Dutchbeards

wilde baard

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Peter1971, 23 jul 2019.

1. Peter1971

Peter1971 Baard

Baardmannen, ik ben op zoek naar een wax, pomade, of wat dan ook...die mijn wilde baard tot 1 net geheel doet lijken , en niet dat je van die vlassige dunne haren blijft zien.
    iemand een aanrader?

RedFlamingo9 en Texman vinden dit leuk.
  2. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Dat is meer een genetische kwestie, dan een van het gebruik van een wax of balsem.
    Ieders haar is anders en ook de groei-dichtheid. Daar doe je niks aan.
    Met Beardbrand Styling Balm of Schwarzkopf Göt2B of Taft volume maak je een betonblok van je baard, waardoor het enigszins massiever wordt. Je kunt ook de Honest Amish Wax gebruiken, die iets vriendelijker voor de baard is.

3. Laurent1965

Laurent1965 Volle Baard

Ik gebruik al tijden voor mijn "doordeweekse baard" taft Maxx sterkte 8, flinke klodder, föhn hierna in koude stand en breng in vorm, hele dag goede hold.
    Regelmatig in de actie, 2e gratis, voor enkele weken genoeg in huis voor weinig. ;)

Yainderidoo, Hartenheer, Texman en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. zenn

zenn Volle Baard

'k weet niet of je er wat aan hebt, maar 'k heb gemerkt dat sommige olieën of balsems duidelijk verschil hebben op de looks van mijn baardhaar;
    - Gebruik ik bijv. Honest Amish of Mad Viking, dan neigt het meer naar rooie tonen qua kleur en voelt het lichter en oogt losser aan.
    - Gebruik ik bijv. Bossman of Beardbrand, dan neigt het meer naar donkerblond tonen qua kleur en voelt het het zwaarder en oogt het meer solide aan.
    Dus wellicht is het toch een bepaalde combo vinden wat voor jou werkt!?

Yainderidoo, Texman en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  5. Texman

Texman Baardaap

Ik gebruik als aanvulling op de baardbalsem van Honests Amish de Groming tonic van Reuzel. Heerlijk spul want de baard zit de hele dag goed .

Yainderidoo en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  6. Dee4WR

Dee4WR Baard

Ik heb ook weken last gehad van een wilde baard. Om dat tegen te gaan doe ik hetvolgende :
    In model föhnen, borstelen, in model brengen met stijlborstel, pommade erin.... Eventueel olie. Ik was de baard ook niet meer met shampoo oid.... Door mijn werk droogde de baard snel uit. Daarom gebruik ik 2-3 x per week L'Oréal haarmasker.

Greetz

Yainderidoo, Texman, Bolt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. ProfessorMelchior

Haarmasker = Burkaverbod = Verboden! :D

8. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Niemand handhaaft het moet dus geen probleem zijn :p

Yainderidoo, ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  9. Texman

Texman Baardaap

O, ik kan dus nog gelukkig nog mijn Vikinghelm blijven dragen :D:D:D:D
    6433b3b968d47ec5ab8a2bd10e0e6e2e.jpg

Bolt, Yainderidoo, Hartenheer en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Moet geen probleem zijn. :D

Ik heb al tegen mijn zoon gezegd.
    Mocht je aangehouden worden met je integraalhelm dan moet je je een beroepen op discriminatie.
    De politie heeft zelf al aangegeven dat ze er niets aan de boerka doen, dus waarom dan wel met die duizenden motorrijders, die dit voor hun veiligheid hebben.

11. Texman

Texman Baardaap

Op de motor moet je hem dragen maar als je bij je motor wegloopt zou die af moeten of zo iets.
    Ik ben benieuwd of de motoragenten zich daar ook aan houden:confused:

12. ProfessorMelchior

Het verbod geldt alleen in openbare gebouwen, zoals bankfilialen, ziekenhuizen, etc. en in het openbaar vervoer, dus niet op straat.
    Het lijkt me sterk, dat iemand met een integraalhelm in de metro zit of een bank binnengaat.
    Politie-ambtenaren hebben, als ze in dienst zijn, vrijstelling van bepaalde verordeningen, zodat ze wapens kunnen dragen, hard mogen rijden en dus ook hun helm op mogen houden.

Robin83 en Texman vinden dit leuk.
  13. Laurent1965

Laurent1965 Volle Baard

Bij mij op het werk, specifieke ambulante zorg, geldt GEEN ENKELE HOOFDBEDEKKING, voor vrouwen en mannen, dus ook geen petje of wat dan ook bij contact met cliënten.
    Cliënten kunnen een klacht tegen ons indienen bij overtreding.

14. ProfessorMelchior

Echter… de wet betreft GEZICHTSBEDEKKING en geen HOOFDBEDEKKING.

Waar de slimme wetgevers niet over nagedacht hebben is het feit, dat het dragen van een sluier nu dus verboden is in openbare gebouwen en hiermee dus ook het dragen van de bruidssluier niet meer is toegestaan.

image.jpeg

Nib85 en Texman vinden dit leuk.
  15. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Is het niet zo dat er {bij} staat, bij het niet kunnen zien van het gezicht. {of zo iets}

Heb de wetspassage wel gelezen, maar is me voor een groot gedeelte weer ontschoten.

Texman vindt dit leuk.
  16. ProfessorMelchior

Totaal buiten het topic, maar ik heb de Wet op het Verbod van Gezichtsbedekking volledig doorgenomen en de bruidssluier zou mogen, aangezien het een feestelijke gebeurtenis betreft.

De voorbeelden van gezichtsbedekking, die nog wel is toegestaan, die ik toegestuurd kreeg ter informatie, geloof je niet.
    Ik althans niet! :confused:o_O

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Ik twijfel niet meer aan het gezond verstand van onze wetgevers, ik weet nu zeker, dat ze knettergek gestoord zijn!

Bolt, Laurent1965 en Texman vinden dit leuk.
  17. Texman

Texman Baardaap

Onze wetgevers zullen vast wel weer geschrokken zijn:eek:

ProfessorMelchior en Laurent1965 vinden dit leuk.
  18. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Ben nu reuze benieuwd of ze zullen ingrijpen als extreem links weer eens een protestmars houd.
    Ingrijpen doen ze alleen als je niet extreem links ben.

Bolt, ProfessorMelchior, Texman en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

ondertussen iets gevonden om je baard beter te krijgen @Peter1971 ?

Texman vindt dit leuk.
  20. istawa

istawa Volle Baard

De agenten hebben meestal van die helmen waar de gehele voorkant de dus het aangezicht naar achter klapt . Dus het hele gelaat is zichtbaar.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 Sirocco met Tapatalk

Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina