Azbane

Zeep of Shampoo?

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door zenn, 8 apr 2019.

Tags:
?

Zeep of Shampoo?

1. Zeep

47,8%
  2. Shampoo

26,1%
  3. Beide

21,7%
  4. Geen van beide

4,3%
  1. zenn

zenn Volle Baard

Omdat 'k ff zat te kijken naar een nieuw stuk zeep of shampoo,
    ben 'k namelijk wel benieuwd waar de voorkeur van de baarden naar uit gaat...

En eigenlijk ook wel een beetje waarom dan?

Yainderidoo vindt dit leuk.
  2. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Zeep voor mij.
    Voornamelijk om praktische redenen. Makkelijker om mee te nemen, klein, en shampoo is me ook gewoon te duur.

zenn en Yainderidoo vinden dit leuk.
  3. Weeble

Weeble Volle Baard

Ik heb shampoo, maar gebruik het eigenlijk weinig.
    Ik was mijn baard vaak met beardconditioner, wordt ie schoon én zacht van!

4. istawa

istawa Volle Baard

Aleppo zeep is het goedkoopst en het meest natuurlijke product voor mijn baard niets anders.

it aint over until the fat lady sings

5. Olav1975

Olav1975 Baard

Ik gebruik sinds een tijdje ook Aleppo zeep, naar volle tevredenheid!

6. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Aleppo zeep is ook mijn keuze! Puur Natuur! Ik wil geen synthetische rommel in mijn Baard en aan mijn lijf. Dus kijk op de verpakking!

alep4.png
    Tevens gebruik ik af en toe de Beer Beard Wash van Superfurry....heerlijk verfrissend!

Schermafbeelding 2019-04-09 om 12.27.19.png

Carlstein11 en zenn vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Texman

Texman Baardaap

Ik gebruik al jaren Dr. Bronner magic peppermint soap.
    Is zowel als zeep tablet als vloeibare zeep te koop.
    Deze zeep bevat pepermunt olie wat onder meer een verkoelend en verfrissend effect heeft wat weer heel goed helpt tegen jeuk.

BigBeard, zenn en Yainderidoo vinden dit leuk.
  8. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Aleppo-zeep!
    Net als vele andere forumleden ben ik niet geneigd om de halve chemische industrie in mijn baard te masseren.

Toevallig ben ik deze week aan de productie begonnen van 100% natuurlijke lederwas.
    Leer is een natuurlijk product en kan schade oplopen door het te behandelen met chemische stoffen, maar belangrijker is het feit, dat we leer gebruiken voor het vervaardigen van allerlei dagelijkse gebruiksvoorwerpen, zoals schoenen, portefeuilles, zitmeubelen, horlogebanden, jassen, paardenzadels, broeksriemen, etc. die continue in contact staan met de menselijke huid.
    Bij toevoeging van chemische ingrediënten omwille van een winstgevend effect zullen deze dus ook via de huid in het lichaam opgenomen worden en dat is niet raadzaam.
    Vandaar!

Yainderidoo en zenn vinden dit leuk.
  9. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Heb ik ook al niet eens ergens gelezen dat jij bezig was met Baard producten? Zo ja waar vinden we die....zo nee wat is er van geworden?

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  10. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

Meeeeestal de zeep maar soms de andrelon van de vrouw.. staat er toch.. en ben ik de zeep vergeten te pakken ofzo..
    Maar boven al de zeep

zenn, Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  11. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Jawel, die zijn er. In beperkte batches voor de liefhebbers, dus mocht je interesse hebben stuur dan even een pb.

Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  12. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Ik heb zeker interesse maar op dit moment heb ik genoeg. Ik zal er aan denken! ;) (Y)

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  13. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Aleppo zeep what else

ProfessorMelchior, zenn en Yainderidoo vinden dit leuk.
  14. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

Ik ben nieuw hier en zit toch met een vraagje aangezien ik regelmatig sport en zweet vroeg ik mij af wat ik het beste gebruik om mijn baard(je) te wassen enz? ik veronderstel dat douchegel gebruiken niet echt een goed idee is?

15. Texman

Texman Baardaap

Baardhaar is een stuk kwestbaarder dan b.v. je hoofdhaar en dient daarom gewassen te worden met een product die je onderliggende huid en de daarop aanwezige huidvetten zo min mogelijk aantasten. Je kan hiervoor een goede baardshampoo gebruiken maar ook natuurlijke producten zoals Aleppozeep of dr. Bronner magic peppermintsoap. Verzorg daarna altijd je baard en huid eronder met wat baardolie en als je baard langer wordt baardbalsem.
    Behandel je baard altijd met de nodige voorzichtigheid want door een ruwe behandeling vallen je baardharen sneller uit.

Carlstein11 en Yainderidoo vinden dit leuk.
  16. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

Bedankt voor de tip na de paasdagen eens shoppen via mijnbaard.be

17. zenn

zenn Volle Baard

Ook weleens de andere varianten geprobeerd; Tea Tree, Almond, Citrus, Lavender, Baby Mild, Eucalyptus, Green Tea, Rose...?
    Tea Tree, Eucalyptus en Lavendel lijken mij interessant ivm de natuurlijke mugwerende eigenschappen.

18. Texman

Texman Baardaap

Ja, ik hebt de varianten Almond, Baby Mild, Eucalyptus, ook wel eens gekocht.
    Almond heeft de typische zoete amandel geur die je ook ruikt bij amandel likeur
    Baby Mild is nagenoeg geurloos maar zeer geschikt voor de gevoelige huid.
    Eucalyptus is dat typische sauna geurtje en een van mij favorieten heerlijk i.c.m de perpermunt.
    Bij https://www.biggreensmile.nl/brands/dr-bronners.aspx?brand=Dr+Bronners kan je ook flesjes van 59ml kopen dus ook leuk om uit te proberen of kado te geven.
    Zelf koop ik altijd de grote flessen van bijna een liter dat is het goedkoopst en je doet er wel een jaar mee.

19. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

20. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

Zeep of shampoo... mhmm nee als ik nu kies Aleppo, en dan na het wassen of een conditioner / olie er in!
    Laten "weken" modeleren met een stylingbalm.. done!

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina