken en de haren die gaan uitsteken in te korten.
Je wangen kan je gewoon schoon houden evenals de hals.
Veel mensen gebruiken hun baardtrimmer met de getande opzet stukken. Doet dit alleen als je korte baard wil want daar zijn die opzetstukken voor bedoeld.
Als je een langer model wil gebruik dan alleen het tondeuse deel van de trimmer en werk in kleine laagjes van 1 a 2 mm dan gaat het niet zo gauw mis.
Haal steeds een kam door je baard zodat je ziet waar bijgewerkt moet worden. Haal daarna de tondeuse heel voorzichtig en langzaam langs je baard.
Het help erg als je je baard van de zijkant kan zien. Ik heb hiervoor een 3 deurs spiegelkastje. Als je de deurtjes open zet en de hoofd er tussen plaatst kan je heel goed de zijkant van je baard zien en lukt het ook beter om de halslijn bij te werken.
Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.
Groet Texman :)>
 

HrFreek

Baard
Ha Freek,
Jouw baard is nog niet zo lang dan er nu al fors getrimd moet worden.
Het is eerder van een kwestie van in stand houden van de lengte die je nu hebt.
Dat doe door 1 maal per week kritisch je bebaard te bekijken en de haren die gaan uitsteken in te korten.
Je wangen kan je gewoon schoon houden evenals de hals.
Veel mensen gebruiken hun baardtrimmer met de getande opzet stukken. Doet dit alleen als je korte baard wil want daar zijn die opzetstukken voor bedoeld.
Als je een langer model wil gebruik dan alleen het tondeuse deel van de trimmer en werk in kleine laagjes van 1 a 2 mm dan gaat het niet zo gauw mis.
Haal steeds een kam door je baard zodat je ziet waar bijgewerkt moet worden. Haal daarna de tondeuse heel voorzichtig en langzaam langs je baard.
Het help erg als je je baard van de zijkant kan zien. Ik heb hiervoor een 3 deurs spiegelkastje. Als je de deurtjes open zet en de hoofd er tussen plaatst kan je heel goed de zijkant van je baard zien en lukt het ook beter om de halslijn bij te werken.
Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.
Groet Texman :)>
Ik snap dat het nu nog niet nodig is om te trimmen.
Dat wil ik zelfs nog niet. Maar het ging er mij om hoe het over een maand of 2 of 3 uit zou zien zonder naar de barbier te kunnen ivm sluiting.
Ik heb zelf een trimmer met opzetstukken die tot 35 mm kunnen trimmen. Dus ook voor een langere baard.
Vind dat alleen een beetjespannend :D.
Maar zo'n drieluik spiegelding is wel een goed idee(Y).
Thanks mannen. Geen paniek verders hoor.
Ik ben in ieders geval niet van plan om mijn scheermes te pakken.
Was benieuwd hoe de reacties zouden zijn en of er meer mensen hier op dit forum met deze gedachten zat.
Gewoon effe een balletje opgooien(Y)
[DOUBLEPOST=1585065186][/DOUBLEPOST]
Wat is precies je doel? Als je bijvoorbeeld voor iets langer gaat moet je even door die zwerverslook. Wees vooral niet te bang om er zelf iets aan te doen. Heel voorzichtig en in kleine stapjes de wilde haren wegscheren.
Het is maar een Baard.
Ikzelf ben nog nooit bij een barbier geweest.
Volgens mij als jij er de komende maanden weinig aan doet wordt jij dubbel en dwars beloond met een mooie volle Baard
Mijn doel is aan de zijkanten wat korter dan de onderkant zeg maar
[DOUBLEPOST=1585065274][/DOUBLEPOST]
Gewoon laten groeien. Echt! Is een fase waar je door moet. Dit hebben we allemaal al moeten meemaken. En een bad beardday (zoals bij mij momenteel) komt er ook nog eens bij :(. Kan alleen maar @Bolt en @Laurent1965 gelijk geven. Deze opgevolgde adviesen hebben mij enorm veel geholpen. Enjoy:)>
Thanks. Ga mijn best doen
 

Ardjan

Baardaap
ben bang dat als ik een maamd of 4 niks doe aan de baardgroei dat het eruit gaat zien als een zwerver look
'k Heb al maanden niks aan m'n baard gedaan (op de wanglijn na dan) en ik moet je zeggen; ik voel me nog steeds geen zwerver! :eek:
Anders zelf; ik vind het er bij mezelf steeds beter uit gaan zien nu de haren gaan hangen! :):D:eek:

Dus... voorlopig lekker laten groeien zou ik zeggen! ;)(Y)
 

HrFreek

Baard
Ik zelf wil mn bakkenbaarden trimmen omdat de barbier dicht is maar toch besloten om alles op de vrije loop te laten gaan en dan zien we wel waar t schip strand .Ik denk wel dat hij t behoorlijk druk krijgt als hij weer open mag ;):)
Ik denk dat het ook wel mega druk gaat worden daar .
We zullen zien hoelang het nog gaat duren allemaal.
 

HrFreek

Baard
Ik zelf wil mn bakkenbaarden trimmen omdat de barbier dicht is maar toch besloten om alles op de vrije loop te laten gaan en dan zien we wel waar t schip strand .Ik denk wel dat hij t behoorlijk druk krijgt als hij weer open mag ;):)
Je hebt wel een stoere baard als ik dat mag zeggen:)>(Y) netjes.
 

Texman

Koning Baard
Zie het zelf bijhouden van je baard nu als een uitdaging.
Het is minder moeilijk dan je denkt en het nu ook niet zo erg als het keer mis gaat.:)>(Y):)
 

HrFreek

Baard
Zie het zelf bijhouden van je baard nu als een uitdaging.
Het is minder moeilijk dan je denkt en het nu ook niet zo erg als het keer mis gaat.:)>(Y):)
Heb je helemaal gelijk in Texman.
Ik hoor gelukkig nog steeds van mensen die ik ken dat de baard mij goed staat.
Dus weer goed voor het zelfvertrouwen ;)
Ik moest zelfs van de kapster ervoor zorgen dat als ze de volgende keer zou komen dat ik dan nog steeds die baard had.:p:)>
Dus we gaan vrolijk verder met sparen. Ook al zit er al het nodige grijs in..
 
Banner image
Top