Welke game speel je?

zenn

Zware baard
Holy Necro-post Batman!

Affijn, 'k speel nog steeds Battlefield 1. :) Battlefield V viel helaas tegen. :(
Nu maar wachten op de volgende Battlefield en kijken of dat wellicht wat wordt.

 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Sinds Corona terug begonnen aan de Hitman-serie.
Dat moet een goeie 15 jaar geleden zijn dus er is een hoop veranderd heb ik gemerkt :eek:
 

Yainderidoo

Zware baard
De jongste zoon is een liefhebber van gamen (computer) ik ben meer van de bordspelen. Geen geweld....maar mooie spellen zoals deze waar ik gek op ben Tak Board Game:

WoodBoard2.jpg
 

Joep

Zware baard
Ben geen gamer en ook nooit geweest.:eek:
In de oertijd speelde ik weleens Supaplex een soort veredelde Pacman.
Hier is het echter bij gebleven.
Supaplex, helemaal vergeten dat dat bestond. Heb ik ook gespeeld, was erg leuk!
De jongste zoon is een liefhebber van gamen (computer) ik ben meer van de bordspelen. Geen geweld....maar mooie spellen zoals deze waar ik gek op ben Tak Board Game:

WoodBoard2.jpg
Ik houd ook wel van "echte" spelen. Dit ken ik niet Yainderidoo. Het ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe je dat speelt.
Mijn kinderen zijn sinds kort oud genoeg om langzaam aan Kolonisten te spelen, super leuk spel. Ik heb voor ze ook het Wormen spel gekocht, een heel leuk dobbelspel dat voor een groot deel geluk is, maar zeker ook tactiek bevat. Ik speel het zelf ook graag. Dit is alles wat je nodig hebt:
1004004004574476_4.jpg


Gamen op de PC doe ik iets te veel. Online speel ik graag Therian Saga, een spel zonder haast. Lokaal speel ik graag afwisselend Rimworld, Dwarf Fortress, Europa Universalis IV. ook wel een tijd een MUD gespeeld, Discworld:
dwm_2.png

Een MUD (Multi-User Dungeon) is een soort multiplayer online textadventure.
 

Joep

Zware baard
Leuk! Dat zou ik best wel eens willen spelen. Ik ken wel iemand die dat waarschijnlijk ook wel wil. Nu even wachten tot de Corona malaise voorbij is, dan kan ik weer eens afspreken.

Grappig dat er wel een belletje ging rinkelen, maar ik het niet kon plaatsen. Ik heb die boeken serie waar het idee van dit spel uit komt gelezen. Een hele goede serie, alleen jammer dat deel 3 nooit geschreven is en de auteur ook aangeeft er helemaal geen zin meer in te hebben om het verhaal überhaupt ooit af te ronden. Toen ik daar achter kwam, halverwege deel 2, heb ik het boek weggelegd en nooit meer uitgelezen. Zo jammer.
 

Yainderidoo

Zware baard
Leuk! Dat zou ik best wel eens willen spelen. Ik ken wel iemand die dat waarschijnlijk ook wel wil. Nu even wachten tot de Corona malaise voorbij is, dan kan ik weer eens afspreken.

Grappig dat er wel een belletje ging rinkelen, maar ik het niet kon plaatsen. Ik heb die boeken serie waar het idee van dit spel uit komt gelezen. Een hele goede serie, alleen jammer dat deel 3 nooit geschreven is en de auteur ook aangeeft er helemaal geen zin meer in te hebben om het verhaal überhaupt ooit af te ronden. Toen ik daar achter kwam, halverwege deel 2, heb ik het boek weggelegd en nooit meer uitgelezen. Zo jammer.
Precies....ik heb beide boeken gelezen (in de originele taal)) schitterende verhalen. Echt de moeite waard om uit te lezen. En waar heb jij gelezen dat hij daar geen zin meer in zou hebben???? Voor zover ik weet is hij perfectionist en bezig (al enige jaren) om boek drie uiteindelijk op te leveren. Er is ook nog een ander boek die zich in die wereld afspeelt. Dat gaat over Auri die onder de universiteit leeft.
cover-slow-regard_277.jpg


De versie van het Tak spel die ik heb, is zelfgemaakt. Het originele spel moet je in het buitenland kopen. Dat word voor mij wat te duur. Het bord heb ik op canvas doek getekent en samen met mijn jongste zoon de speelstukken gemaakt.
 

Joep

Zware baard
Precies....ik heb beide boeken gelezen (in de originele taal)) schitterende verhalen. Echt de moeite waard om uit te lezen. En waar heb jij gelezen dat hij daar geen zin meer in zou hebben???? Voor zover ik weet is hij perfectionist en bezig (al enige jaren) om boek drie uiteindelijk op te leveren. Er is ook nog een ander boek die zich in die wereld afspeelt. Dat gaat over Auri die onder de universiteit leeft.
cover-slow-regard_277.jpg


De versie van het Tak spel die ik heb, is zelfgemaakt. Het originele spel moet je in het buitenland kopen. Dat word voor mij wat te duur. Het bord heb ik op canvas doek getekent en samen met mijn jongste zoon de speelstukken gemaakt.
Ik heb even gezocht, maar kan het zo één twee drie ook niet meer vinden waar ik dat las. Het was op een forum en er waren veel mensen boos omdat hij het boek maar niet wilde voltooien. er werd zelfs een vergelijking gemaakt tussen hem en George Martin, het zal je maar gebeuren, dat is wel heel erg :p Als ik het nog vind, dan post ik het hier. Liever heb ik dat hij de serie wel nog afrond, dan lees ik de eerste 2 boeken gewoon opnieuw, want ze zijn inderdaad erg goed.

Ik vond het spel ook nog al aan de prijs en zat ook al te denken om het zelf te maken. Het stelt eigenlijk niet veel voor, maar naar de spelregels te beoordelen lijkt het me een uitdagend spel.
 

Nib85

Volle Baard
Ik ben geen gamer, sowieso altijd maar weinig interesse in computers en games gehad.

Het enige wat ik vol overgave speel is Mariokart tegen de kinderen op de Nintendo Switch. :D
 
Banner image
Top