Xavier Hair food formula (Action)

drummer

Baard
www.fotoaanpassen.nl
[/URL][/IMG]
www.fotoaanpassen.nl
[/URL][/IMG]
Bij de Action zeg ik dit blikje staan, en uit nieuwsgierigheid meegenomen. Niet speciaal bedoeld voor de baard, maar volgens mij best het proberen waard. Deze heeft een vrij sterke citrusgeur, en er stond ook nog een variant die naar kokos ruikt. Kosten: nog geen €2,- voor 75 gram. Ik heb het verder nog niet gebruikt, maar ik zal hier mijn ervaringen delen.

 

Texman

Koning Baard
Ha Drummer,
Als ik naar de samenstelling kijk lijkt het mij een vaseline achtig product verrijkt met vit E en wat geurtjes.
Voor de prijs kan je je daar geen buil aan vallen. Maar of het geschikt is voor je baard is de vraag.;)
Ben benieuwd naar je ervaring.
Texman:)>
 

drummer

Baard
Ik heb het goedje inmiddels enkele malen gebruikt.
Het smelt heel gemakkelijk als je het tussen je handen wrijft, maar voelt wel wat vettig aan. Het verdeelt gemakkelijk in mijn baard, maar blijft ook hier in eerste instantie wat vet aanvoelen. Echter, na een kwartiertje is de vettigheid weg en blijft een super zacht aanvoelende baard over. Ik meen me te herinneren dat deze zachtheid te danken is aan de petrolatum in het product (klopt dit, Professor Melchior?).
De citrusgeur is rechtstreeks uit het blik vrij scherp, maar na gebruik vond ik het eigenlijk best een fris geurtje. Beetje vergelijkbaar met de GBS Tequila Lime.
Hold aan de baard geeft dit product nauwelijks, maar omdat de haren er lekker zacht van gaan aanvoelen vind ik het een heel vriendelijk geprijsd alternatief voor baardolie. Ik zal het dan ook zeker ter afwisseling blijven gebruiken.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De zachtheid komt niet van het petrolatum.
Petrolatum is een micro-kristallijne parafine-soort verkregen door de raffinatie van petroleum.
Het wordt in cosmetische producten gebruikt als goedkope vervanger van vaseline en overige smeermiddelen, maar steeds meer producenten zien af van het gebruik, aangezien alleen witte petrolatum veilig in gebruik is en andere soorten zwaar kankerverwekkend zijn.
 

drummer

Baard

Totaal veilig en zeer gangbare cosmetische ingrediënten. De chemische samenstelling valt mee en de zachtheid wordt veroorzaakt door het petrolatum oftewel witte parafine.

Professor, bovenstaande schreef je in het topic over Murray's Beeswax. Is er een manier om te weten te komen of het gaat om witte petrolatum of 'gewone' petrolatum?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Niet echt. De producent hoort dit te weten door te informeren bij de fabriek, waarvan ze het betrekken. De consument komt er dus nooit achter. :(
 

Kale666man

Baardaap
Zo das lekker.maar aan de andere kant worden wij als consument(helaas) veelvuldig besodemieterd en wat we aan kankerverwekkende middelen wel niet binnen krijgen via andere dingen.
Meestal worden deze dingen toch nooit eerlijk verteld en is de burger er weer de dupe van omdat er altijd zakkenvullers zijn die daar baat bij hebben.
Leek mij ook wel wat om eens te proberen en zie er het gevaar ook niet gelijk van in.
Als je eens nagaat wat er tegenwoordig niet kankerverwekkend is moet er nog een hoop gebeuren in de wereld.
 

Jeb

Baard
Ik heb het goedje vandaag toevallig ook gekocht...
Of ik het nu eens afwissel om de haren wat vitamientjes te geven in deze tijden waar de zon schaars schijnt.... wie weet wat het doet
Anders kun je het nog altijd op je hoofd smeren...:D
 
Banner image
Top