Weer zo eentje..

Je heb mannen waarbij de dekking niet optimaal is en het ook niet staat.
Bij jouw heb ik dat gevoel niet want het staat je prima (Y)(Y)(Y).
Dus doorgaan en je mag het nu wel een beetje bij gaan houden om het niet te slordig te laten worden ;)

Ja dat bijhouden.. heb je nog tips of zijn er wat goede video's te vinden? Ik vind het lastig te bepalen wat ik moet doen. Enige wat ik nu doe is snor wat knippen en heel soms in de nek even (maar daar heb ik weinig baardgroei) ook de lijn op de wangen doe ik soms voorzichtig met scheermesje, maar ook daar ben ik voorzichtig mee zodat ik vooral niet te veel weghaal.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Allereerst grote complimenten voor je volhardendheid, die duidelijke goede resultaten voortbrengt.
Een leuke compilatie van beelden om te bekijken en qua verzorging ben ik het zoals gebruikelijk met @Texman eens.
Lees op je gemak de topics bij baardverzorging op ons Baardforum en dan kun je veilig aan de slag met een schaar en spiegel.
Als je het rustig uitvoert komt het goed en mocht je een missertje maken, dan groeit het gewoon weer aan.
 

RBBP

Baard
Wel leuk gedaan die collage!

Ik heb dat zelf ook dat ik niet zo handig ben met het mes en trimmer. Sterker nog, ik heb niet eens een trimmmer.
Ik heb de luxe dat ik het uit kan besteden, maar anders had dat bij mij echt niet goed gekomen :p

Misschien is dat een idee?
 
Allereerst grote complimenten voor je volhardendheid, die duidelijke goede resultaten voortbrengt.
Een leuke compilatie van beelden om te bekijken en qua verzorging ben ik het zoals gebruikelijk met @Texman eens.
Lees op je gemak de topics bij baardverzorging op ons Baardforum en dan kun je veilig aan de slag met een schaar en spiegel.
Als je het rustig uitvoert komt het goed en mocht je een missertje maken, dan groeit het gewoon weer aan.

Ik heb al wel even zitten speuren, maar zo niet echt gevonden hoe ik het in mijn geval het beste aan kan pakken.

Wel leuk gedaan die collage!

Ik heb dat zelf ook dat ik niet zo handig ben met het mes en trimmer. Sterker nog, ik heb niet eens een trimmmer.
Ik heb de luxe dat ik het uit kan besteden, maar anders had dat bij mij echt niet goed gekomen :p

Misschien is dat een idee?

Volgende week nog even lekker op vakantie en daarna afspraak bij barber voor m'n haar. Dan kan hij sowieso de baard ook nog even nalopen. Maar ben ook wel benieuwd hoe de mensen het zelf doen. Barberbezoek is 1x per 6 weken ofzo in mijn geval.
 

Texman

Koning Baard
Ja dat bijhouden.. heb je nog tips of zijn er wat goede video's te vinden? Ik vind het lastig te bepalen wat ik moet doen. Enige wat ik nu doe is snor wat knippen en heel soms in de nek even (maar daar heb ik weinig baardgroei) ook de lijn op de wangen doe ik soms voorzichtig met scheermesje, maar ook daar ben ik voorzichtig mee zodat ik vooral niet te veel weghaal.
Het bijhouden is iets anders dan inkorten van je baard.
Het bijhouden doe ik voornamelijk met de schaar waarbij k de haren die uitsteken inkort dit geldt ook voor de snor.
De wangen en de hals lijn hou ik schoon met een scheermesje en voor rest zorg ik er voor dat de lijnen strak zijn.
Dus eigenlijk doe ik het niet veel anders dan hoe jij het nu aanpakt.
En als er echt een stuk af moet dan gebruik ik de trimmer zonder opzetkam.
Dan ga ik voorzichtig van boven naar beneden en breng weer vorm in mijn baard.
Ik werk altijd in kleine laagjes dan kan het niet zo gauw mis gaan.
En inkorten nooit meer dan 1 cm.:)>
 
Het is nu een week of 6 geleden denk ik dat ik mijn laatste bericht hier heb geplaatst. Ik ben niet zo zeer meer bezig om meer lengte te krijgen. Helaas niet genoeg dekking op de wangen om de droombaard te krijgen. Die paar haren die ik er wel heb werden echt te lang en daardoor wild.. dus maar gekozen om nu een beetje vast te houden op hoe het nu is:

Dus voor nu een laatste update denk ik. Wie weet krijg ik over 10 jaar nog eens wat meer dekking op de wangen;)

Groetjess:)>

 

Bijlagen

  • IMG_20211002_105915.jpg
    IMG_20211002_105915.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 74
  • IMG_20211002_105925.jpg
    IMG_20211002_105925.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 76
  • IMG_20211002_105944.jpg
    IMG_20211002_105944.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 73
B

BrotherBeard75

Guest
Miss een soort van Dijck behouden.
Want het staat je wel echt hoor!
abaa34010af211b04d2985bdcca51ae2.jpg
 
Banner image
Top