(zak-)messen

Kale666man

Baardaap
Ja en ik waardeer je mening ook hoor.
Maar als je ietst typt zoals ik naar jou komt het anders over dan dat je iets zegt.
Maar ik ben een fijne goze en eerlijk en meen het wat ik zeg ook en soms met een grapje.
Hoop dat hij snel binnenkomt voor je,en dat je er blij mee zult zijn.
Gr richard
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Doet me denken aan m'n 3 daagse hike in Lapland...

......ik wil terug........
Wij waren er dit jaar...........een hele maand :D

Finland, Noorwegen en Noord-Zweden zijn ook onze favorieten.
Is hier ook een beetje een uit de hand gelopen...........hobby.

Zelf daardoor al aan mijn 4de jaar Noors bezig, de vrouw des huizes volgt ondertussen Zweeds ;)
 

Kale666man

Baardaap
Dan ben je de taal toch al een beetje meester in spraak of is het echt heel erg moeilijk.
Ik bedoel praten laat staan schrijven
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Geweldige taal overigens Noors en Fins... heeft wel wat..
Soms klinkt het wel wat zeurderig maar dat is de klank...
Ze hadden me wat woorden geleerd maar tja.. die ben ik weer kwijt
 

Kale666man

Baardaap
Klinkt het een beetje als Emile die als zijn vader kwaad op hem werd door bijvoorbeeld de klompen van zijn pa aan de grond spijkerde en bijna zijn enkels brak toen hij er in stapte altijd naar de schuur vluchte als zijn vader zijn naam schreeuwde,en dan poppetjes van hout sneed.
Of kan je die jeugdserie niet ?
 

Kale666man

Baardaap
Dank je lucky,wrijf het er ff in.
[DOUBLEPOST=1512133568][/DOUBLEPOST]Volgens mij gaat er iets niet goed bij mij.???
[DOUBLEPOST=1512134650][/DOUBLEPOST]John zit er doorheen ik snapte het eventjes niet.sorry broeders
[DOUBLEPOST=1512135710][/DOUBLEPOST]Maar emile was een leuke jeugdserie in ieder geval
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Dan ben je de taal toch al een beetje meester in spraak of is het echt heel erg moeilijk.
Ik bedoel praten laat staan schrijven
Wat Noors betreft is schrijven makelijker dan praten ;)
Ik kan me al behoorlijk verstaanbaar maken maar een "snel" gesprek volgen en er aan deelnemen blijft een uitdaging ;)

Geweldige taal overigens Noors en Fins... heeft wel wat..
Soms klinkt het wel wat zeurderig maar dat is de klank
Fins is volgens mij nog een stuk moeilijker hoor :eek:
 

TMG1961

Baardaap
Toen ik in dienst zat en we in Oslo aanmeerden en ik de post moest wegbrengen naar het postkantoor verstonden ze heel goed waar ik heen wilde. Probleem was dat ik een groot gedeelte van het antwoord niet verstond. Links en rechts is net even iets anders in het Noors..dacht wat heeft die met haar venster..hahahaha
venstre is links, kwam ik naderhand achter
 

Kale666man

Baardaap
Ehh ja oorspronkelijk wel.
Daar begon het ook mee en toen over vakanties waar zakmessen een pré zijn.
Wat ik zei over emile is de kinderserie waar het jongetje altijd poppetjes zat te snijden met zijn mes
Ja voor de rest zijn er onverwachts een beetje oude herrinneringen boven gekomen wat niet specifiek over messen ging.
Mijnheer melchior,u heeft gelijk we zijn wat afgedwaald en daar ben jij dan toch weer altijd aanwezig om dat even duidelijk te maken wat geheel terecht is.
Iemand moet ons toch sturen prof.(Y)
 

DNA76

Baard
image.jpeg
De zwitser maar gebruik die enkel op vakantie tijdens de wandelingen (broodje snijden, zakje openen, takje voor de kids afsnijden en belangrijkste PINTJE openen).
Voor algemeen gebruik heb ik hier wat slagersmessen rondslingeren in huis.
 

Zwollenaar

Zware baard
De Ruike P-108 is nog niet ge-arriveerd. Jammer want ik kijk er naar uit als een klein kind naar pakjesavond.:)
Wat dat betreft word ik nooit volwassen. Maar in aanloop v/d ontvangst van het genoemde mes heb ik de reviews
op You Tube nog eens doorgenomen. Wat mij hierbij opviel was de weerzin van de Amerikaanse messenmensen
tegen alles wat uit China komt. Het gaat toch om de kwaliteit en niet waar die kwaliteit geproduceerd wordt?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat is onze mening, als Europeanen. De nationalistische, patriotistische, wij-zijn-het -belangrijkst-van-de-hele-wereld, isolationisme lievende, cultuurarme, god-heeft-ons-uitverkoren Amerikanen zien de internationale handel als een bedreiging voor hun kostbare erfgoed, dus schreeuwen ze heel hard, dat hun producten de kwalitatief allerbeste zijn. Ze zien zelf niet in, dat ze achter beginnen te lopen en de rest van de wereld gewoon doorgaat en hun achterlaat.
Maar je hebt natuurlijk gelijk: het gaat om de kwaliteit, al wordt het op de maan geproduceerd.
 

Zwollenaar

Zware baard
Vanmiddag KnivesandTools gebeld over mijn bestelde Ruike p108. Er werd mij verteld dat zij mij niet konden zeggen wanneer dit
mes binnen zou komen. Ik raakte hiervan zo geïrriteerd dat ik deze maar heb laten omruilen voor Ruike p 801 en er gelijk een klein
slijpertje van Lansky bijbesteld. Als alles goed gaat wordt dit morgen bezorgd. En omdat mijn irritatie voortduurde bij een andere messenwebwinkel
de Ruike p 108 besteld. Ik krijg dus morgen 2 nieuwe zakmessen wat eigenlijk niet de bedoeling was. Maar misschien komt uit deze irritatie toch nog iets
goeds:mad:

ruike p 108.jpg
Ruike p 108

ruike p801.png

Ruike p 801

lansky slijper.jpg

Lansky slijper
 
Laatst bewerkt:

Freerider

Baard
Hoe goed zijn die slijpers eigenlijk?
Moet nog een paar messen slijpen, en er zijn ook wel een paar keukenmessen die scherper mogen.

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 
Banner image
Top