Wordt het nog wat?

jeweethetniet

Stoppelbaard
Hey,

Nieuw aangemeld hier en op zoek naar advies van de pro's. Momenteel 26 jaar en vind mijn baardgroei maar om te huilen. Als ik naar mijn vader en broer kijk, hebben zij mooie baardgroei maar bij mij wil het niet zo.
Dus vroeg ik mij af wat voor potentie er voor mij is. Ik hoef niet een baard van 10 cm of iets, maar gewoon wat mooi dekkend over het hele gezicht (voor zover mogelijk). Ik heb wat foto's bijgevoegd van hoe het nu is. Dit is na 8 dagen niet scheren. Voorheen trimde ik altijd gewoon op de kortste stand. Ik heb niet de meest zuivere huid en wat gezichtshaar om dat te bedekken lijkt me dan ook mooi, maar het ziet er nu heel erg onverzorgd en vies uit (ook al douche ik dagelijks...).

De snor is op zich vrij dik, maar in het midden zit bijvoorbeeld niets. De kin zit op zich ook wel aardig wat haar, maar je kan toch nog duidelijk kale plekjes zien overal. De wangen zijn ook maar een paar lange haren die je makkelijk kan tellen. Als ik met een felle lamp schijn, zie ik hier en daar witte donshaartjes zitten, maar zullen die ook dikker en zwart worden na verloop van tijd?

Graag jullie advies!
 

Bijlagen

  • IMG_0534222.jpg
    IMG_0534222.jpg
    831,7 KB · Weergaven: 190
  • IMG_0535222.jpg
    IMG_0535222.jpg
    757,2 KB · Weergaven: 189
  • IMG_0536222.jpg
    IMG_0536222.jpg
    830,4 KB · Weergaven: 186
  • IMG_0539222.jpg
    IMG_0539222.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 178

zenn

Zware baard
Voor 8 dagen is dit toch een goeie start, nu doorgaan naar een maand of 4. Er zullen haren zijn die pas na verloop van tijd opkomen...
En dan pas beoordelen wat je gaat doen; trimmen of doorgroeien.
 

Laurent1965

Zware baard
Helemaal eens met Zenn, laten groeien, inderdaad zijn er haartjes die na verloop van tijd pas opkomen, geef het de tijd!
Veel succes!!!
Een baard doe je jezelf cadeau!
 

Texman

Koning Baard
Ook ik ben het eens met @zenn en @Laurent1965 je start is helemaal nog niet zo slecht maar je zal je baard een tijdje moeten laten groeien.
Om het er wat minder slordig uit te laten zien mag je wel je wangen en je halslijn schoonhouden.
Het voordeel hiervan is dat je beginnende baard zich beter toont.
Op de bijgaande foto heb ik met zwarte lijnen aangegeven wat ik bedoel.
Binnen de lijnen laat je het dus het uitgroeien .
Succes Texman:)>
IMG_0536222a.jpg
 

jeweethetniet

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties! Nog maar even doorzetten dus. En bedankt voor de tekening Texman! Goed om te weten dat ik er iets aan kan doen om het in ieder geval meer verzorgd uit te laten zien. De stukken buiten de lijnen om dan gladscheren of bijv. op laagste stand trimmen?
 

jeweethetniet

Stoppelbaard
Even een update na 3 weken niet scheren. Valt me weer op dat mijn haren erg ver naar voren staan. De kin vind ik zelf ook niet zo netjes, omdat dat nu wat langer begint te worden en ik een wat puntige sik of zo aan het ontwikkelen ben :p . Wat vinden jullie?
 

Bijlagen

  • IMG_0563222.jpg
    IMG_0563222.jpg
    693,2 KB · Weergaven: 126
  • IMG_0564222.jpg
    IMG_0564222.jpg
    724,1 KB · Weergaven: 120
  • IMG_0565222.jpg
    IMG_0565222.jpg
    763,1 KB · Weergaven: 115
  • IMG_0567222.jpg
    IMG_0567222.jpg
    683,4 KB · Weergaven: 114

Texman

Koning Baard
Ha @jeweethetniet ,
Ik vind dat het goed gaat je baard begin zich al aardig te tonen.(Y)(Y)(Y)
Het toont misschien u nog wat slordig maar dat heb je altijd met een beginnende baard.
Het is een fase waar je doorheen moet om een mooie baard te krijgen.
Hou je wangen en je halslijn schoon zoals ik je eerder schreef dan blijft het er netjes uitzien.
Doorgaan dus dat is mijn advies.
Succes Texman:)>
 

jeweethetniet

Stoppelbaard
Even een update. In de tussentijd had ik het weer getrimt i.v.m. belangrijke gesprekken waarbij ik toch wat verzorger voor de dag wilde komen. Inmiddels heb ik het weer een tijdje laten groeien en nu in ieder geval de laatste 4 weken niet meer geschoren. Denk in totaal dat ik nu op een week of 5-6. De snor heb ik 2 week geleden een klein beetje bijgewerkt, omdat die echt alle kanten op vloog en het er niet uit zag. Sindsdien groeit die eigenlijk prima. Verder haal ik af en toe een hele lange opstandige haar weg, maar laat het nu eigenlijk gewoon onafgebroken groeien.

Wat vinden jullie?
 

Bijlagen

  • IMG_1102.jpg
    IMG_1102.jpg
    619,5 KB · Weergaven: 90
  • IMG_1103.jpg
    IMG_1103.jpg
    944 KB · Weergaven: 94
  • IMG_1104.jpg
    IMG_1104.jpg
    917,6 KB · Weergaven: 97
  • IMG_1105.jpg
    IMG_1105.jpg
    760,3 KB · Weergaven: 90
Banner image
Top