(zak-)messen

Zwollenaar

Zware baard
buck 112 slim.jpg
Omdat ik half februari jarig ben had ik vorig jaar mezelf een mooi en goed zakmes
cadeau gedaan. Het was een buck 112 slim in de kleur blauw. Zie afbeelding. Dit
mes had ik bestempeld als mijn dag dagelijkse EDC mes voor het niet al te zware
edc werk. Tot de grote ergernis had ik het afgelopen week-einde dit mes ergens
neergelegd en door een of andere boef "geleend" en niet te geretourneerd. Ik
had iets gezegd wat niet in de diverse heilige boeken voorkomt. Vanmorgen bij
K & T een vervangend mes besteld. Wel 45,00 euro naar z''n grootje Grrrrrrrrrrrrr.
Zwollenaar.
 

Laurent1965

Zware baard
Bekijk bijlage 14378
Omdat ik half februari jarig ben had ik vorig jaar mezelf een mooi en goed zakmes
cadeau gedaan. Het was een buck 112 slim in de kleur blauw. Zie afbeelding. Dit
mes had ik bestempeld als mijn dag dagelijkse EDC mes voor het niet al te zware
edc werk. Tot de grote ergernis had ik het afgelopen week-einde dit mes ergens
neergelegd en door een of andere boef "geleend" en niet te geretourneerd. Ik
had iets gezegd wat niet in de diverse heilige boeken voorkomt. Vanmorgen bij
K & T een vervangend mes besteld. Wel 45,00 euro naar z''n grootje Grrrrrrrrrrrrr.
Zwollenaar.
Dat is balen!!!! :mad::mad:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Heb je al in de wagen gekeken? Jou een beetje kennend. ;)
Ben je in het bezit van een doorlopende reisverzekering of inboedelverzekering, waar je het kan claimen?:cool:

Erg mooi mes voor EDC gebruik. Goed gefabriceerd en zeer stevig.
De prijs vind ik nog acceptabel, als je deze vergelijkt met sommige zgn. moet-je-hebben-messen, die men hypt.
Buck heeft ook nog eens als voordeel, dat ze een levenslange garantie op hun messen leveren…als ze niet gestolen worden tenminste.:(
 

Zwollenaar

Zware baard
Zojuist gevonden in de blubber langs een meertje! :)
Het lag er al een tijdje en was aardig aangetast door het vocht, dus direct maar aan het werk gegaan met polijstpasta, houtolie, wax, koperpoets en de slijpsteen. Prettig klusje voor 2e Kerstdag, terwijl de rest van het gezelschap bezig is met het nuttigen van hapjes en drankjes.
Ik vermoed, dat de Kerstman het mes voor me heeft neergelegd, waar ik hem dankbaar voor ben, want nu kan ik een leuke Adda Black Eagle bij de verzameling voegen.

Bekijk bijlage 14283[/QUOT,E]

@ProfessorMelchior , een fraai mes. Hoe lang is het lemmet eigenlijk?
 

Yainderidoo

Zware baard
Misschien past deze vraag hier ook wel thuis. Ik ben op zoek naar een soort handzaam bijltje die ik makkelijk in mijn rugzakje kan meenemen. Een dezer dagen ga ik het bos in om chaga te zoeken. Een soort paddenstoel (schimmel). Deze is vrij hard en met bv. een mes niet makkelijk te verwijderen. Een mooi klein bijltje zou wel makkelijk zijn. De outdoor mensen hier zouden misschien van advies kunnen zijn. ;)
 
Misschien past deze vraag hier ook wel thuis. Ik ben op zoek naar een soort handzaam bijltje die ik makkelijk in mijn rugzakje kan meenemen.
Dit is wel een heel mooi bijltje.
Pracht kwaliteit en voor veel inzetbaar.
Zolang je maar geen bomen wilt kappen.
Er zijn natuurlijk ook goedkopere soortgenoten te koop.

Dit wil mogelijk ook wel werken..
https://euroknives.co/products/serbianchefsknife

https://nl.knivesandtools.eu/nl/pt/-karesuaando-vuogas-aksu-hunters-axe-brown-4042.htm

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

Yainderidoo

Zware baard
Dank je wel @JohnLeeuwis en @ProfessorMelchior voor de tips! Ik denk dat ik ga voor de goedkoopste op messen.nl Dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb! Mtech Mini Tomahawk :cool: Mooi compact en handzaam. Vast niet de beste kwaliteit....maar ik zal hem heel af en toe gebruiken en waarschijnlijk alleen voor het doel (Chaga) waarvoor ik hem nodig heb.
upload_2020-1-24_17-8-42.png
De Serbian Chef's Knife is heel mooi! Maar te breed voor wat ik nodig heb. Bovendien is mijn beurs het niet altijd met me eens als ik wat wil/moet uitgeven ;)
 
Banner image
Top