(zak-)messen

Zwollenaar

Zware baard
buck 112 slim.jpg

Omdat ik binnenkort jarig ben heb ik mezelf een klei cadeau gedaan.
Het is een buck mes 112 slim geworden in de kleur blauw met een
lemmetlengte van 7.3 cm en kunststof handgreep. Dit mes is iets steviger
dan mijn geliefde Opinels. En is hierdoor geschikt voor het minder licht EDC werk
 

Zwollenaar

Zware baard
VERBAASD

Omdat enkele van mijn Op[nel no 8 wat stroef begonnen open
te gaan een klein flesje naaimachine olie gekocht om de genoemde
opinels wat te smeren. De jongeman die mij hielp vroeg waar ik dit voor
nodig had en of hij dit zakmes mocht zien, Hij schrok omdat hij dit wel
een erg groot zakmes vond. Ik dacht: "Mijn hemel, als je een simpele
Opinel no 8 al richting slagzwaard vind gaan dan ben je ook niets
gewend".
 

Hartenheer

Zware baard
VERBAASD

Omdat enkele van mijn Op[nel no 8 wat stroef begonnen open
te gaan een klein flesje naaimachine olie gekocht om de genoemde
opinels wat te smeren. De jongeman die mij hielp vroeg waar ik dit voor
nodig had en of hij dit zakmes mocht zien, Hij schrok omdat hij dit wel
een erg groot zakmes vond. Ik dacht: "Mijn hemel, als je een simpele
Opinel no 8 al richting slagzwaard vind gaan dan ben je ook niets
gewend".
Je ziet er ook zo gevaarlijk uit met die hoed :p
 

Laurent1965

Zware baard
Bekijk bijlage 11065

Omdat ik binnenkort jarig ben heb ik mezelf een klei cadeau gedaan.
Het is een buck mes 112 slim geworden in de kleur blauw met een
lemmetlengte van 7.3 cm en kunststof handgreep. Dit mes is iets steviger
dan mijn geliefde Opinels. En is hierdoor geschikt voor het minder licht EDC werk
Ik heb weleens een zakmes gehad, zo'n Zwitsers, zou niet weten waar ik het voor moet gebruiken, gebruikte alleen de kurkentrekker voor een goeie Bordeaux bij een picknick, wel superhandig :)(Y)
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Die zijn er niet alleen om wijnflessen mee te ontkurken. Je kunt er een heel huis mee bouwen! :D

image.jpeg

Ik draag dagelijks een Victorinox Multitool mee, waarmee ik al vele wagens en schepen gerepareerd heb.
Het enige nadeel is, dat als mijn vrienden op straat ineens een antieke deurknop bij het grofvuil willen weghalen of een klusje in huis hebben direct vragen: 'Mag ik je Multi-tool even lenen?':cool:

image.jpeg
 

zenn

Zware baard
'K heb altijd de 'Leatherman Brewzer' aan m'n sleutelbos hangen; klein, maar komt vaak van pas. :)
(Multitool of Rescue-knife zitten meestal in m'n backpack, maar niet altijd zin om deze mee te nemen)


BREWZER.jpg


Zit er aan te denken om m'n sleutelbos om te zetten in een Key-Bar systeem, lijkt mij wel handig; het zijn eigenlijk je sleutels in een zwisterszakmes.
Maar hier kan je dan ook nog de gebruikelijke tools aan toevoegen, alleen de hoge prijs vindt ik wat minder.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Handige sleutelhanger die PocketToolX ! (Y)

Vergeet de Key Bar maar. Ik had er drie in bezit. Eén prijzig exemplaar van Knifesandtools, één niet goedkope van de originele bedenker en één voor weinig van de Wibra.
Alle drie waardeloos! En weggegooid!
De beide platen zitten aan elkaar vast dmv twee schroeven, die door bussen steken en door het in-en uitsteken van de sleutels draaien de schroeven los en ligt de hele handel op een gegeven moment als onderdelen in je broekzak. Als je de schroeven goed vastzet, dan zitten de platen te strak en draaien de sleutels niet meer.
Slecht ontwerp, geen geld aan spenderen.:(
 

TMG1961

Baardaap
Ik begrijp niet waarom je met een mes op zak rond loopt. En kom niet aan met ik schil wel eens en appel of snij soms een touwtje door. Met een mes op zak rondlopen is nergens voor nodig..of voel je je zo onveilig en is de angst overvallen te worden zo groot dat je dit nodig hebt?
 
Gewoonte, van vroeger uit.
Met 6 jaar een zakmes je van m'n vader gekregen (oempfff, da's nu 55 jaar geleden).
Hij was aannemer en ik had inderdaad een zakmes, stukje metaaldraad en een spijker in de broekzak
Evenals een rode, 'boeren' zakdoek die iedereen op zak had.
Bang ...... nee.
Tegenwoordig schieten ze en daar doet een mes niets tegen.
Gewoonte, handig en wat je maar in wilt vullen.
Een 'traditie' die ik ook bij de kleinzoon ere hou.
Ik heb liever dat ze er mee om kunnen gaan (toutje doorsnijden, punt aan stokje slijpen etc) als dat ze er angstig voor zijn.
En mócht het ooit zover komen dat ze zich moeten verdedigen tegen bijvoorbeeld een honkbalknuppel .....
steek hem maar in zijn arm of been!!

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

Hartenheer

Zware baard
Ik begrijp niet waarom je met een mes op zak rond loopt. En kom niet aan met ik schil wel eens en appel of snij soms een touwtje door. Met een mes op zak rondlopen is nergens voor nodig..of voel je je zo onveilig en is de angst overvallen te worden zo groot dat je dit nodig hebt?


Je kan er op twee manieren naar kijken.

1. Als {verdedigings}wapen
2. als werktuig

De denkwijze van de persoon maakt uit hoe je hier tegenaan kijkt.
 
Banner image
Top