Zeep of Shampoo?

Zeep of Shampoo?


  • Total voters
    36

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je huid schijnt gevoelig te zijn voor uitdroging en dat is nu net wat zeep doet; het ontvet!
Fijn voor de afwas, de auto en onze kleding, maar niet voor jouw huid dus.;)
Normaliter produceert de huid vet en bij sommigen in mindere mate, waardoor er een kriebeltje ontstaat.:eek:
Je zou inderdaad de Borssenburg Rozemarijn kunnen proberen, maar je kunt misschien beter na het douchen jezelf kunnen insmeren met een hypoallerchene parfumvrije huidolie. Dat klinkt misschien vreemd, maar is het niet, want dat doen we ook bij baby's, omdat bij hun de vet-productie nog niet op gang is en daarnaast met hun luier-vulling ook nog eens hun eigen billetjes ontvetten.:p
In Mediterrane landen smeert men zich na het in zee zwemmen of douchen gewoon in met olijf-olie, maar je kunt bij Kruidvat waarschijnlijk iets sympathiekers vinden.:)
 

Texman

Koning Baard
Heb je wel eens gehoord van Douche Olie. Dit is gewoon een doucheshampoo die extra verreikt met verzorgende olie. Ik gebruik dit ook als ik erg last krijg van een een droge huid (vooral in de winter).
Je blijft dan je baard wassen met Aleppozeep of een andere baardzeep zoals die van Honest Amisch.
De rest van je lichaam was je met de douche olie. Je hebt ze van diverse merken dus keuze zat.
 

Yainderidoo

Zware baard
De reden dat ze vaak in het forum roepen: ".......lees eerst het forum eens goed door" is dat je dan ook tegenkomt dat je straatarm word van al het uitproberen en kopen van steeds weer andere oliën en zepen en kammen en borstels en balsems en behangersstijfsel en jellys en waxen en snoromkrullers en shampoos en smurfen en make-up en.......aaaaaaaaarrrrrggggghhhhhhhh......:confused::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::rolleyes:
:D
 

Renem

Volle Baard
Geen Smurf maar wel een slurf:D:D:D

smurf.jpg


Says Who? :cool:
 

Macx

Baardaap
Ik ben een fervent gebruiker van Dr. Bronner magic pepermint soap maar omdat ik ook erg tevreden ben over de producten van Honest Amish heb ik deze week de
Baard- en bodyzeep van Honest Amish gekocht in de variant "Slick". De zeep is in eerste instantie bedoelt voor het wassen van je baard maar ook prima geschikt voor je lichaam en dus een aanrader voor mensen die liever niet allerlei verschillende producten willen gebruiken.
De zeep ruikt naar eucalyptus, kaneel en kruidnagel waarbij de laatste de boventoon voert zonder opdringerig te worden.
Over de kwaliteit van deze baardzeep kan ik kort zijn, die is geweldig. Een aanrader dus. Helaas is deze zeep niet goedkoop in vergelijking met andere olijfolie zepen zoals Aleppozeep of Griekse olijfoliezeep maar gezien de kwaliteit en het effect op mijn baard ben ik nu al verkocht.:)

Ik heb zojuist deze besteld bij Bol.com https://www.bol.com/nl/nl/s/?search...Pepermunt+945ml&suggestionType=search_history
 

Texman

Koning Baard
Ha Macx,
Hier zal je geen spijt van krijgen zeker als het warm is geeft de zeep als je hem gebruikt een heerlijke verkoeling.
Voor je baard is dit ook een prima zeep, puur natuur en tevens goed tegen jeuk.
De zeep is ook verkrijgbaar als een tablet handzeep.
O ja, als je de zeep te sterk vindt gebruik dan wat minder of verdun de zeep dan met water.
Pas op dat je de zeep niet in je ogen krijgt dat is erg vervelend.
Laat maar weten wat je er van vind.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha Macx,
Hier zal je geen spijt van krijgen zeker als het warm is geeft de zeep als je hem gebruikt een heerlijke verkoeling.
Voor je baard is dit ook een prima zeep, puur natuur en tevens goed tegen jeuk.
De zeep is ook verkrijgbaar als een tablet handzeep.
O ja, als je de zeep te sterk vindt gebruik dan wat minder of verdun de zeep dan met water.
Pas op dat je de zeep niet in je ogen krijgt dat is erg vervelend.
Laat maar weten wat je er van vind.
Texman :)>
Ik heb me net gedoucht en het gebruikt voor mijn haar en baard, ik vind het heerlijk ruiken en een heerlijk hydraterend gevoel geven. (Y) En het is een stuk goedkoper dan baardshampoo, is ook wel mooi meegenomen. 24 euro voor 945 ml is niet te veel en gratis verzonden via Bol.com
 

zenn

Zware baard
Ben het er mee eens dat het verkoelend is, alleen vind ik het zelf niet prettig aanvoelen in het haar.
 
Banner image
Top