Zeep of Shampoo?

Zeep of Shampoo?


  • Total voters
    36

istawa

Zware baard
Moderne zeepdozen met USB, Wifi en Bluetooth, mocht de zeep te drabberig worden regelt een appje op je smartfone het juiste klimaat in je doos.
Je voorraad wordt automatisch bijgehouden en je wordt op de hoogte gehouden van de laatste aanbiedingen.:):D
Ja dat willen we allemaal wel hebben toch ;).
Dat zou toch fantastisch zijn. Ff lekken naar China dit idee @Texman

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 Sirocco met Tapatalk
 

Joep

Zware baard
Zeg, waar haal je die Aleppo zeep eigenlijk?
Ik zie dat ze het wel hebben bij bol, maar dan moet ik weer verzendkosten betalen. voor de zekerheid, is dit de goede?
https://www.bol.com/nl/p/aleppo-han...bltgh=tRSb9ntmWy5TjdAA3NJA6A.1.2.ProductImage

Handiger is als ik het hier op het winkelcentrum kan halen. Ik heb alleen een hekel aan winkelen, dus liever loop ik direct de goede winkel in. Bij mij zit in ieder geval een Etos, Kruidvat en twee van die natuurwinkels.
 

zenn

Zware baard
@Joep Het is onder andere te krijgen bij de lokale turkse winkel of online zoals bij Bol*.
En soms bij @ProfessorMelchior als hij wederom een secret stash heeft gescoord... :)>
Maar voordat je zeep gaat aanschaffen kijk ff in dit topic ivm de percentages van de laurier olie en toevoegingen.

*Tip> wil je bestellen bij Bol, maar gaat het via een externe verkoper? Kijk dan of je de website van de verkoper zelf kan achterhalen.
En bestel het via hun eigen website, dit scheelt in de meeste gevallen namelijk erg veel geld! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

istawa

Zware baard
Ik haal het bij een jongen die van oorsprong uit Aleppo komt heeft hier een winkeltje. Valt me op dat de zeep die ik op anderen plekken tegen kom erg duur zijn en veel toevoegingen hebben die ok niet in mijn zeep wil. Op de Beverwijkse bazaar zit ook een zaakje die de echte heeft. Weet zo gauw de naam niet.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 Sirocco met Tapatalk
 

Joep

Zware baard
Ok, bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik dan toch aangewezen ben op online bestellen. De verzend kosten maakt het duur, dus wacht ik beter tot ik nog iets nodig heb bij Bol, boven de 20 euro wordt het gratis verzenden. Ik ga nog wel even kijken hier en daar in de winkeltjes in de buurt, maar tot die tijd moet ik toch iets beters hebben dan wat ik nu heb, dus ik heb net een fles Andrelon 2 in 1 gekocht. Ik lees hier dat @Zwollenaar daar erg te vrede over is en als ik het (later) niet gebruik komt het altijd wel op hier in de familie.

Bedankt voor de link @zenn
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Bingo, ik heb het, maar niet zonder slag of stoot.

Lokale Turk, had het niet.
andere lokale Turk had het ook niet.
Kruidvat, nee.
Holland & Barrett, natuurlijke gezondheid had het wel, maar....
200 gram voor 5,99 eur zonder laurierbes olie.
200 gram voor 12.99 eur met 40% laurierbes olie.
Dat is een beetje alles of niets en dan wel voor de hoofdprijs, 40% is geloof ik wel erg veel van het goede en niet echt nodig als ik het goed begrepen heb.​
Etos, ook niet.
en dan uiteindelijk GezondheidsWinkel G&W, 200 gram voor 5,49 eur met 12,5% laurierbes olie. Dat lijkt er meer op.

Aleppo.JPG

Overmorgen eens proberen, ik had me net gewassen met de Adrelon 2 in 1.
 

Yainderidoo

Zware baard
Volgens mij heb ik begrepen dat je inmiddels een berichtje of iets dergelijks van Meester fotograaf, Tijdreiziger, Fotomodel, Baard Forum Administrator en Professor Melchior hebt gekregen over Aleppo Zeep! Dan komt het helemaal goed. Heel veel beter als al die zeepshit met al die synthetische rotzooi er in!! (Y)
Overmorgen eens proberen, ik had me net gewassen met de Adrelon 2 in 1.
Huh..:eek:....bij mij zit er altijd zo'n drie weken tussen????:rolleyes:
:D
 

Joep

Zware baard
Ik zag het net te laat, ik had al gekocht. Dat komt mede omdat ik nieuw ben hier op het forum en ik nog niet gewent ben aan alle toeters en bellen hier. Het is technisch gezien een goed forum hoor, ik heb vaak slechter gezien, inhoudelijk zit het ook wel snor :)
 

Texman

Koning Baard
Bingo, ik heb het, maar niet zonder slag of stoot.

Lokale Turk, had het niet.
andere lokale Turk had het ook niet.
Kruidvat, nee.
Holland & Barrett, natuurlijke gezondheid had het wel, maar....
200 gram voor 5,99 eur zonder laurierbes olie.
200 gram voor 12.99 eur met 40% laurierbes olie.
Dat is een beetje alles of niets en dan wel voor de hoofdprijs, 40% is geloof ik wel erg veel van het goede en niet echt nodig als ik het goed begrepen heb.​
Etos, ook niet.
en dan uiteindelijk GezondheidsWinkel G&W, 200 gram voor 5,49 eur met 12,5% laurierbes olie. Dat lijkt er meer op.

Bekijk bijlage 12835

Overmorgen eens proberen, ik had me net gewassen met de Adrelon 2 in 1.
Ik denk dat dat een goede keuze is. We horen het graag van je. Let op bij alles wat je gaat kopen om je baard te verzorgen is het van belang dat er geen chemische ingrediënten in zitten, het liefst zo natuurlijk mogelijk. Waarom, het is beter voor je huid en je krijgt een mooiere baard.:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Zeg, waar haal je die Aleppo zeep eigenlijk?
Ik zie dat ze het wel hebben bij bol, maar dan moet ik weer verzendkosten betalen. voor de zekerheid, is dit de goede?
https://www.bol.com/nl/p/aleppo-han...bltgh=tRSb9ntmWy5TjdAA3NJA6A.1.2.ProductImage

Handiger is als ik het hier op het winkelcentrum kan halen. Ik heb alleen een hekel aan winkelen, dus liever loop ik direct de goede winkel in. Bij mij zit in ieder geval een Etos, Kruidvat en twee van die natuurwinkels.
Bij Holland Baret hebben ze ook hele goede zeep.
Wachten dat het 2e product voor de halve prijs verkocht wordt.
Scheelt toch, helemaal als je wat meer inslaat

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/herbelle-aleppo-s-oerzeep-olijf-60041691
 

Joep

Zware baard
Ja, ik kon me niet beheersen, het is ook zo warm hè. en ik heb nog niet de zelfbeheersing van de ervaren baardaap.
Ik heb me dus toch gewassen met mijn nieuwe aleppo zeep. Eerst mijn hoofd, toen mijn oksels, mijn baard en....oh wacht, laat ik nou niet op een forum waar ik ook mijn foto op plaats vertellen wat ik allemaal was.
Het was..... een speciale ervaring. De zeep ruikt apart. Ik houd niet zo van sterke parfum, dus de geur van deze zeep kan ik nog wel naar toe groeien, want dat is absoluut geen parfum geur. Wat ik wel vreemd vond was het gevoel na afspoelen, alles voel zo stroef, vreemd. Het voelt wel heel schoon en dan niet op de manier van een wasbeurt met toiletreiniger.
Ik heb het ook even geproefd, want naar het schijnt kun je ook je tanden ermee poetsen. de smaak was ook al apart, moet ik nog aan wennen. Ik vraag me af of je ook je biefstuk erin kan bakken, want er zit genoeg olijfolie in. Iemand ervaring?
 

Texman

Koning Baard
Aleppozeep is echte pure zeep zonder toevoeging van chemische rommel.
Je kan het dan ook gebruiken voor elke schoonmaakklus in huis. Vroeger was Sunlightzeep ook zo'n product je kan het nog steeds kopen maar je kan het beter niet gebruiken voor je baard:eek:. Voor de biefstuk liefhebbers is er "Aleppozeep bak en braad" ook heerlijk voor de BBQ:p
 

Joep

Zware baard
Ik heb toch even een tegenslag met Aleppo zeep :(
Mijn huid begint steeds meer te jeuken, net zoals dat gebeurt als ik te vaak met gewone zeep was, dus mijn huid droogt te veel uit van de zeep, het schilfert ook een beetje.
Ik vind dit erg jammer, want ik vind de zeep juist zo lekker ruiken en voelen, maar nu ben ik toch genoodzaakt op zoek te gaan naar een ander baard wasmiddel.
Ik was me om de dag met de Aleppo zeep. Ik doe het natuurlijk op mijn baard en ook op mijn hoofd, mijn oksels neem ik ook meteen even mee en verder zal ik niet bij naam noemen wat ik nog meer was. Een optie is om alleen de baard met de Aleppo zeep te wassen, maar met uitspoelen loopt het toch over de nek en borstkas, precies waar het uitdroogt. Vooral mijn nek en voorhoofd zijn problematisch.
 
Banner image
Top