Welke baardolie raden jullie aan.

Tabbaert

Stoppelbaard
Hallo. Ik ben dus nieuw en heb hier al één en ander gelezen. Ik zou echter eens de meerderheid willen laten beslissen.
Welke baardolie kan een beginneling als ik best gebruiken?
Laat dus maar komen.
Ik twijfel over die vier geuren azbane.
 

Renem

Volle Baard
Twijfel nog even door: je vindt ze vermoedelijk niet alle vier even lekker... dan is er dus straks eentje op en heb je er nog 3 praktisch onaangebroken staan. :rolleyes:

Als ik opnieuw zou beginnen zou ik voor een neutrale olie gaan van een gerenommeerd merk gaan. Aan Honest Amish of Percy Nobleman kun je je geen buil vallen.
Van daaruit zou ik geurtjes gaan uitproberen. Ik weet inmiddels dat ik meer van de warme citrus en kruidig ben en niet zo van de pepermunt of houtgeuren. Maar ja, daar kom je natuurlijk alleen achter door het te proberen. Diverse merken hebben testers, (dutchbeards, bloody bisshop) dat is handig omdat het je voor een miskoop kan behoeden.

Goedkopere optie is de baardolie van HollandAndBarret (was vroeger De Tuinen). Geurtje is even wennen en ik sluit niet uit dat andere olie beter is, maar het spul maakt je baard wel zachter.

Eigenlijk zou je het spul gewoon moeten ruiken voordat je het koopt. Geen baardbroeders al vrienden of een barbier in de buurt? Dat zou een goed startpunt zijn denk ik.

Succes met je zoektocht: het pad is belangrijker dan je bestemming. ;)

Vriendelijke groet, René
 

Tabbaert

Stoppelbaard
Twijfel nog even door: je vindt ze vermoedelijk niet alle vier even lekker... dan is er dus straks eentje op en heb je er nog 3 praktisch onaangebroken staan. :rolleyes:

Als ik opnieuw zou beginnen zou ik voor een neutrale olie gaan van een gerenommeerd merk gaan. Aan Honest Amish of Percy Nobleman kun je je geen buil vallen.
Van daaruit zou ik geurtjes gaan uitproberen. Ik weet inmiddels dat ik meer van de warme citrus en kruidig ben en niet zo van de pepermunt of houtgeuren. Maar ja, daar kom je natuurlijk alleen achter door het te proberen. Diverse merken hebben testers, (dutchbeards, bloody bisshop) dat is handig omdat het je voor een miskoop kan behoeden.

Goedkopere optie is de baardolie van HollandAndBarret (was vroeger De Tuinen). Geurtje is even wennen en ik sluit niet uit dat andere olie beter is, maar het spul maakt je baard wel zachter.

Eigenlijk zou je het spul gewoon moeten ruiken voordat je het koopt. Geen baardbroeders al vrienden of een barbier in de buurt? Dat zou een goed startpunt zijn denk ik.

Succes met je zoektocht: het pad is belangrijker dan je bestemming. ;)

Vriendelijke groet, René

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting. Dit zal zeker en vast een hulp zijn.
 

Pat

Baard
bij mijnbaard.nl heb ik Mad Viking, Damn Good Companie, Grave Before You Grave en Mr Bear family baardolie gehaald. Ze bevallen eigenlijk allemaal prima. De Mad Viking lijkt iets dikker te zijn qua olie. Voordeel van de laatste is dat ze bij mijnbaard.nl ook een sample set verkopen van 13 verschillende geuren.

groeten Pat
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Moeilijk om een bepaalde olie aan te raden, zeker als het op geur aankomt.
Smaken verschillen nu eenmaal.
Met het merk op zich kan je niet verkeerd gaan maar testers bestellen om even te kijken welke jou het best bevalt is zeker nuttig ;)


[Mod] ik heb me gepermiteerd om je andere topic, met exact dezelfde naam en inhoud, te verwijderen zodat er geen parallele topics met verschillende antwoorden ontstaan ;) [/Mod]
 

Tabbaert

Stoppelbaard
Moeilijk om een bepaalde olie aan te raden, zeker als het op geur aankomt.
Smaken verschillen nu eenmaal.
Met het merk op zich kan je niet verkeerd gaan maar testers bestellen om even te kijken welke jou het best bevalt is zeker nuttig ;)


[Mod] ik heb me gepermiteerd om je andere topic, met exact dezelfde naam en inhoud, te verwijderen zodat er geen parallele topics met verschillende antwoorden ontstaan ;) [/Mod]

Van harte bedankt voor de raad. Ik heb op aanraden van Pat eens gekeken bij Mijn baard.nl en het aanbod van de 13 geuren heeft het toch gehaald. Natuurlijk 10ml flesjes waardoor er ook geuren zullen tussen zitten die me totaal niet bekoren. Deze kan ik mss cadeau doen aan mede-baardeigenaars. Vanaf 40 euro was er een gratis cadeau maar daarvoor waren de samples niet genoeg, dan nog maar ééntje van 10ml besteld van frankinsteijn Dutchbeards, hierdoor nog een baardkam besteld als cadeau ook. Deze zal ik wel nog even niet nodig hebben, maar toch.
 

Pat

Baard
Van harte bedankt voor de raad. Ik heb op aanraden van Pat eens gekeken bij Mijn baard.nl en het aanbod van de 13 geuren heeft het toch gehaald. Natuurlijk 10ml flesjes waardoor er ook geuren zullen tussen zitten die me totaal niet bekoren. Deze kan ik mss cadeau doen aan mede-baardeigenaars. Vanaf 40 euro was er een gratis cadeau maar daarvoor waren de samples niet genoeg, dan nog maar ééntje van 10ml besteld van frankinsteijn Dutchbeards, hierdoor nog een baardkam besteld als cadeau ook. Deze zal ik wel nog even niet nodig hebben, maar toch.

Ben benieuwd wat jou favorieten zijn, persoonlijk zijn dat bij mij de Ravn Ron, Yggdrasil en Odin's Rök. Uiteraard is de rest ook niet verkeerd. Zaten er 2 bij waar ikzelf wat minder gecharmeerd van was. Logisch je kan niet alles lekker vinden, Aangezien ik al een grote fles Bay Rum (GFS (ander merk)) (Ravn Ron bij Mad Viking) had gekregen voor mijn verjaardag. Later van Mad Viking de Yggdrasil in een grotere fles gekocht naar aanleiding van de sample set

groeten Pat
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Wat is voorkeur... tja is en blijft persoonlijk..
Zelf ben ik van de zachtere bosgeuren.. Ook hierover is een topic.. alleen niet te rokerig...
Ben wel een echt buitenmens, en scouting-ganger en natuurlijk ook een fikkie-stoker....
Maar het rokerige en het zware bossige is me toch te...

Zelf dan ook een fan van GBS en had dan de bay rum.. ja die is wat zoet..
maar ben altijd fan geweest van Mr Bear Woodland, jammer dat de geur af en toe snel weg is....
Maar GBS heeft die ook een dus dat wordt een volgende..

Als je echt twijfelt zou ik zeggen pak een geurloze olie, dan kun je natuurlijk altijd combineren met eventueel je parfum / after.. eu.. no shave ;)

Ik ben zelf ook nog wat zoekende naar meer als alleen de Woodland, dus snuffel zo rond als ik ergens ben...
Ruiken ruiken ruiken, en af en toe van die sample sets bestellen.. Pak niet te grote hoeveelheden en begin b.v. bij de olien...
Die gaan er; bij mij; vaak sneller doorheen en als je dan een geur hebt die minder ruikt kun je die nog verkopen dan wel sneller op maken ;)
 

Zorro

Stoppelbaard
Hallo. Ik ben dus nieuw en heb hier al één en ander gelezen. Ik zou echter eens de meerderheid willen laten beslissen.
Welke baardolie kan een beginneling als ik best gebruiken?
Laat dus maar komen.
Ik twijfel over die vier geuren azbane.
JOJOBA olie... de kenner geeft me gelijk.
Never baard olien gewoon jojoba olie
 

MennoT

Stoppelbaard
Ik ben zelf groot van Grave Before Shave, heb inmiddels 3 geuren met elk hun eigen karakter waardoor er iets te kiezen valt.
Aphrodisiac is wat stoerder, Gentlemen's Blend wat serieuzer en Bay Rum is lekker fris (vooral fijn na de conditioner van Zeus). Ik gebruik van alle 3 trouwens zowel de olie als de balsem in het ochtendritueel.

En zo gauw je de baardkam nodig hebt is die van buffelhoorn een echte aanrader. In sommige reacties lees je iets over stank van de kam maar ik vond de geur heerlijk (een mix van leer en gedroogd vlees) en vind het jammer dat deze nieuwgeur na een tijdje verdwijnt)
 

Dre

Baard
Hallo. Ik ben dus nieuw en heb hier al één en ander gelezen. Ik zou echter eens de meerderheid willen laten beslissen.
Welke baardolie kan een beginneling als ik best gebruiken?
Laat dus maar komen.
Ik twijfel over die vier geuren azbane.
[DOUBLEPOST=1555760340][/DOUBLEPOST]De geuren van Asbane olie zijn allemaal heerlijk .. De moeite waard om de 4 pack olie te bestellen .. Jammer dat de balsem nog maar 1 geur te bestellen is..... Maar alles blijft een persoonlijke smaak
 

Zwollenaar

Zware baard
Ruim één jaar heb ik de haarolie (Moroccan Aragan Oil) van het Kruidvat voor mijn baard gebruikt. Voorheen gebruikte ik de premium Beard Oil van
Honest Amish. Behoorlijk wat duurder maar kwalitief een stuk beter. Vergeleken met de olie van Honest Amish is de haarolie van het Kruidvat een
veredeld soort naaimachine-olie. Althans dat is MIJN mening
 

Dre

Baard
Sluit ik helemaal bij aan, ik heb ook het kruitvat geprobeerd eenmalig was dat... Uiteindelijk fles weggegooid... Naaimachine olie is nog te goed voor deze bocht .. :)>
 

K9Beard

Baard
Hier ook van de bosgeuren. M'n lady iets minder.

Gebruik zelf één standaard na shampoo-beurt: Bull Dog Original Beard Oil. Nam ik eerst altijd uit Engeland mee. Tegenwoordig ook in NL verkrijgbaar. Douche meestal 's avonds en deze is licht en doet mij puur aan (Aloë vera, Camelina oil, Green Tea).
Overdag óf Bluebeard's Revenge Classic Blend, óf Woody van mijnbaard.nl.

De laatste vind ik zelf nog wat heftig, dus vanwege goeie ervaringen met Mr. Bear, wil ik die volgende keer eens proberen.
 
Banner image
Top