Wilco's baard kwekerij

Wilco66

Baard
Het is al weer week 8 van mijn baard kwekerij. Het eerste deel kun je eventueel teruglezen in het voorstel topic via https://baardforum.nl/threads/even-voorstellen-na-4-weken.3642/
Het begint er nu naar week 8 al wel aardig uit te zien volgens mij. Waar ik nog wel moeite mee heb is de zg neklijn. Hiervoor wil ik toch graag een barbier raadplegen als deze weer open is. Zelf durf ik dit niet goed aan.
De baard wil ik aan de voorzijde nog wel wat langer hebben, dus dat is gewoon een kwestie van wachten. Waar ik nog aan twijfel is het haar boven op mijn hoofd (ja, aan de achterzijde zit nog wat......).
Zou ik dit milimeteren (zoals ik dat eerder altijd deed) of gaan voor een hele kale kop? Wat zou beter staan?
Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. De bijgevoegde foto's zijn dus het resultaat van 8 weken.
IMG_20200417_141907071_HDR.jpg IMG_20200417_141909847_HDR.jpg
 

Eric65

Baard
Betreft hoofdhaar, millimeteren. Tondeuse erover zonder kam. Nu is er het weer voor en als je het niks vind staat er in no time weer wat op. Mocht het bevallen, scheermes erover. Binnen 3 dagen staat er weer wat op. Aangezien we toch zo beperkt mogelijk weg kunnen ivm Corona is het een goeie tijd om uit te proberen. tevens ook een goed excuus als iemand een opmerking mocht maken over je neklijn heb je altijd het excuus dat de barbiers op dit moment gesloten zijn.
Trouwens, mooie volle baard, egaal en geen kale/dunne plekken.
 

Laurent1965

Zware baard
Het is al weer week 8 van mijn baard kwekerij. Het eerste deel kun je eventueel teruglezen in het voorstel topic via https://baardforum.nl/threads/even-voorstellen-na-4-weken.3642/
Het begint er nu naar week 8 al wel aardig uit te zien volgens mij. Waar ik nog wel moeite mee heb is de zg neklijn. Hiervoor wil ik toch graag een barbier raadplegen als deze weer open is. Zelf durf ik dit niet goed aan.
De baard wil ik aan de voorzijde nog wel wat langer hebben, dus dat is gewoon een kwestie van wachten. Waar ik nog aan twijfel is het haar boven op mijn hoofd (ja, aan de achterzijde zit nog wat......).
Zou ik dit milimeteren (zoals ik dat eerder altijd deed) of gaan voor een hele kale kop? Wat zou beter staan?
Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. De bijgevoegde foto's zijn dus het resultaat van 8 weken.
Bekijk bijlage 15467 Bekijk bijlage 15468
Ik zou ZEKER eens proberen te scheren.
Ik heb er indertijd te lang over getwijfeld en daardoor tijd verspild..., wil niet anders meer.
Trouwens, goeie, snelle groei!
 

Texman

Koning Baard
Het is al weer week 8 van mijn baard kwekerij. Het eerste deel kun je eventueel teruglezen in het voorstel topic via https://baardforum.nl/threads/even-voorstellen-na-4-weken.3642/
Het begint er nu naar week 8 al wel aardig uit te zien volgens mij. Waar ik nog wel moeite mee heb is de zg neklijn. Hiervoor wil ik toch graag een barbier raadplegen als deze weer open is. Zelf durf ik dit niet goed aan.
De baard wil ik aan de voorzijde nog wel wat langer hebben, dus dat is gewoon een kwestie van wachten. Waar ik nog aan twijfel is het haar boven op mijn hoofd (ja, aan de achterzijde zit nog wat......).
Zou ik dit milimeteren (zoals ik dat eerder altijd deed) of gaan voor een hele kale kop? Wat zou beter staan?
Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. De bijgevoegde foto's zijn dus het resultaat van 8 weken.
Bekijk bijlage 15467 Bekijk bijlage 15468
Het resultaat van acht weken kweken is bijzonder goed. Je heb nu al een erg mooie baard (Y)(Y)(Y).
Het kaal scheren van je hoofd kan je natuurlijk nu proberen, bevalt het niet ga je weer over op millimeteren :)
 

Wilco66

Baard
Alles is al gezegd, wat een fantastische baardgroei.
Ziet er mooi uit voor “slechts” 8 weken.

Heb je ook een doel voor ogen of gewoon wat langer laten groeien?
Een bepaald doel vindt ik altijd moeilijk te formuleren. Ik wil in ieder geval dat de lengte meer wordt maar niet zo lang als bijvoorbeeld de z.g. zz-top baarden. Alhoewel ik die wel fantastisch vindt om te zien denk ik niet dat dat iets voor mij is. Voorlopig gewoon nog maar laten groeien en kijken waar het toe leidt.
[DOUBLEPOST=1587150520][/DOUBLEPOST]
Ik zou ZEKER eens proberen te scheren.
Ik heb er indertijd te lang over getwijfeld en daardoor tijd verspild..., wil niet anders meer.
Trouwens, goeie, snelle groei!
Ik ga dit zeker overwegen om te proberen. Als ik jou profielfoto bekijk ziet het er bij jou in ieder geval fantastisch uit icm met die baard.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Volgens jou ziet het er wel aardig uit na week 8? :confused:
Nou wees er maar zeker van, dat het er fantastisch uitziet! :)>(Y)
Staat je prima!

Laat de halslijn maar even gaan (neklijn zit aan de achterkant van je hoofd:rolleyes:) en over een geschoren schedel kan ik een gedegen advies geven: doen! :)
 

Laurent1965

Zware baard
Een bepaald doel vindt ik altijd moeilijk te formuleren. Ik wil in ieder geval dat de lengte meer wordt maar niet zo lang als bijvoorbeeld de z.g. zz-top baarden. Alhoewel ik die wel fantastisch vindt om te zien denk ik niet dat dat iets voor mij is. Voorlopig gewoon nog maar laten groeien en kijken waar het toe leidt.
[DOUBLEPOST=1587150520][/DOUBLEPOST]
Ik ga dit zeker overwegen om te proberen. Als ik jou profielfoto bekijk ziet het er bij jou in ieder geval fantastisch uit icm met die baard.
Thanks!!
Hij moest er even vanaf ivm Corona en iets met werken met mondkapjes en zo... :mad::mad:
Maar komt inmiddels weer snel terug. :):)
 

Wilco66

Baard
Ok, tijd voor een update.
Ik ben nu 3 maanden onderweg en vandaag de stoute schoenen aangetrokken en naar de barbier gegaan. Opdracht aan hem was om de lijnen strakker te maken in combinatie met een kale kop. De voorzijde wou ik niet te veel aan laten doen wat ik wil de baard nog wat langer laten worden.
De bijgevoegde foto's zijn van voor en die met de donkere bril van na het bezoek aan de barbier. Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat. Eens kijken wat jullie er van vinden......
 

Bijlagen

  • IMG_20200515_142918179.jpg
    IMG_20200515_142918179.jpg
    762,3 KB · Weergaven: 76
  • IMG_20200515_143028654__exported_3753205091594879016.jpg
    IMG_20200515_143028654__exported_3753205091594879016.jpg
    775,7 KB · Weergaven: 76
  • IMG_20200516_101624950.jpg
    IMG_20200516_101624950.jpg
    616,2 KB · Weergaven: 75
  • IMG_20200516_101636209__exported_2171933113774478943.jpg
    IMG_20200516_101636209__exported_2171933113774478943.jpg
    595,2 KB · Weergaven: 75

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik wil je plezier niet verpesten, maar…het resultaat is verschrikkelijk! :confused:

Een barbier, die er duidelijk geen enkel verstand van heeft.
Als je een langere baard wilt, dan moeten de zijkanten op een gegeven moment dezelfde lengte, als het kingedeelte hebben, dus dan moet de barbier ze NIET faden of inkorten.
De snor is nu veranderd in een soort nagelborstel, dus daar had hij ook beter vanaf kunnen blijven en ik heb werkelijk geen flauw idee, waarom er nu een flinke ruimte voor de oren is gemaakt. Het oogt alsof de baard naar voren is geschoven bij het hard remmen in de wagen of dat de barbier er een forse sik van wilde maken.
:(

Je hebt een prima baard, dus het advies zou zijn deze zelf bij te houden en de hobbyisten-knippers te mijden.
:)>
 

Wilco66

Baard
Je hebt een prima baard, dus het advies zou zijn deze zelf bij te houden en de hobbyisten-knippers te mijden.
:)>
Bedankt voor je advies. Ik wil de baard iets langer laten worden, maar niet extreem lang. Dus zoals jij waarschijnlijk bedoeld een forse sik, maar dan de zijkant ook bedekt (ik weet niet hoe je het anders moet benoemen). En de volgende keer dat ik het bijwerk laat ik het korter op de oren zitten, zoals je weet groeit het vanzelf weer terug....
 
Laatst bewerkt:

Rothbeard62

Volle Baard
Ik ben bang dat ik de professor (helaas) wel gelijk moet geven, dit is geen beste barbier :eek:. Zonde, want voor de knipbeurt zag je baard er juist prima uit. Het meest jammere is dat je prima (in een mooie natuurlijk vloeiende vorm) snor zo is gekortwiekt. Ik zou voor de volgende keer een andere barbier zoeken, of inderdaad de boel zelf bijhouden. Het komt goed, je hebt een geweldige baard, dus het is zo weer in orde! :)>(Y)
 
Banner image
Top